Основне завдання самоосвіти – поглиблення знань, підвищення науково - теоретичного рівня з біології, педагогіки, психології, всебічного ознайомлення із змістом і методикою викладання біології. Моє завдання: Продовжувати працювати над удосконаленням форм, методів, прийомів навчання згідно вимог сучасності над залученням учнів до самостійної роботи при вивченні біології.
Індивідуальний творчий план Самоосвітня робота з питань: * підвищення професійного рівня; * підвищення рівня знань з педагогіки; * підвищення рівня знань з психології; * підвищення загальнокультурного рівня; робота з інструктивно-нормативними документами; * постійно працювати з словником термінів . Вивчити сучасну літературу по темі самоосвіти: - ознайомитися с інноваційними методами викладання біології учителями шкіл району та області;. - підвищити інтерес учнів до інформаційних, розвивати творчі здібності, логічне мислення; - забезпечити сучасними інноваційними технологіями для активізації самоперевірки і самоаналізу учнів ; - створити умови для развитку самостійної діяльності учнів в процесі навчання біології. -
Незвичайні творчі вправи до уроків біології Пошук нових способів розв'язування задач з біології Біологічні диктанти Пошук цікавих біологічних загадок Організація творчих виставок учнів Конкурс біологічних казок Написання біологічних творів Самостійне вивчення нового матеріалу Залік за домашнім завданням
Моя методична карта Прізвище, ім'я по батькові Ковальчук Альона Іванівна Рік народження: 1976 Освіта: вища Посада: вчитель біології В яких класах викладаю : 5 -11класи Педагогічний стаж: 26 років Атестація: 2018 р. Нагороди і заохочення: Грамоти відділу освіти, Грамоти обласного управління освіти. Час і місце проходження курсової перепідготовки: березень 2022р. при ООІУВ
Діагностична карта Основні напрямки діяльності, які заслуговують на увагу Науковий рівень викладання Вміння планувати урок на основі психологічних особливостей класу Оптимальний вибір типу і структури уроку Особистісно зорінтоване навчання Гуманізація стосунків з дітьми Розвиток творчих здібностей учнів Високий ступінь впливу вчителя на учнів Нестандартна форма уроку Використання принципів нових технологій
Критерії самоаналізу уроку Тип і вид уроку, зв'язок його з попередніми. Які головні завдання уроку, як вони враховані під час реалізації мети уроку? Чи раціонально використано час уроку? Чи раціональна структура уроку для реалізації головних завдань, досягнення мети? Чи обовязкова мотивація уроку? Які методи навчання використано для вивчення нового матеріалу? Як здійснюється контакт із класом, окремими учнями? Ефективність організації самостійної роботи. Чи використано індивідуальний і груповий підхід до навчання? Як організовано контроль і самоконтроль за активністю знань? Чи забезпечено цілеспрямованість, оптимальну розумову діяльність учнів? Запобігання розумовому перевантаженню учнів та його подолання. Дотримання правил педагогічного такту, загальноприйнятої етики, норм взаємин учителя та учня. Елементи, етапи, форми, методи, які були найвдалішими. Що із запланованого не вдалося? Чому? Чи цікавив урок учнів?
Брала участь у проведенні методичних тижнів «Причини неуспішності й організація роботи вчителя з учнями, що мають низьку мотивацію до навчально-пізнавальної діяльності» « Педагогічна майстерність вчителя - похідна професіоналізму» «Впровадження інноваційних технологій у навчально – виховний процес»