До переваг електронної пошти належать: Висока швидкість передачі повідомлень. На обмін інформацією витрачаються кілька хвилин, в той час як при використанні звичайної авіапошти на пересилку кореспонденції витрачається не менше тижня. Економічність. Одна сторінка тексту передається за частки секунди, а по телефону необхідно затратити кілька хвилин. Можливість працювати з текстом, а не зі звуком (голосом). Це дозволяє обміркувати і відредагувати відповідь під час обміну інформацією, особливо на іноземній мові, не потрібна миттєва реакція. Одночасне пересилання за декількома адресами. Дуже зручний спосіб для передачі запрошень, рекламних повідомлень тощо.
У полі To: (Куди:, Кому:) позначається адреса отримувача повідомлення. У залежності від сервера або поштової клієнт-програми, що використовуються, це поле може називатися Message To: або Mail To:. Поле From: Твоя адреса E-mail. Зазвичай ця адреса автоматично записується та може бути відсутня на екрані. У полі Subject: (Тема:) позначається коротка анотоація змісту повідомлення (не більше 20–30 знаків). У полі СC: (Копія:) при необхідності записують адреси кореспондентів, яким надсилаються копії повідомлень. У полі ВСC: (Прихована копія:) вказується адреса корреспондентів, яким копії повідомлень надсилаються потайки від першого адресата. Дата та час відправки автоматично додається в заголовок повідомлення клієнт-програмою. Кожен лист E-mail містить дві основні частини: заголовок та тіло. Заголовок листа.
Створення поштової скриньки. Для створення скриньки на поштовому сервері потрібно:1) відкрити сторінку реєстрації, увести затребувані сервером дані;2) підтвердити реєстрацію прийняттям телефонного дзвінка або СМС-повідомлення з цифровим кодом підтвердження. Номер телефону або адреса додаткової скриньки можуть знадобитись, наприклад, для двофакторної авторизації або відновлення пароля тощо.