Порівняння чисел в межах 4. Вимірювання і порівняння відрізків за довжиною

Про матеріал

Конспект уроку "Порівняння чисел в межах 4. Вимірювання і порівняння відрізків за довжиною"

Мета: навчати учнів порівнювати числа в межах 4; вправляти у написанні цифр; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики

Перегляд файлу

Порівняння чисел в межах 4. Вимірювання і порівняння відрізків за довжиною 

 

Мета: навчати учнів порівнювати числа в межах 4; вправляти у написанні цифр; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «День — ніч»

На дошці виставлені цифри від 1 до 10.

«Ніч» — діти заплющують очі.

«День» — розплющують очі і говорять, яка цифра зникла.

2. Гра «Мовчанка». Робота з цифровим віялом

— Покажіть «сусідів» числа 2; 3.

— Покажіть число, попереднє до числа 3; 4; 2.

— Покажіть число, наступне до числа 2; 1; 3.

3. Весела задача

Мчаться на санчатах

Четверо малят.

Троє з них — дівчата.

Скільки всіх хлоп’ят?

 

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

Завдання 1

— Розгляньте малюнки. Що в них спільного? Що відмінного?

— Кого на малюнках 4?

— Чого на малюнках 4?

— Яким множинам відповідають рівності під малюнками?

 

Завдання 2

— Розгляньте будиночок числа 4. Які мешканці живуть на кожному поверсі? Поясніть.

— Які числа потрібно вставити у рівності? Знайдіть підказки в будиночку числа 4.

— Прочитайте отримані рівності.

— Розгляньте будиночок числа 4. Які мешканці живуть на кожному поверсі? Поясніть.

 

Завдання 3

  • Сьогодні ми будемо порівнювати відрізки за довжиною.
  1. Ознайомлення із сантиметром

На дошці – дві смужки : червона і зелена.

 

 

 

Який відрізок довший? ( Перший відрізок довший).У цьому випадку ми порівняли відрізки на око, бо їхні ліві кінці розміщені на одному рівні. Тому тут відразу видно, який відрізок довший.

    Далі вчитель білою крейдою креслить два відрізки так, що їх довжину важко порівняти на око.

 

 

 

 

 

     -  Подивіться на ці смужки. Чи можна їх порівняти на око?               ( Важко.) Як би це були смужки, то як би ми їх порівняли?                ( Наклали б одну на одну.) Але відрізки не можна накласти один на один, тому що вони намальовані. Їх можна поміряти.

  Для цього користуються лінійкою. На лінійці є позначки. Відстань від початку смужки  й до кінця є довжиною. Вимірюють довжину лінійкою. Позначки на ній означають сантиметр.

(Учитель показує, як прикласти лінійку до початку смужки ( з початком смужки повинен співпадати 0 на лінійці) і знайти цифру на кінці відрізка. Таким чином вимірюється довжина відрізка.).

Фізкультхвилинка

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Порівняння чисел.

— Зараз ми будемо порівнювати число 4 із числами, вивченими раніше. (На магнітній дошці — 4 зайчики і 3 морквини.)

 

— Скільки зайчиків? Скільки морквин? Кого (чого) більше? Чому? (Тому що одному зайчикові не дісталося однієї морквини.)

 

— Отже, більше 4 зайчики або 3 морквини?

— Вимовляємо: 4 більше 3. (Запис на дошці: 4 > 3.)

— Порівняємо 4 білочки і 2 грибочки.

— Скільки білочок? Скільки грибочків? Кого більше? Чому?

— Що більше — 4 білочки або 2 грибочки?

— Вимовляємо: 4 більше 2. (Запис на дошці: 4 > 2.)

 

2. Гра «Конкурс красунь»

— Запишіть ряд чисел від 1 до 4.

Сусіди по парті обмінюються зошитами і визначають цифру, яка написана краще за всіх. Цю цифру позначають короною.

 

 3. Гра «Живі четвірки»

Поміркуйте, на що схожа цифра 4. Наприклад, на людину, яка відвела руку. Спробуємо зобразити це. Встаньте, відведіть праву руку вбік, при цьому зігніть в лікті. Отже, весь наш клас перетворився на живі четвірки.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового дізналися?

— Чого навчилися?

— Що сподобалося?

— Що здалося складним?

 

doc
Додано
30 вересня 2018
Переглядів
2158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку