Порівнюємо числа в межах 100

Про матеріал
Мета: актуалізувати знання учнів про запис чисел першої сотні, їхній десятковий склад; удосконалювати вміння працювати з таблицею розрядів, обчислювати вирази з круглими числами; учити порівнювати числа в межах 100, користуючись різними способами; продовжувати формувати вміння розв’язувати задачі; розвивати варіативне мислення; виховувати старанність, товариськість.
Перегляд файлу

Тема: Порівнюємо числа в межах 100

Мета: актуалізувати знання учнів про запис чисел першої сотні, їхній десятковий склад; удосконалювати вміння працювати з таблицею розрядів, обчислювати вирази з круглими числами; учити порівнювати числа в межах 100, користуючись різними способами; продовжувати формувати вміння розв’язувати задачі; розвивати варіативне мислення; виховувати старанність, товариськість.

Обладнання: підручник з математики Скворцова С., презентація.

Хід уроку

  1. Організація класу

Її  главою всіх наук.

Вона потрібна всім і всюди -

Без неї ми, немов без рук.

Богом дана ця наука

Нам як дар безцінний,

Як несхитна запорука,

Що розум нетлінний.

Найдавніша, наймудріша,

Всіх наук цариця,

Хай вона допоки світу

Славиться й святиться.

Логіка, краса і сила -

Ось її прикмети,

Всіх вона приворожила –

Мрійників й поетів

Математику вивчати

Треба всім і всюди,

Будем її добре знати -

Вік нам вдячна буде.

Добрий день, учні! Мене звати Ангеліна Юріївна і сьогодні я буду вашою вчителько. Підготуйте до уроку підручники, зошити та ручки.

  1. Актуалізація опорних знань

Діти, зараз на дошці ви бачите ряд чисел: 69, 11, 59, 80, 6, 29, 99, 62.

- Яке число зайве? Чому?

- Чому ці числа назвали двоцифровими?

На дошці залишився такий ряд чисел: 69, 11, 59, 80, 29, 99, 62.

- Що тепер зайве? Чому? (80)

- Назвіть число з найбільшою/найменшою кількістю десятків/одиниць.

- Назвіть число з однаковою кількістю одиниць і десятків.

Математичний диктант

Діти, наразі пропоную вам відкрити зошити та записати сьогоднішнє число і класна робота. Наша робота на цьому етапі – написати математичний диктант.

1) Запишіть числа, в яких: 1 десяток і 8 одиниць; 1 десяток і 5 одиниць; 1 десяток і 2 одиниці; 3 десятки і 4 одиниці; 8 десятків і 5 одиниць; 7 десятків; 1 десяток 6 одиниць; 7 десятків 4 одиниці.

У кожному числі підкресліть однією рискою одиниці, двома рисками — десятки.

6) Запишіть числа, що містять 4 одиниці.

А тепер перевіримо себе. В нас повинні вийти такі числа : 18, 15, 12, 34, 85, 70, 16, 74. Числа, що містять 4 одиниці – 34, 74.

  1. Повідомлення теми і мети уроку

Цього уроку ми навчимося порівнювати числа в межах 100. А допоможе нам наш гарний товариш Равлик.

  1. Мотивація навчальної діяльності

Діти, розгорнімо підручник на сторінці 118 та виконаємо вправу 1.

  • Розгляньте числовий промінь. Прочитайте одноцифрові числа.
  • Давайте пригадаємо, як ми міркували під час порівняння одноцифрових чисел. ( Можна складати пари; можна порівнювати на числовому промені; можна порівнювати логічним способом)
  • Порівняйте числа за їхнім розташуванням на числовому промені. (Число, що йде при лічбі раніше, - менше, число, яке йде при лічбі пізніше, - більше)
  • Назвіть пари одноцифрових чисел, які потрібно порівняти. (3 і 7, 8 і 4). Порівняйте числа. ( 3 на числовому промені розташовано ліворуч від 7, тому 3 менше ніж 7.)

C:\Users\Анна\Desktop\photo1654156226.jpeg

  1. Вивчення нового матеріалу.

Робота з підручником

C:\Users\Анна\Desktop\photo1654156226.jpeg

Прочитайте двоцифрові числа.

  • Чи можна міркувати так само під час порівняння цих чисел?(так)
  • Тоді спробуймо разом порівняти ці числа. 15 і 19. Яке число лежить лівіше на числовому промені? Правильно – 15, отже воно менше. Ставимо знак <.

(Розв’язуємо разом всі вирази)

Чудово! Ви великі молодці, впорались з першим завданням. А Равлик вже підготував наступне завдання! Вправа 2.

Нам потрібно порівняти числа. Хто бажає першим допомогти Равлику і вийти до дошки?

C:\Users\Анна\Desktop\photo1654156226.jpeg

(8 учнів виконують завдання біля дошки, інші в зошитах.)

Ви добре попрацювали, тому наш друг підготував фізкультхвилинку!

Фізкультхвилинка

Добре, діти, продовжуємо нашу плідну працю.

Робота за підручником (с.118, завдання 3).

Нам потрібно з’ясувати, чим так схожі та чим відрізняються числа в парах. Порівняти їх. Пам’ятаємо, що порівняння чисел починаємо із аналізу його складу. Спочатку порівнюємо десятки.

Запам`ятай!!!

Розглянемо першу пару чисел:

  • Що в них схоже? (цифри 4 і 1)
  • А чим вони відрізняються? ( в першому числі 4 – одиниці, а в другому 4- десятки)
  • Порівнювати числа починаємо з десятків. Що більше 1 десяток чи 4? (4)
  • Отже, який знак поставимо? (<)

(виконуємо ланцюжком)

C:\Users\Анна\Desktop\photo1654156226.jpeg

  1. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

Наступне завдання 4. Нам треба порівняти числа на основі їх розрядного складу.

Наприклад, порівнюємо числа 37 і 19. У числі 37 – 3 десятки, а в числі 19 – 1 десяток; порівнюємо числа десятків: 3 десятки більше за 1 десяток, тому число 37 більше за 19.

Порівнюємо числа 50 і 52. У числі 50 – 5 десятків і в числі 52 – 5 десятків; порівнюємо числа десятків: їх порівну, тому переходимо до одиниць; у числі 50 – 0 одиниць, у числі 52 – 2 одиниці; порівнюємо одиниці: 0 менше ніж 2, тому число 50 менше ніж число 52.

C:\Users\Анна\Desktop\photo1654156226.jpeg

  1. V. Ррефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів
  • Про що ви дізналися на уроці?
  • Які способи порівняння ви вже знаєте?
  • Як порівняти числа на основі їх розташування на числовому промені?
  • У чому «секрет» порозрядного порівняння?
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 червня 2022
Переглядів
1031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку