Пошук відомостей у Інтернеті та їх оцінювання

Про матеріал
Конспект уроку Тема "Пошук відомостей в Інтернеті та їх оцінювання" Практична робота № 2. Містить 2 практичні завдання та інтерактивні вправи.
Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема уроку: «Пошук відомостей у Інтернеті та їх оцінювання»

 

Цілі уроку:

  • навчальна: сформувати уявлення про рядок пошуку, ключові слова, правила пошуку необхідної інформації в Інтернеті; формувати вміння використовувати рядок пошуку для знаходження інформації в мережі Інтернет.
  • розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення;
  • виховна: виховувати допитливість, взаємоповагу у спільній діяльності.
  • Тип уроку; практичного застосування знань, умінь і навичок.

 

Завдання уроку:

                 Засвоїти знання щодо:

-         Пошук відомостей у мережі Інтернет;

-         Програмні засоби для пошуку;

                 Сформувати вміння (навички):

       Знаходити відомості, копіювати , зберігати;

       Вибирати необхідну інформацію;

       Використовувати пошукові системи.

                 Розвинути установки до:

       Створення текстового документу;

Демонструвати результати пошуку вчителю.

Очікувані навчальні результати:

                 знання:

-         розпізнає небезпечні сайти, посилання;

-         дотримується правил безпеки у мережі Інтернет.

                       вміння:

       знаходить та копіює  необхідні відомості;

       вибирає та оформлює текстовий документ;

       демонструє результати пошуку вчителю;

                       установки до:

-         створення текстового документа;

демонстрація результату пошуку.

 

Розумові операції: (аналіз, конкретизація , порівняння, синтез, узагальнення, оцінювання).

 

Демонстраційний матеріал: текстовий документ Word.

 

Роздатковий матеріал: пам’ятки, картки/

 

Технічне забезпечення уроку:  комп'ютери, підручники, інструктивні картки, картки із завданнями.

Оформлення дошки (малюнок, картки із завданнями).

 

Хід уроку:

Етап уроку

Мета етапу

Можливі методи, прийоми/Навчальні дії

1

Самовизначення до діяльності (мотивація).2-4 хв.

Дидактичні: включення в навчальну діяльність на особистісно значущому рівні; визначення змістової області матеріалу.

Психологічні: забезпечення психологічного настрою на роботу

 

Пролунав для вас дзвінок,
всіх покликав на урок!
Ось і ми часу не гаймо,
інформатику вивчаймо.

 

Вправа «Настрій» Любі друзі. З яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок? Сподіваюся у кого добрий, таким і залишиться. А у кого не дуже – покращиться. Показати за допомогою міміки, як на смайлику, свій настрій.

+

2

Актуалізація знань і виконання пробної навчальної дії/

5-7 хв

Дидактичні: готовність мислення й усвідомлення потреби до оволодіння новим знанням чи способом дії

Психологічні: створення ситуації утруднення під час виконання завдання

 

Завдання:

Вправа онлайн:

http://surl.li/ernwl

 

3

Локалізація (ідентифікація) утруднення (виявлення місця й причини утруднення в діяльності)

5- 6хв.

Дидактичні: виявлення місця (де?) і причини (чому?) утруднення.

Психологічні: створення умов для аналізу учнями повноти своїх знань

 

-         Як  часто ви користуєтеся пошуком відомостей?

-         Для чого?

4

Побудова проекту виходу з утруднення («відкриття» дітьми нового знання)

10-12 хв.

Дидактичні: формулювання мети й теми уроку; побудова дітьми нового способу дій і формування навичок до його застосування;

підбір варіанту виходу з утруднення (побудова еталону, читання або самостійне формулювання правила, алгоритму).

Психологічні: активізація розумової діяльності

 

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

На сьогоднішній день часто доводиться шукати відомості у мережі Інтернет для виконання домашнього завдання. Різноманітної інформації достатньо багато.

Сьогодні на уроці ми закріпимо знання по пошуку та зберігання даних .

Тема уроку «Пошук відомостей у Інтернеті та їх оцінювання».

Пояснення вчителем практичного завдання.

Сьогодні будемо використовувати пошукові системи.

Пошукова система — це сайт, який дає змогу відшукати потрібний інформаційний ресурс у веб-просторі за темами (спорт, книги, нові фільми, музика, погода тощо) або ключовими словами. Наприклад:

     Google (google.ua)

     Мета (meta.ua)

 

Використовуючи ключові слова, отримаємо список сайтів з потрібною інформацією. Пам’ятаємо про алгоритм пошуку:

 

Алгоритм організації пошуку


1.  Визначити ключові слова або словосполучення, за якими буде здійснюватись пошук.
2.  Відкрити у вікні браузера веб-сторінку пошукової системи.
3.  Ввести ключові слова або словосполучення в поле пошуку на сторінці пошукової системи.
4.  Вибрати кнопку Пошук або натиснути клавішу Enter.
5.  Переглянути перелік знайдених посилань на сайти.
6.  Якщо потрібних відомостей не знайдено, то слід уточнити ключові слова та виконати повторний пошук.

 

Або використовуємо голосовий пошук — додаткова програма, що встановлюється в браузер Google Chrome.

 

Але треба пам’ятати про небезпеку у мережі Інтерне. Є певні правила Інтернет-безпеки:

  1. Не надавайте приватну інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.
    2.  На сайті можете зустріти образливу інформацію, тому зверніться до батьків або вчителів.
    3.  Сайти можуть містити посилання на файли, програми сумнівного вмісту. Тому будьте обережні. Не натискайте на незнайомі посилання.

 

5

Реалізація побудованого проекту виходу з утруднення та вирішення вихідного завдання

 5 – 8 хв.

Дидактичні: Пошук нового способу дій.

Психологічні: формування умінь аналізувати ситуацію й проєктувати правила, алгоритми, способи дій та представляти їх в узагальненому вигляді

 

Практична робота № 2

Завдання 1

 Запустити браузер Google Chrome.

 Знайти і Інтернеті відповіді на такі запитання.

 1.Хто в Україні розробив перший комп’ютер ?

 2.Коли відзначається День інформатики в Україні?

 3.Кого називають першою українською жінкою програмістом?

 

       Знайти та зберегти у документі WORD .

 

Завдання2.

 Запустити браузер Google Chrome.

 Знайти зображення за ключовими словами « Прапор України»

 Зберегти зображення яке Вам сподобалось на робочий стіл у папці з вашим ім’ям.

 Знайти та зберегти у документі WORD слова  гімну України.

 Результат виконання продемонструвати вчителю.

6

Самостійна робота з самоперевіркою за зразком/еталоном

3 -4 хв.

Дидактичні: інтеріорізація нового способу дій; організація  самостійного виконання завдання; індивідуальна рефлексія досягнення мети.

Психологічні: розвиток уваги, уміння критично  оцінювати свою роботу

Виконуємо вправу онлайн:

http://surl.li/hntib

 

7.

Включення в систему знань і повторення

5-6хв.

Дидактичні: включення використання нового способу дій в систему знань під час виконання творчого завдання, повторення і закріплення раніше вивченого

Психологічні: формування здатності працювати в групах

Гра «Запитай сусіда»

Працюємо в парах.

Повторення основних визначень: браузер, пошукова система, сайт, веб- сторінка.

8

Рефлексія діяльності (підсумок уроку1-2хв.

идактичні: організація самооцінки результатів діяльності, усвідомлення нового методу, меж застосування нового знання, ступеня досягнення цілей уроку.

Психологічні: формування здатності до самооцінювання

Прийом «Незакінчене речення»

Закінчіть речення: «Сьогодні я дізнався про…»

Закінчіть речення: «Сьогодні мені сподобалося…»

Закінчіть речення: «Сьогодні дізнався…»

 


 

zip
Додано
1 грудня 2023
Переглядів
395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку