Креативне навчання є не що інше як навчання творчості, і саме воно є також творчою діяльністю.
Основні принципи креативної освіти :
1. Безоцінне сприйняття особистості дитини як унікального творіння природи.
2. Постійний пошук обмежень (стан здоров'я, емоційний стан, матеріальні ресурси), що є перешкодами в самореалізації особистості дитини, і своєчасна обов'язкова психолого-педагогічна допомога.
3. Необхідність пошуку особистісного підходу до дитини, враховуючи її індивідуальні психологічні особливості, потреби, нахили тощо.
Основною психологічною ідеєю креативної педагогіки є творча свобода школяра.
Навчально - матеріальна база кабінету Паспорт кабінету План роботи на 2011- 2012н. р. Перелік таблиць Я щоранку заходжу в клас На дитячих обличчях – усміх, Що я варта діти без вас? Ви натхнення моє, мій успіх, Щоб любові вогонь не згас, Щоб віддати дітям серце і душу Я щоранку заходжу в клас Я – учитель, я вчити – мушу.
Кікоть Оксана Іванівна- вчитель початкових класів Нікітенко Інга Владиславівна вчитель початкових класів Старицька загальноосвітня школа І ступеня Як садівник доглядає молоді саджанці, так і я допомагаю своїм учням тягнутися до світла знань, бо вірю, що вони виростуть мудрими і творчими, здатними утверджувати і примножувати добро. Я вірю в своїх учнів!
Портрет автора Дата народження: Освіта: вища, у 1985 році закінчила Дрогобицький державний педагогічний інститут імені Івана Франка Спеціальність: «Педагогіка і методика початкового навчання», кваліфікація вчитель початкових класів. Місце роботи: Старицька загальноосвітня школа I ступеня Посада: вчитель початкових класів Стаж роботи: 31 рік Категорія: вища Рік атестації: 2017 Курси підвищення кваліфікації : 2016 рік Львівський ОІППО зі спецкурсом «Креативні технології навчання як засіб розвитку творчого потенціалу учнів». Дата народження: 24 травня 1964 року
Навчально – методична проблема: «Креативні технології навчання як засіб розвитку творчого потенціалу учнів» Шлях, який я обрала Педагогічне кредо: «Відкрити в кожній дитині душу творця, дати їй змогу пробудитися і розквітнути» Тема самоосвіти: Впровадження інноваційних технологій в практику роботи
Методична скринька Голова методичного об'єднання школи вчителів початкових класів, що працює над вирішенням проблеми: «Інтегровані уроки в процесі навчання молодших школярів». Науково-методична проблема школи: Вдосконалення професійної майстерності педагогічних працівників, підвищення результативності навчально - виховного процесу шляхом впровадження нових педагогічних технологій. Виховна проблема школи: Формування загальнолюдських цінностей шляхом духовного та громадянського виховання. з вересня 2016 року
Методична скринька Відкритий урок образотворчого мистецтва «Чарівні квіти» ДОПОВІДЬ НА ТЕМУ : «Креативні технології навчання як засіб розвитку творчого потенціалу учнів». Участь у конкурсі «Учитель року 2016» Інтегрований урок з української мови, «Я у світі», трудового навчання. Тема: «Земля- наш рідний дім». Лютий 2014 року Жовтень 2015 року Грудень 2016 року Березень 2017 року
Науково – методична діяльність Протягом п’яти років працювала над проблемною темою : «Креативні технології навчання як засіб розвитку творчого потенціалу учнів». Працюючи з учнями початкових класів не один рік, дійшла висновку, що діти вчаться ефективно, коли їх навчання занурене у спілкування, де відбувається взаємодія всіх учасників навчально – виховного процесу – вчителя і учнів, учнів з учнями. Саме цьому успішно сприяють інтерактивні технології навчання. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор і спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації.
Організація навчально – виховного процесу при застосуванні інтерактивних технологій сприяє підвищенню успішності молодших школярів, вирішує багато виховних і розвивальних завдань. При цьому найкращі наслідки ця робота дає тоді, коли вчитель проводить її за такими напрямками: групове навчання; фронтальне; навчання у грі; навчання у дискусії.
Креативне навчання є не що інше як навчання творчості. Для формування творчої компетентності учнів застосовую технології ігрового навчання. Найбільше дітям цікаве навчання у грі. Деякі беру з методичних посібників, а деякі «народжуються» під час підготовки до уроку. У грі учні почувають себе вільно, тому впевнено й з інтересом починають працювати. Це дає можливість здійснювати індивідуальний підхід, забезпечити розвиток творчої компетентності. Завдяки цьому спостерігається поліпшення результативності у навчальній та позакласній роботі.
«Влучити у ціль» Матеріал: сигнальні карточки, карточки зі словами на певні правила. Мета: повторювання написання словникових слів. Слова: пр…зидент, к..лим, в..разно, ап…льсин, ап…тит…. Слова: напам() ть, св()то, ім.()я, комп()ютер, л()ялька, п()ять… Вибираємо двох ведучих, даю їм карточку з буквою, а решта учнів вибирають картки по черзі і встають за своїм ведучим. Перевірка і запис по пам’яті слів у зошит.
. «Естафета дружби» Правила гри: - Проходьте, будь ласка, на коло. Пропоную вам зіграти зі мною в гру «Естафета дружби». Я передам свою дружбу тому, хто стоїть праворуч від мене потиском руки, і так само, хто стоїть ліворуч від мене потиском руки, а він передасть наступного і так по колу. Гра закінчиться, коли я отримаю відповідь. Мета: закріплення знань ( таблиця множення, міри довжини; частини мови)
Параметри креативності: 1) здібність до виявлення і постановки проблем; 2) здібність до генерування великого числа ідей; 3) гнучкість – здібність до продукування різних ідей; 4) оригінальність – здатність відповідати нестандартно; 5) здатність удосконалити об’єкт, додаючи деталі; 6) здатність вирішувати проблеми, тобто здібність до аналізу і синтезу.
Як навчитись креативності? Головне джерело креативності – практика. Сформулюй мету. Створи творчу атмосферу. Знайди однодумців та надихни їх. На все дивись критично, постійно задавай питання. Будь не таким, як всі. Мисли оригінально, фантазуй. Шукай різні засоби для реалізації ідей. Іди на ризик, не бійся помилок.
Прийоми Пошук альтернатив Завдання Дано набір букв. Одному з учнів необхідно описати яку-небудь букву, називаючи її елементи та їх розташування. Інші діти повинні намалювати в зошиті описувану літеру. Наприклад: «У цій букві використовуються дві вертикальні палички, одна горизонтальна». Варіанти відповідей: П, Н.
Прийоми Міркування від протилежного Завдання Визначити назву казки, узявши протилежне значення, поняття. Наприклад: Чорна кепочка, Мишка в босоніжках, Собача будка, Гулліверочка, Іржавий замочок, Навчальний рік у Старичах. Прийоми Дроблення на частини Завдання (Кожній групі дітей дається уривок твору). Заміни героїв казки на інші персонажі, придумай сюжет своєї історії.