Поради вихователям "Як підвищити стресостійкість?"

Про матеріал
В цьому матеріалі Ви знайдете відповіді на запитання: - Що таке стрес? - Коли виникає? - Як уникнути або подолати?
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

(ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ №175

КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГАМ

«ЯК ПІДВИЩИТИ СТРЕСОСТІЙКІСТЬ?»

 

 

 

 

 

 

 

             Підготувала: вихователь             Панченко М.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

 

«Будь-які досить сильні стреси, позитивні чи негативні, однаково здатні як скалічити нашу свідомість, так і подарувати креативні ідеї та здібності, які ми не зможемо набути жодним іншим чином».

Чак Поланік 

Сучасний стрімкий технологічний прогресс; політичні, екологічні та соціальні умови життя людини нерідко призводять до виникнення синдрому розумово-емоційного напруження, а точніше кажучи, стресу. Найбільш вразливими до  стресових ситуацій є люди, які працюють в інтелектуальній сфері, оскільки саме розумове напруження стає причиною стресу.

- «Чим же він такий страшний цей стрес?» - запитаєте ви. І я вам відповім: «Короткочасні емоції переважно не є шкідливими, а ось тривалі впливи мають суттєве значення для виникнення нервового напруження. Фактори, що викликають стрес, називаються стресорами. При постійному виникненні стресорів формується синдром розумово-емоційного (нервового) перенапруження, який може перейти у хворобу, адже негативним психологічним впливом можна завдати багатьох фізичних вад. Серед основних хвороб, які пов'язують зі стресом, є атеросклероз (розлад серцево-судинної системи), гіпертонія (тривале підвищення артеріального тиску) та різноманітні захворювання шлунково-кишкового тракту».

Беззаперечно, професія вихователя вимагає значного інтелектуального напруження з метою облаштування якнайкращого освітнього простору, яке, у свою чергу, може спричинити стресову ситуацію. Щодня, використовуючи свій розумовий та інтелектуальний потенціал, вихователь повинен вміти працювати із групою дітей, зацікавити їх слухати, навчатись і засвоювати корисну інформацію. Так, це дуже непросто! У дитячому садочку багато чинників можуть викликати стрес педагога: неповага дітей до вихователя, гомін і неслухняність, іноді навіть хуліганські витівки, постійні зміни в освітньому процесі, відсутність належного законодавчого регулювання діяльності вихователя, незрозумілі вказівки керівництва закладу та багато-багато іншого. А якщо до цього ще додати рівень оплати праці, можливі домашні проблеми та незадовільний рівень життя у країні, то взагалі складеться велика вірогідність отримати стрес...

Для того, щоб поставити від стресів надійний заслін, вихователь має переключити свою енергію в іншу форму діяльності, зайнятись тим, що дасть можливість зняти емоційну напругу, адже основою стресостійкості педагога є пошукова активність.

Підвищити стресостійкість, зберегти позитивний психологічний стан і зміцнити власне здоров'я можливо за допомогою релаксації (медитація, аутотренінг, ароматерапія, сміхотерапія, кольоротерапія, йога, творчі спроби самовираження), рекреації (фізкультура, дихальні вправи); катарсису (спілкування з близькими, домашніми тваринами, захоплення мистецтвом). Це три основні шляхи до психічного, фізичного та духовного здоров`я особистості.

Сучасна наука пропонує низку методів та прийомів підвищення стресостійкості: соціально-психологічний ресурс (позитивне соціальне оточення); психологічна освіченість і психологічна культура особистості; особистісні ресурси (активна мотивація подолання стресу, сила Я-концепції, самоповага, емоційно-вольові якості, позитивність і раціональність мислення, стан здоров'я та ставлення до нього як до самоцінності тощо); інформаційні та інструментальні ресурси (здатність контролювати ситуацію, здатність до адаптації, інтерактивні техніки змінювання себе та навколишнью ситуацію тощо); матеріальні ресурси (стабільність оплати праці, рівень матеріального доходу, безпека життя); характер і способи подолання стрес-ситуацій.

Деякі чинники, які призводять до стресу нам не підвласні, та є і такі, на які ми можемо вплинути. Ось декілька рекомендацій щодо підтримання психологічного комфорту в групі:

 

• Педагог повинен демонструвати бажану поведінку. Це належить робити постійно і за будь-якої нагоди. Коли діти бачать, що вихователь їх поважає, співпрацює з ними, шукає взаємоприйнятних рішень, висловлює емоції за допомогою слів, це сприяє створенню у групі атмосфери дружби та взаємодопомоги, а діти починають ПОВТОРЮВАТИ поведінку вихователя. Добрий приклад - запорука успіху. Потрібно вголос описувати свої думки та дії, щоб діти могли ЗВЕРТАТИ УВАГУ НА НИХ .

• Один із найефективніших прийомів – розпитування. Якщо запитання доступні для розуміння дітей, вони допомагають їм вийти на новий рівень розуміння речей та подій і дають вихователеві змогу здобути інформацію, необхідну для оцінювання потреб дітей.

• Запропонуйте дітям намалювати себе та своїх друзів, запитайте те, що їм подобається в собі та в друзях (спонукання позитивного ставлення до себе та інших).

• Доручайте дітям різні види робіт у групі. Якщо діти без потреби звертаються по допомогу, заохочуйте їх виконувати завдання самостійно (пояснення, звернення до попереднього досвіду, схвалення).

• Залучайте дітей до розробки правил поведінки у групі. Викладайте ці правила у позитивному настрої, наприклад: «Ми турбуємося про нашу групу і матеріали».

• Під час рольових ігор демонструйте, що відбувається, коли хтось не дотримується правил.
• Учіть дітей співчувати й допомагати іншим. Запропонуйте у групі посаду «помічника на день». Можна призначити й кількох «помічників» для виконання різних робіт. Одним із завдань може бути допомога другові, що потребує підтримки і співчуття.
• Учіть дітей бути відповідальними. Хваліть їх за правильні вчинки: «Дякую, що ти не забув зачинити двері, тепер ми не замерзнемо».
• Нагадуйте малюкам правила поведінки у групі та їх наслідки. Розігруйте з дітьми проблемні ситуації. Інколи доцільно, щоб роль дитини з поганою поведінкою грав вихователь. Допомагайте дітям знайти можливі розв'язання проблеми до того, як ситуація знову повториться. Наприклад: «Щоб ти міг зробити наступного разу, коли це трапиться?»

 

Вихователю варто серйозно замислитись над тим, які моменти в його роботі допомагають зняти напругу, й намагатись кожного дня відводити час на заняття, які приносять задоволення та радість. Тільки так можна гідно протистояти стресу і, крім того, отримати більше задоволення від життя, знайти в собі та оточуючому середовищі нове.

Тож будьте пильними до себе та оточуючих, давайте собі можливість уповільнюватись та відчувати життя на смак!!!

doc
Додано
21 січня 2022
Переглядів
1316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку