Тема: Порівнюємо числа в межах 100
Мета: актуалізувати знання учнів про запис чисел першої сотні, їхній десятковий склад; удосконалювати вміння працювати з таблицею розрядів, обчислювати вирази з круглими числами; учити порівнювати числа в межах 100, користуючись різними способами; продовжувати формувати вміння розв’язувати задачі; розвивати варіативне мислення; виховувати старанність, товариськість.
Обладнання: підручник з математики Скворцова С., презентація.
Хід уроку
Її главою всіх наук.
Вона потрібна всім і всюди -
Без неї ми, немов без рук.
Богом дана ця наука
Нам як дар безцінний,
Як несхитна запорука,
Що розум нетлінний.
Найдавніша, наймудріша,
Всіх наук цариця,
Хай вона допоки світу
Славиться й святиться.
Логіка, краса і сила -
Ось її прикмети,
Всіх вона приворожила –
Мрійників й поетів
Математику вивчати
Треба всім і всюди,
Будем її добре знати -
Вік нам вдячна буде.
Добрий день, учні! Мене звати Ангеліна Юріївна і сьогодні я буду вашою вчителько. Підготуйте до уроку підручники, зошити та ручки.
Діти, зараз на дошці ви бачите ряд чисел: 69, 11, 59, 80, 6, 29, 99, 62.
- Яке число зайве? Чому?
- Чому ці числа назвали двоцифровими?
На дошці залишився такий ряд чисел: 69, 11, 59, 80, 29, 99, 62.
- Що тепер зайве? Чому? (80)
- Назвіть число з найбільшою/найменшою кількістю десятків/одиниць.
- Назвіть число з однаковою кількістю одиниць і десятків.
Математичний диктант
Діти, наразі пропоную вам відкрити зошити та записати сьогоднішнє число і класна робота. Наша робота на цьому етапі – написати математичний диктант.
1) Запишіть числа, в яких: 1 десяток і 8 одиниць; 1 десяток і 5 одиниць; 1 десяток і 2 одиниці; 3 десятки і 4 одиниці; 8 десятків і 5 одиниць; 7 десятків; 1 десяток 6 одиниць; 7 десятків 4 одиниці.
У кожному числі підкресліть однією рискою одиниці, двома рисками — десятки.
6) Запишіть числа, що містять 4 одиниці.
А тепер перевіримо себе. В нас повинні вийти такі числа : 18, 15, 12, 34, 85, 70, 16, 74. Числа, що містять 4 одиниці – 34, 74.
Цього уроку ми навчимося порівнювати числа в межах 100. А допоможе нам наш гарний товариш Равлик.
Діти, розгорнімо підручник на сторінці 118 та виконаємо вправу 1.
Робота з підручником
Прочитайте двоцифрові числа.
(Розв’язуємо разом всі вирази)
Чудово! Ви великі молодці, впорались з першим завданням. А Равлик вже підготував наступне завдання! Вправа 2.
Нам потрібно порівняти числа. Хто бажає першим допомогти Равлику і вийти до дошки?
(8 учнів виконують завдання біля дошки, інші в зошитах.)
Ви добре попрацювали, тому наш друг підготував фізкультхвилинку!
Фізкультхвилинка
Добре, діти, продовжуємо нашу плідну працю.
Робота за підручником (с.118, завдання 3).
Нам потрібно з’ясувати, чим так схожі та чим відрізняються числа в парах. Порівняти їх. Пам’ятаємо, що порівняння чисел починаємо із аналізу його складу. Спочатку порівнюємо десятки.
Запам`ятай!!!
Розглянемо першу пару чисел:
(виконуємо ланцюжком)
Наступне завдання 4. Нам треба порівняти числа на основі їх розрядного складу.
Наприклад, порівнюємо числа 37 і 19. У числі 37 – 3 десятки, а в числі 19 – 1 десяток; порівнюємо числа десятків: 3 десятки більше за 1 десяток, тому число 37 більше за 19.
Порівнюємо числа 50 і 52. У числі 50 – 5 десятків і в числі 52 – 5 десятків; порівнюємо числа десятків: їх порівну, тому переходимо до одиниць; у числі 50 – 0 одиниць, у числі 52 – 2 одиниці; порівнюємо одиниці: 0 менше ніж 2, тому число 50 менше ніж число 52.