МОЇ МЕТОДИЧНІ НАПРАЦЮВАННЯ розробка тестів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій; розробка позакласних заходів до тижня географії; створення електронної картотеки електронних інформаційних ресурсів та картотеки статей журналу «Географія»; календарно-тематичне планування з географії.
Виняткові переваги географії як шкільного предмета, що охоплює всі життєві сфери, дозволяють знайти «ключик» до творчого розвитку кожного школяра, його самостійної інтелектуальної діяльності. Намагаюсь так підвести своїх вихованців до розуміння тих чи інших понять, так підготувати їх до з'ясування суті того чи іншого явища природи і суспільства, щоб ті самі робили відкриття, використовуючи набуті знання і свою фантазію.
КАБІНЕТ ГЕОГРАФІЇ Сучасний кабінет географії – це збалансоване поєднання класичних методичних матеріалів із сучасними технологіями. Сучасний кабінет географії це: різноманітні географічні карти України та світу, глобуси та тривимірні моделі, як-от, будови земної кори, колекції зразків мінералів, типів ґрунтів, корисних копалин тощо, інтерактивне обладнання тощо.
РЕЗУЛЬТАТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Щоб досягти результатів, насамперед треба працювати над собою. Постійне самовдосконалення, опанування нових технічних засобів, педагогічних підходів, прийомів, особистісне зростання — вимога до кожного сучасного вчителя. Переконана, що найголовніший педагогічний інструмент — це власний приклад. Думаю, що яскравою ілюстрацією того, що моя система працює, є отримані результати: учні приймають активну участь в олімпіадах, учні вдало справляються з нормами виконання контрольних й самостійних робіт, вміють опиратися на вже отримані знання, використовуючи такі навички як вміння узагальнювати, зіставляти, аналізувати, робити висновки: читати й зіставляти географічні карти.
Посилання на корисні інформаційні ресурси в Інтернеті, відео-лекції, інше методичне забезпечення: Географіка. Географічний портал [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://geografica.net.ua/publ/galuzi_geografiji/metodika_vikladannja_geografiji/35 Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF Інтернет на користь: онлайн-ресурси для вивчення географії [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/post/internet-na-korist-onlayn-resursi-dlya-vivchennya-geografi Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в основній і старшій школі у закладах загальної середньої освіти з навчанням українською мовою у 2019/20 навчальному році [Електронний ресурс] / Міністерство освіти і науки, 2017. – Режим доступу: https://imzo.gov.ua/pidruchniki/pereliki/
ОСОБЛИВОСТІ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З ГЕОГРАФІЇ Успіх навчання багато в чому залежить не тільки від вибору ефективних методів і форм навчання в класі на уроці, а й від організації позакласної роботи з предмета. Досвідчені вчителі знають, що дуже часто інтерес до предмету, вибір професії відбувається під впливом позакласної роботи. Результати творчих пошуків учителів географії допомогли накопичити багатий досвід з позакласної роботи. Вивчення учнями географії поза рамками навчального плану і вимог шкільної програми відрізняється, перш за все, від уроку, як основної форми організації процесу навчання з географії та головного елемента класно-урочної системи. Позакласна робота будується в порівнянні з уроками на іншому географічному матеріалі, проводиться в інших організаційних формах і більшою мірою ґрунтується на самостійності учнів і проводиться у позакласний час Мета позакласної роботи - забезпечення всебічного та гармонійного розвитку школярів. Ця вимога відповідає основній ідеї виховання - виховати людину, гармонійно поєднує в собі духовне багатство, моральну чистоту і фізичну досконалість.
ПЕДАГОГІЧНІ ВИМОГИ В ПОЗАКЛАСНІЙ РОБОТІ З ГЕОГРАФІЇ: Суспільно корисна спрямованість; Професійна спрямованість; Екологічна спрямованість; Краєзнавча спрямованість; Сучасність змісту та форм позакласної роботи; Врахування вікових та індивідуальних особливостей інтересів учнів; Поєднання педагогічного керівництва з самостійністю і добровільністю учнів; Системність, безперервний розвиток позакласної роботи.
ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ Жовтень-листопад: Туристичні традиції – історія та культура туризму (обговорення 1 год.). Туристично-краєзнавчі традиції рідного краю. Ознайомлення з пам'ятками та історичними місцями власного міста (1 год.). Грудень: Господарська діяльність рідного краю. Новобудови. Відомі особистості (оглядова екскурсія) (1 год.). Січень: Топографія для туриста. (обговорення топографічних карт) (1 год.). Лютий –березень-квітень: Підготовка до походу визначеного на топографічній карті (1 год.). Ознайомлення з різними видами туристичного спорядження (обговорення) (1 год.). Орієнтування на місцевості (перегляд фільму) (1 год.). Травень: Практичне заняття на місцевості (1 год.).
МОЇ ОРІЄНТИРИ НА МАЙБУТНЄ Урізноманітнити розробки дидактичних та роздаткових матеріалів з географії. 2. Працювати над розвитком творчої компетентності учнів, їх обдарованості . 3. Сприяти участі учнів у обласних, районних та шкільних конкурсах, олімпіадах тощо. 5. З метою підвищення педагогічної майстерності продовжувати займатися самоосвітою.