ЛОПУГА М. М.
Відділ освіти
Рокитнівської райдержадміністрації
Сновидовицька ЗОШ І-ІІІ ступенів
Рокитнівської районної ради Рівненської області
Рокитне 2018
Автор- - укладач
Лопуга Микола Михайлович, вчитель фізкультури Сновидовицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, спеціаліст І категорії – На допомогу вчителю фізкультури для проведення фізкультурно – оздоровчих свят у школі. – Рокитне, 2018– 43с.
Рецензент: методист фізичного виховання районного методичного кабінету Маринич Валентина Михайлівна.
У даному посібнику вміщено сценарії спортивних свят, які можна проводити як на уроках фізкультури, так і в позакласній роботі з даного предмета, з метою збереження і зміцнення духовного та фізичного здоров’я дітей.
Посібник призначений для вчителів навчальних закладів, зокрема, для вчителів фізкультури.
Рекомендовано методичною радою Сновидовицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Рокитнівської районної ради Рівненської області.
(протокол № 3 від 26.12.2017 р.)
ПЕРЕДМОВА
Ще з давніх часів вважають, що шлях до здоров'я лежить через духовне усвідомлення взаємозв'язку людини і природи. Важливий елемент у роботі вчителя фізкультури - виховання у школярів потреби у здоровому способі життя, відновленні здоров'я — однієї з найважливіших духовних цінностей людини
Пріоритетною формою збереження і зміцнення здоров'я школярів є фізкультурно-оздоровча діяльність. Система заходів підвищення рівня фізичного здоров'я учнів передбачає: проведення позакласних, додаткових і самостійних занять фізичними вправами (змагання, ігри, турніри, туристичні походи, конкурси, дні здоров'я).
У поширенні окремих видів фізичної культури, формуванні її місцевих особливостей відіграють традиції. Рухливі ігри, народні та бойові танці, змагання, забави, розваги сприяли вдосконаленню фізичних можливостей людини, її психологічного стану. За визначенням І.Кравченка, «фізична культура - фундаментальна складова національної культури». Гра, як метод реалізується не лише у традиційних іграх, а значно ширше, поєднуючи в собі засоби і форми реалізовані на уроці. Вона є формою поєднання самовияву людини і розгортається у вигляді змагання або відтворення (виконання, репрезентації) якихось ситуацій, смислів, станів. Наприклад, зміст рольової гри реалізується дитиною у взятій на себе ролі з певними правилами поведінки, що регулюють її виконання. Тому, будь-яка рольова гра - це школа довільної поведінки й діяльності, властивої поведінці й діяльності дорослих. Саме у рольовій грі дитина переходить у розвинений світ вищих форм людської діяльності та правил людських взаємин.
Гра має важливе значення для формування дружного дитячого колективу, розвитку самостійності і комунікативних навичок дитини, виховання її позитивного ставлення до праці, корегування деяких відхилень у поведінці дітей, самопізнання особистості та її самореалізації, діагностики рівнів її фізичного, соціального, духовного та психологічного розвитку. Одне з головних завдань гри - розвиток та виховання духовних, інтелектуальних сил і можливостей особистості. У тому і полягає її феномен, що гра як розвага, відпочинок здатна перерости в навчання, у творчість, терапію і модель людських взаємин та проявів у праці.
Спортивні свята з сучасній школі виховують у школярів такі цінні риси характеру як витримка, наполегливість, уміння опанувати себе у будь-якій ситуації, уміння з гідністю сприйняти поразку, почуття відповідальності за спортивну честь свого колективу.
Наведені сценарії є творчими доробками вчителів, які, виходячи із конкретних умов та можливостей своєї школи, уподобань учнів, прагнуть залучити школярів до здорового способу життя, використовуючи народні традиції. Головне, щоб свято фізичної культури відбувалося так і було таким, аби діти очікували на нього і прагнули взяти участь у наступних фізкультурно-оздоровчих заходах.
М.М.Лопуга
Сценарій свята
ВЕДУЧА: 14 жовтня ми святкуємо Велике Богородице свято - Покрова Пресвятої Богородиці. Це свято було встановлене на честь з'явлення Матері Божої в одному з храмів Константинополя в X столітті. За правлінням імператора VI Філософа, коли на місто напали вороги, жителі мололися на рсенічній службі у Влахернському храмі. Саме в цей час виходець із українських земель угодник Божий Андрій, Христа ради юродивий, побачив під церковним склепінням з'явлення Пресвятої Богородиці в оточені ангелів, пророків і апостолів. Матір Божа молилася за весь християнський світ і покривала християн своїм омофором. Це з'явлення було прославлене присутніми в храмі людьми, які увірували в допомогу Матері Божої у їхній боротьбі із загарбниками.
Згодом цю подію прославили у всьому Константинополі, а на Русі в XI столітті поширилося свято Покрови Пресвятої Богородиці, яке віднесли на 1.10 ( за новим стилем на 14.10). З тих пір чимало було збудовано Богородичних Покровських храмів на українських землях.
Особливо шанували Матір Божу українські козаки. Ні перед ким козак не знімав своєї шапки. їх могли зняти лише з головою. І лише перед матір'ю козак знімав свою шапку. Покровителем у битвах козаків була Матір Божа. В Запорізькій Січі вони збудували церкву святої Покрови та замовили чимало Покровських ікон. На них зображено українських гетьманів і козаків, що готові підкласти свої плечі, щоб підтримати хоча б частину того небесного омофору, який тримає над нашим народом Богородиці. Тому в сучасному українському календарі 14 жовтня відзначається ще й День українського козацтва.
ГЕТЬМАН: Добрий день, шановне товариство. Ми зібралися з вами, щоб довести, що ми є справжніми нащадками козацького роду. Історія кожного
народу має свої символи. Символом України є козаччина. Без неї немає нашої історії. Сьогодні в гості до нас прийдуть два курені, які доведуть ще раз «Що козацькому роду нема переводу».
1 КОЗАЧКА: Глянь, яка Україна чарівна,
Гарна, немов би казкова царівна! Гори, гаї, голубі небеса -Глибинна, бентежна, велична краса!
2 КОЗАЧКА: Добром світяться, козачата!
Даруйте Україні вірність! Довічно вчіться захищати Домівку рідну й людську гідність!
3 КОЗАЧКА: Любіть рідну землю, як маму свою.
Любіть, наче хортицьке братство, Лилась за Вкраїну кров у бою Лицарів волі козацтва.
1 КОЗАК: Ми прийшли сюди на сьогодні,
Щоб вести запеклий бій,
Тільки ні, не кулаками,
А в веселій, дружній грі.
ГЕТЬМАН: Щоб козацькому роду не було переводу,
Присягніться на вірність Вітчизні й народу!
ВСІ: Присягаєм, що Вкраїну будемо любити,
Що ввіллємо в неї силу, щоб розвеселити.
ГЕТЬМАН: Але перш, ніж розпочати перший конкурс, ми повинні обрати справжнє козацьке журі, щоб правильно оцінювати наших козачат.
(представлення журі)
ГЕТЬМАН: Дорогі діти. Про славу козацьку сьогодні згадайте, історію роду не забувайте. Щиро запрошуємо в гості на Січ. Але перш за все зачитаю вам грамоту:
«Сини мої, козаки! Я гетьман козацького війська, наказую провести змагання двох куренів, зоб потрапити на Січ, щоб підняти бойовий дух козацтва. Але перш, ніж потрапити на Січ, вам доведеться багато позмагатися, відповісти на запитання, виконати завдання. Показати себе дужими, сміливими, розумними! Починаємо наші змагання з привітання.
КУРІНЬ «БАРВІНОК»
ДЕВІЗ: «Нехай знає рідна мати, вільна Україна, Козаки ми не великі - зате гідна зміна»
1 КОЗАК: Добрий день вам, люди добрі,
Щиро просим до господи. Раді вас у нас вітати, Щастя і добра бажати.
2 КОЗАК: Сьогодні свято, конкурс нині,
Сьогодні все козацтво тут. У ньому залі радість лине — Козацькі ігри всіх нас ждуть.
3 КОЗАК: Ми роду козацького діти,
Ми любимо сонце і квіти, І сонце нам шле свій привіт. Ми роду козацького діти Землі української цвіт.
КУРІНЬ «КОТИГОРОШКО»
ДЕВІЗ: «Душу й тіло ми положим за нашу свободу, І покажем, що ми браття козацького роду».
1 КОЗАК: Ми прийшли до вас на свято
З поліської землі.
І принесли вам в дарунок
Краю рідного пісні.
2 КОЗАК: Разом з вами веселитись,
Танцювати і співать,
Україну і козаків
Разом з вами прославлять.
3 КОЗАК: Для боротьби ми не збирали
Ані рушниць, ані гармат. Здоров'я повен міх набрали
І свою силу хочем показать.
ПЕРШИЙ КОНКУРС « Розминка»
Чи добре ви знаєте історію козацтва? Я по черзі куреням буду задавати питання, а ви давайте правильну відповідь. За кожну правильну відповідь – 1б.
людина після отамана)
БАРВІНОК: Гонта
КОТИГОРОШКО: Максим Залізняк
1 КОЗАЧКА: Гонта мужній, Залізняк
Гав ніколи не ловили,
Гніт повстання запалили,
Ґедзем жалили в болях
БАРВІНОК: Іван Богун.
2 КОЗАЧКА: Іван Богун - великий воїн
І патріот козацької землі.
Іскривсь його талант військовий.
І славили полковника пісні. КОТИГОРОШКО: Мазепа.
3 КОЗАЧКА: Мазепа - зрадником не був ніколи.
Московський цар Петро цей міф створив.
Мазепа - світло руху й волі,
Мазепа честь Вкраїни боронив.
БАРВІНОК: Сагайдачний.
КОТИГОРОШКО: Богдан Хмельницький.
1 КОЗАЧКА: Жовті води, й там Хмельницький, Жовпарів в бою розбив.
Ждав народ, аби Хмельницький
Життя наше освітив.
ГЕТЬМАН: Молодці, з першим конкурсом справились.
ДРУГИЙ КОНКУРС « Як обідали козаки? І хто скоріше?»
(Для цього потрібно 2 стола, 2 миски по шість ложок, по шість стільчиків. Запрошують отамана і писаря обідати, їдять кашу, хто швидше з їсть. Виграє та команда, хто швидше з їсть і в якій кашовар стоїть, тому що на Січі кашовари не сідали за стіл, вони їли стоячи)
ТРЕТІЙ КОНКУРС « Отамани»
ГЕТЬМАН: Козацьке товариство обрало за отамана самого чесного, сміливого і витриманого козака.
ОТАМАН КУРЕНЯ «БАРВІНОК»; - (ім'я)
ОТАМАН КУРЕНЯ «КОТИГОРОШКО»: (ім'я)_____________
(учасники змагаються силою (армреслінг)
КОНКУРС ЧЕТВЕРТИЙ «Полон»
Іноді козаки потрапляли в полон. І щоб втекти від ворогів, треба було виявити кмітливість, силу і витримку. Пропонуємо кошам біг у мішку, хто швидше - 2 бали, програючим – 1 бал.
КОНКУРС П'ЯТИЙ « Напої коня»
ГЕТЬМАН: Кінь - вірний товариш козака. Козаки любили своїх коне, купали їх, розчісували їм гриви та хвости.
Гра «Напої коня»: курені шикуються один навпроти одного. Кожна шеренга утворює коло. Вершник рухається в колі. Дівчата примовляють:
Іду, їду, батіжком коня поганяю,
Як приїду в чисте поле, пісню заспіваю.
Як приїхав в чисте поле, треба з коня злізти,
І коневі вороному дати пити, їсти.
Після цього кожне коло розривається, вершник стає першим в шерензі, а останній учасник швидко бере відро з водою, заздалегідь приготовлене для кожної шеренги, і передає один одному, аж поки вершник не напоїть коня.
КОНКУРС ШОСТИЙ «Перетягни канат»
ГЕТЬМАН: Зараз силою поміряються козаки обох куренів. Вболівальники, підтримайте їх.
КОНКУРС СЬОМИЙ «Влучний постріл»
(учасники обох команд беруть м'яч, ведуть і закидають у баскетбольний кошик. Влучний постріл –1бал)
4 КОЗАЧКА: Козак - герой народу України.
Козакувати - справа не проста. Коли державу побудуємо з країни,
Красою засіяє слава золота,
(дружно співають козацьку пісню два курені « Гей там, на горі, Січ іде» і разом виходять і стають біля своїх куренів)
НАЙКРАЩИЙ КУРІНЬ
КОНКУРС ВОСЬМИЙ «Хто назве більше українських пісень»
ГЕТЬМАН: Козаки дуже любили і танцювати і співати. Наші козаки по черзі будуть називати українські пісні. Вболівальники хай допоможуть за бажанням підспівати по 2 рядки. Кожна пісня 1 бал.
Наше свято підходить до завершення. Журі оголошує результати. Молодці. Ви гідні бути козаками. Знаєте про історію козаків, любите Батьківщину, щиру українську пісню, рідну мову. Завжди цінуйте братерство і згоду. Бо ви діти - козацького роду. Хлопці - козаки, сильні, мужні, добрі, а дівчата - берегині - лагідні, ніжні господарки. Вони принесли козакам дарунки.
1 КОЗАЧКА: Даруємо вам квіти -
Щоб весело було жити.
2 КОЗАЧКА: Принесли вам мішечок гречки -
Щоб між вами не було суперечки.
3 КОЗАЧКА: А я принесла в дарунок мішечки вівса,
Щоб родина була здорова уся.
4 КОЗАЧКА: А це -ягоди, дуже багаті вітамінами.
Калина, журавлина, пийте з них чай.
ГЕТЬМАН: Молодці дівчата, дякуємо. І я приготував вам подарунки. Горщик меду і подушечку з м'ятою, хмелем, щоб через ніс вдихали аромати трав і ніколи не хворіли. Бажаю бути вам багатими, як Земля, веселими, як весна, здоровими, як вода.
Сьогодні ми доторкнулися з вами до часточки нашого славного козацтва. Нехай дійде до ваших душ шелест козацьких знамен, брязкіт їхньої зброї, стогін української землі від копит завойовників, як межа між життям і смертю, між минулим і майбутнім. Хай же козацькому роду не буде переводу!
(Курені виходять, співаючи українську пісню)
Сценарій спортивної гри
для початкових класів
Місце проведення: фізкультурна зала.
Інвентар : м'ячі, 2 обруча, канат, „струмок", стільці.
ХІД РОЗВАГИ
Під веселу музику (фонограма „Сюрприз") заходять діти до фізкультурної зали. Під фонограму І.Баха „Шутка" влітає Сорока.
Сорока : Увага! Увага! Шановні дівчатка й хлоп'ятка!
В веселій країні відбудеться свято!
Воно не просте, а цікаве і дивне,
Це свято - спортивне!
Хто цього не знав - свого часу не гайте!
Скоріш на змагання до нас поспішайте! (Сорока відлітає)
Вчитель: А хто нам допоможе знайти дорогу до Країни Сюрпризіади?
(Вибігає Буратіно)
Вчитель: Оце так сюрприз! А хто тут такий у нас? Буратіно: Буратіно - хто такий? Буратіно- он який ?
Вправний, сильний і швидкий,
Я - веселий, гомінкий.
Радість я приношу всім
І дорослим, і малим.
Буратіно нас умить
Спорту з радістю навчить.
Щоб підтвердив стадіон:
Таки справжній чемпіон!
Вчитель: Діти, а ви хочете стати чемпіоном разом з Буратіно?
Всі: Так, хочемо !
Буратіно: Тоді ходімо разом зі мною до Країни Спортляндії. Будьте уважними, нам дорогою можуть зустрітися справжні спортсмени. (Під музику маршу діти колоною йдуть по колу за Буратіно),
Вовк (спав під деревом, прокидається):
Оце повезло! Я ще не обідав,
Негайно на свято спортивне я піду!
Спіймаю усіх і наїмся як слід.
Ще й Бабу Ягу запрошу на обід.
(викликає Бабу Ягу по телефону):
Гей, Бабо Яга, що ти довго так спиш?
Усі свої справи негайно залиш!
Ти чула про свято? То ж часу не гай,
Скоріше у ступі туди прилітай!
Ми, наче спортсмени, туди підемо,
А самі спіймаємо всіх і з їмо!
Зустрінемось в лісі, ти чула, стара?!
Ну все, прощавай, уже бігти пора!!
Звучить запис „Звуки лісу" (Буратіно підходить до струмка)
Буратіно : Ставок - не ставок, річка - не річка,
Посеред дороги розлив дощ водичку
1 - 2 - 3 - треба обійти. (стрибають через струмок під музику)
Музика стихає, і Буратіно зачитує вірші-загадки, діти мають закінчувати останній рядок, називаючи тварину.
Буратіно: Пташка, хоч і не літає,
Чорно-білі крила має.
М'яч ганяє вправо він,
Ну, а звуть його пін...(гвін)
Звісно, це дуже вправний
Футбольний гравець Пінгвіні.
(Разом йдуть далі по колу .Звучить запис „Звуки лісу")
Пінгвіні: Ось змійка лежить,
В неї спинка болить. '
Допоможемо, діти,
Спину їй полікувати.
(Ходьба по канату приставним кроком під веселу музику)
Йдуть далі. Буратіно імітує собаку.
Кіндеріно : Діти, відгадайте ще загадку.
Має дуже гарний нюх,
Ще і непоганий слух.
Мчить з м'ячем, як забіяка,
Здогадались? Це - со..(бака)
Відмінно. Це наш славетний
Добер Ман (разом йдуть далі)
Добер Ман: Нелегка у нас дорога,
Нас чекають перепони,
Чи повзти усі готові?
( Пролізання в обруч) . Продовжують рух по колу співають пісню " Кенгуру ".
Буратіно підстрибує, як кенгуру, діти повторюють за ним.
Буратіно: А наступний?
Воротар не просто так,
Бо стрибати він мастак.
Не проскочить м'яч в діру.
Воротар цей - кен..(гуру)
Молодці! Упізнали найкращого
Воротаря Кенго Руні.
(Йдуть по колу далі, Буратіно йде перевальцем, а діти повторюють його рухи)
Але ось цього точно не відгадаєте!
Він по полю перевальцем
Поведе м'яча умить.
Найсильніший у команді -
Нападаючий - вед..(мідь).
Ну ви, справжні розумники!
Дійсно, це наш гарний товариш -
Нападник Дієго Ведмедонно.
От ми й прийшли до Країни Спортляндії.
Буратіно: Ми оголошуємо про відкриття
Нашого спортивного свята. Урочисти підйом прапора
Під фонограму мелодії „Фанфари"
В цю ж хвилину на майдані
Починається змагання.
Дві команди є у нас –
Всі спортсмени - вищий клас!
(Вибігають Вовк і Яга під муз. П.І. Чайковського „Баба Яга")
Вовк і Яга: Зачекайте, підождіть!
Нас в команду запишіть!
Вам не виграти без нас!
Ми - спортсмени вищий клас!
Вчитель : Ну ж бо, швидше йдіть до нас,
Починати змагання час !
Щоб стати справжніми чемпіонами,
Треба виконати всі завдання від наших
Добре знайомих футболістів: Пінгвіні,
Дієго Ведмедонни, Кенго Руні та Добер Мана.
Ви готові!
Діти: Так!
Буратіно : Тоді розпочинаймо!
Перше випробування на шляху до Грамоти Чемпіона підготував вам Кенго Руні.
Естафета № 1 запис пісеньки „Допоможіть Кенгуру"
Першому гравцеві кожної команди дається по одному м'ячу діаметром приблизно 14 -20 см.. Навпроти команд на відстані 2-3 метри ставлять по одному стільчику.
Завдання: по команді вчителя, притискаючи м'яч руками до живота (немов кенгуру несе м'яч у своїй кишені), дострибати до стільчика та об- стрибати його, бігом повернутися назад до команди, передати м'яч наступному гравцеві та стати в кінець колони. Перемагає та команда, гравці якої першими упораються зі всіма завданнями, жодного разу не упустивши м'яч.
Під музику діти виконують завдання. Вчитель та Буратіно підбадьорюють по черзі всі команди та слідкують за дотриманням правил. Буратіно оголошує команду-переможця першої гри.
Вовк (тихо): Ой, Бабусечка Яга,
В мене так болить нога!
І спина, і хвіст болить...
Ну постійте, підождіть!
Зараз ми перепочинемо
І усіх з'їмо умить.
Буратіно : Молодці! Але попереду складніше завдання
Від футбольного чемпіона Пінгвіні.
Естафета № 2 „ Пінгвін "
Члени команди з м 'ячем між ногами обходять поставлений орієнтир.
Буратіно : Молодці! (оголошує переможців)
Яга : Все не можу! Помираю!
Дай ось тут я сяду скраю. Буратіно : Переходимо до змагань!
Не сиди, Бабусю, встань.
Зараз ми усім покажемо,
Скільки в нас спортивних знань!
Естафета №3 від Добер Мана „Зм'ячем» запис"Ламбада»
Усі діти піднімають руки вгору і розставляють ноги на ширину плечей. Першому гравцю кожної команди дають по м’ячу діаметром приблизно 14 см.
Завдання: по команді вчителя м'яч необхідно прокотити по підлозі від першого до останнього гравця між ногами гравців так, щоб він не котився за межі колони. Перемагає та команда, чий м'яч швидше повернеться до першого гравця.
Під музику діти виконують завдання гри. Вчитель та Буратіно підбадьорюють по черзі всі команди, слідкуючи за тим. щоб діти виконували правила. Буратіно оголошує команду - переможця третьої гри.
Буратіно: Ви гарно впоралися із цим завданням (бачить Вовка і Бабу Ягу, які сіли на підлогу і стогнуть)
Добер Ман: Подивіться, малюки,
Як обманюють Вовки!
Ми гадали, ви - спортсмени,
А виходить, ви - хвальки!?
Ми хотіли вас спіймати,
Та не можемо наздогнати.
Вовк: Ви пробачте, діти, нас!
Ну простіть, на перший раз!
Яга: Буратіно, ми хочемо грати
В вашій футбольній команді!
Щоб із дітками змагатись,
Треба добре тренуватись!
Буратіно: Ну, добре, не будемо гаяти час,
Ще змагань багато в нас!
Воротаря Кенго Руні.
Естафета №4 „Долання перешкод ", запис латино-американського танцю
„ Самба ".
Перед колонами на відстані 4-5 метрів ставлять по одному стільцю. Посередині між стільцями та дітьми на підлозі кладуть гімнастичні обручі (по одному для кожної команди). Завдання: по команді Буратіно гравець кожної команди повинен добігти до обруча, підняти його, пролізти крізь нього, покласти на підлогу і повернутися до своєї команди.
Не чіпаючи обруч. Там він передає естафету наступному гравцеві своєї команди, а сам стає в кінець колони. Перемагає та команда, гравці якої першими правильно упораються із завданням.
Під музику діти виконують завдання. Буратіно підбадьорює по черзі всі команди та слідкує за дотриманням правил. Буратіно оголошує команду-переможця четвертої гри.
Буратіно: Ну, якщо ви виконаєте й завдання від нашого найсильнішого нападника Дієго Ведмедонни, то станете справжніми мешканцями Країни Спортляндії.
Естафета №5 „Лови, кидай, падати не давай!", фонограма Гріг „Ноктюрн "
Інвентар: 2 великих м’яча
Хід гри:
Діти стоять у колі, вчитель - у центрі з великим м'ячем. Він кидає м'яч то одній, то другій дитині, при цьому промовляючи: „Лови, кидай, падати не давай!". Діти ловлять м'яч і повертають його вчителю. Через деякий час вчитель промовляє: „ Стрибайте до мене, як м'ячики!" Діти стрибають на обох ногах, наближаючись до вчителя. Він піднімає м'яч над головою та промовляє: "Тікайте від м'яча! "Діти тікають, а вчитель кидає м'яч об землю, ловить його, і гра повторюється.
Вказівки до гри: гра проводиться 2 командами в окремих колах. Назвати
команду, в якій діти правильно кидають і ловлять м'яч.
Буратіно: Чемпіон - це кожен з вас.
Друзі, спорт-то просто клас!
Звісно, що за перемогу,
Дружба наша краще всього!!!
А тепер мої любі команди,
Ми даруємо вам подарунки!
Подаруємо вам м'ячик,
Доженіть, хто не ледачий.
(закидає м'яч у кущі, біжить з футболістами, та з-за кущів дістають кіндер-сюрпризи).
А тепер його візьмемо,
Що це сталося з м'ячем?!
Тільки тут він опинився,
В кіндери перетворився!
Беріть кіндери. Вони будуть нагадувати вам про наше свято, про вашу дружну нестримну команду. І, звичайно ж, про мене! Ви - справжні сюрпризіанці!
(Роздають „ Кіндер-сюрпризи " під музику „ Сюрприз ")
А Вовка та Бабу Ягу ми приймаємо нашу футбольну команду.
Баба Яга : Ми теж хочемо подарувати подарунок.
Ми з Вовком даруємо діточкам
Веселий танок!
Буратіно : До нових зустріч, друзі!
Усім вам Буратіно -привіт !
Сценарій спортивної гри
До спортивного залу (майданчику) під звуки "Козацького маршу" входять учасники змагань - команди, кожна з яких складається з 8 хлопців, їх вітає козацький гурт школи.
Ведучий 1: Ой, зібрались козаченьки, раділи й посміхались,
У своєму дружнім колі силою вихвалялись.
Ведучий 2:
Козаченьки, вам радіє навіть в небі сонце!
В чому ж ваша сила - сильна?
Розкажіть нам, хлопці .
Учасник 1:
Я козак, ім'я - Максим,
Вистачить у мене сил.
Не дивіться, що маленький,
Наче феєрверк, спритненький,
Як козак Сірко Іван,
Я верчусь мов сам шайтан. (демонструє акробатичні вправи)
Учасник 2:
Я - козак Сашко, вітаю!
Силу богатирську маю!
Зможу чесно подолати
Ворогів Украйни-мати.
Як Петро, як Сагайдачний,
Я Вкраїні буду сином вдячним.
Перемогу на полі здобуду,
Футболістом добрим буду. (демонструє вдале володіння футбольним м'ячем) Учасник 3:
Бравий козак, моє ім'я Віталій,
Воїн я розумових баталій,
Я демонструю силу на шаховому полі,
За це вклонюсь низенько
Батькам та власній долі !!!
Як Іван Мазепа розум гострий маю,
А ще добре танцюю, нажаль не співаю. (демонструє елементи українського танцю)
Учасник 4:
Моє ім'я - Павло, я теж козак,
Володію силою слова! Так!
Бо слово піднімає військо в бій!
Лікує слово, кличе нас до дій!
Ось Гетьман Хмельницький,
Герой наш сміливий,
Людей піднімав і словом, і ділом!
А ще слово може розвеселити!
Ви згодні ? Тоді я почну говорити!
(Розказує жартівливу байку про козаків)
Учасник 5:
Я- Денис, козак нівроку, задніх не пасу.
І своїй країні рідній користь принесу!
Як козак Іван Виговський, - писар я чудовий,
Володію дуже добре мовой калиновой!
Лист я можу написати в будь-який момент!
Хоч турецькому султану та хоч президенту.
Не політик, як Виговський, але трохи хитрий
І гнучкий. Та, слава Богу, варить ще макітра. ( читає власні вірші)
Учасник 6:
Дмитро я, парубок моторний,
І хлопець - хоч куди, козак!
У баскетболі я проворний,
Стучу м'ячем так, і сяк.
І як герой наш Дорошенко,
Я б теж усім би побажав,
Робити свою справу добре,
Якщо ти вже її обрав!!! (демонструє майстерне володіння баскетбольним м'ячем)
Входять дівчата:
Дівчина 1:
А якщо б в Січ Запорізьку і дівчат взяли,
Ми- доньки козацького народу, всім, би довели:
Не лише гарматами ми Європу брали,
Було так спокон віків: світ красою підкоряли!
Дівчина 2:
А ще велика сила - пісня наша щира!
В ній про матір, про Вкраїну
Та про Божу віру. (співають народну українську пісню)
Ведучі 1 і 2 разом:
Так у чому ж ваша сила, браття-козаченьки?
Всі учасники разом:
Сила наша у любові до Вкраїни-неньки!
Вчитель
Увага! Починаються змагання козаків у силі, спритності та швидкості!!! Козак - слабкому захисник! Цінувати силу звик!!!
Учасники гурту залишаються допомагати в проведенні спортивної частини свята.
Звучить "Козацький марш ". Команди шикуються для козацької переклички та проведення змагань. Кожен гурт називає свій девіз.
1 естафета "Як козаки картоплю саджали "
Перший учасник команди біжить, тримаючи у руці картоплину, до «городу» - обруча, який покладений перед кожною командою на відстані 9-10 метрів, «саджає» - кладе картоплю, повертається до команди, передає естафету. Наступний учасник біжить до «городу», «збирає врожай» - забирає картоплю
2 естафета "Як козаки кашу варили»
Біля кожної команди - ємкість з водою, у першого учасника в руках ложка. Він набирає ложкою воду, несе до протилежного кінця залу, де стоїть пуста ємкість. Виливає в неї воду з ложки, повертається до команди, передає ложку наступному. Виграє команда, у якої більше води потрапило до пустої ємкості .
3 естафета «Як козаки через річку переправлялися»
Кожна команда отримує 1 гімнастичний обруч. Перший учасник стоїть «на другому березі річки» - на відстані 9-10 метрів навпроти своєї команди в середині обруча. За сигналом біжить до команди, накидує обруч на наступного учасника і вони разом «переправляються» - біжать до місця переправи, де перший учасник залишається, а другий вертається за наступним, і так далі, поки вся команда не переправиться на «другий берег річки». Виграє команда, яка виконала вправу скоріше за всіх.
4 естафета «Як козаки розважалися»
Біг у мішках. Перший учасник кожної команди стоїть в мішку. За командою виконує пересування стрибками в мішку до позначки та назад до команди. Виконують всі учасники команди. Виграє команда, яка першою завершить естафету.
5 естафета «Як козаки гуртувалися»
Усі члени команди стоять один за одним та тримають ліву руку на лівому плечі того, хто стоїть попереду, а правою рукою тримають свою праву ногу. За сигналом всі команди починають стрибати на одній нозі до протилежного кінця залу. Виграє команда, яка прибула першою і жодного разу не розірвала ланцюг.
Заключний конкурс "Як козаки силою вихвалялися"
Перетягування канату. Виконують всі команди між собою. Виграє" команда, у якої більше перемог.
Оголошуються підсумки змагань.
Нагородження переможців.
Команди покидають зал під звуки "Козацького маршу "
Сценарій спортивного свята
Мета: формувати колектив класної родини, прищеплювати прагнення до занять фізкультурою; розвивати руховий апарат, фізичні уміння та навички, зміцнювати здоров’я; виховувати любов до фізкультури та спорту, виховувати почуття дружби, колективізму, взаємовиручки.
Свято проходить у спортивному залі, який обладнаний необхідним спортивним інвентарем: обручами, кеглями, гімнастичними лавами, палицями, м'ячами, мішками для стрибків тощо. Під стіною розміщені столи для суддів. У залі знаходяться вболівальники і гості.
Лунає спортивний марш. До залу входять члени класної родини.
Вчитель:
Дорога класна родино, гості! Сьогодні, як і щорічно, ми зібралися на наше улюблене фізкультурно-художнє свято, щоб позмагатись у силі, спритності і просто відпочити. Радий вас бачити здоровими, бадьорими, готовими до фізичного виховання, судитимуть змагання...
Вчитель фізкультури:
Учасники змагань, слухайте мою команду. На дві команди з однаковою кількістю дітей розійдись! Команди, шикуйсь, струнко! Вільно!
Кожній команді треба вибрати капітана , придумати назву і привітання. Команди, готові?
Команди (хором): Готові!
Команди вітають одна одну, капітани здають рапорт вчителю фізкультури про готовність до змагань.
Вчитель фізкультури:
Команди, уважно послухайте умови і правила змагань (пояснює, що змагання будуть проходити в три етапи, а в перерві між ними будуть показові виступи спортсменів-старшокласників, предметна вікторина, номери художньої самодіяльності).
Отже, розпочинаємо перший тур змагань. В першому турі ігри-естафети. Команди, до змагання в іграх-естафетах приготуйсь!
Звучить весела спортивна мелодія.
Гра-естафета "Баскетболіст".
Кожен гравець команди веде м'яч до баскетбольного щита і закидає його в корзину. Зловивши, передає м'яч наступному гравцеві, який повинен зробити те, що й попередній. Команда, котра швидше виконає завдання, отримає 100 очок, котра пізніше - 50.
Естафета з обручами.
Потрібно пробігти від пункту А до пункту В і назад, перестрибуючи через обруч, як через скакалку. Команда, котра швидко виконає завдання, отримує 100 очок, котра пізніше - 50.
(Проводиться гра "На яку фігуру схоже?").
Вчитель показує зображення, що складають з геометричних фігур, а діти відповідають на запитання.
Що нагадує живіт? ,
Синя ковдра є у ночі -
Укрива кого захоче,
Ще й співає колисанку:
(Проводиться гра "Що правда, а що ні?").
Естафета "Подорож по горах"
Бігову доріжку поділити на три рівні частини. Гравці у першій частині стрибають на лівій нозі, у другій - на правій, у третій - на двох. Назад повертаються, біжучи. Котра команда пробіжить швидше, отримає 100 очок, котра пізніше - 50.
Поки судді підраховують набрані очки, виконується номер художньої самодіяльності.
Вчитель: Увага! Слухайте результати першого туру змагань.
Вчитель фізкультури: А зараз конкурс капітанів! Капітани команд на середину залу кроком руш!
Конкурс на спритність.
Ось вам тенісні ракетки, м'ячі. Ви будете відбивати м'яч від ракетки скільки зможете, аж поки він не впаде додолу. Гравці кожної команди вголос рахуватимуть, скільки ударів ви зробите. За кожен удар нараховується 10 очок.
Конкурс на координацію.
Сядьте на стільці. Ми вам зав'яжемо очі. Обидва встаєте, повертаєтеся вправо і робите два кроки, тоді вліво, робите два кроки, і знову вліво - два кроки (вийде квадрат). Сідайте на стільці.
Поки судді визначають капітана-переможця, виконується номер художньої самодіяльності.
Вчитель фізкультури: Увага всім членам команд. Проголошується невеличка спортивна вікторина. За правильну відповідь на поставлене питання команда отримає 10 очок.
7) Скільки гравців у баскетбольній команді? (5)
10) Які ви знаєте види плавання? (Академічний, на байдарках, на каноє, на
ялах, на шлюпках).
Поки судді підводять підсумки вікторини, перед учасниками виступають учасники художньої самодіяльності) з танцювальною програмою.
Вчитель фізкультури:
Увага! Розпочинаємо третій тур змагань. Передавання м'яча двома руками над головою.
Першому гравцеві дається м'яч. Піднявши м'яч над головою, він передає його другому гравцеві. Коли м'яч дійде до останнього гравця в колоні, той з м'ячем перебігає наперед і знову його передає. Гра закінчується тоді, коли перший гравець знову займе своє місце. Переможе та команда, яка закінчить гру першою (100 очок). Хто закінчить пізніше - 50.
Проводиться естафета.
Вчитель фізкультури:
Велика естафета. її умови: по-пластунськи пролізти по гімнастичній лаві, потім встати, залізти у мішок, дострибати до корзини з м'ячем, взяти м'яч у руки і на бігу вцілити ним у визначену мішень. Тоді бігом вернутися назад. За швидше виконані завдання команда отримає 100 очок, за пізніше - 50.
Поки судді підводять підсумки третього туру, виступає вокальна група старшокласниць, яких вчителька навчала в початкових класах.
Вчитель фізкультури: Увага всім учасникам! Слово надається суддям змагань.
Судді підводять підсумки змагань, оголошують команду-переможницю. Слово для привітання і вручення призів надається директору школи.
Вчитель:
Відомо, що фізична культура має велике значення в житті кожної людини. Особливо важливим є цей вид діяльності для молодших школярів. Він сприяє розвитку у них не лише фізичних якостей, а й моральних. Основним компонентом системи фізичного виховання учнів початкових класів є ранкова гімнастика. Подивіться новий комплекс ранкової гімнастики, який підготував для вас вчитель фізкультури з групою дітей класу.
Під музичний супровід учні виконують вправи.
Вчитель:
Наше свято завершилось. До нових зустрічей.
Сценарій спортивного свята
Мета: створити атмосферу радості, співпереживання, активного відпочинку; залучити до участі у святі максимальну кількість учнів, вчителів, батьків, представників влади, спонсорів; пропагувати здоровий спосіб життя, збільшувати рухливий режим школярів, розвивати рухливі якості учнів — спритність, швидкість, витривалість; виховувати в учнів почуття колективізму, вміння вести себе в нестандартних ситуаціях і приймати швидкі рішення; згуртувати учнівські, батьківські, учительські колективи у загальній справі — піклування про своє життя і здоров'я.
Провідна ідея заходу:
Щасливе життя — це гарне здоров'я.
Здоров'я — це цінний скарб, про який треба піклуватися щодня.
Немає най нещаснішої людини, ніж та, яка втратила здоров'я.
Жити — це означає рухатись
План проведення свята
Загальношкільна лінійка.
II. Проведення свята на спортивному майданчику (за окремим сценарієм).
III. Підбиття підсумків змагань, нагородження учасників грамотами,
призами.
Сценарій проведення свята «День здоров'я»
I. Шикування команд —учасників змагань на спортивному майданчику.
II. Виступ: головного судді змагань, який оголошує умови першого
конкурсного завдання.
Перший конкурс: «За здоров'я дякуємо ранковій зарядці».
Беруть участь команди початкових класів.
Завдання. Показ комплексу вправ для ранкової гімнастики.
Вимоги до показу: |
|
1. Згуртованість команди. |
|
2. Підбір вправ корисних і цікавих. |
|
3. Музичний супровід. |
|
План підготовки заходу |
|
Завдання |
Відповідальні за виконання |
Укомплектування команди, підготовка назви, девізу, пісні, емблеми, спортивної форми |
Класні керівники, актив класу.
|
Формування команди вболівальників (групи підтримки) і дати завдання: оформити плакати із висловами про здоров'я, вболівання за команду, прапорці та інші атрибути вболівальників. До складу команд вболівальників входять учні, які не беруть участь у змаганнях за станом здоров'я, батьки, вчителі. |
Комісія «Дозвілля» учкому школи. Вчителі, які не мають класного керівництва ■ |
Проведення бесіди — інструктажу щодо попередження травматизму під час змагань |
Класні керівники |
Підготовка конкурсних завдань для змагань, посильних й цікавих для учнів |
Вчителі фізкультури, педагог-органі затор |
П Підготовка спортивного майданчика та спортивного інвентарю для змагань |
В Вчителі фізкультури |
Підготовка асистентів суддів для зміни на майданчику спортивного інвентарю |
Вчителі фізкультури |
У У перервах між конкурсами включити показові виступи учнів, які займаються індивідуально танцями, іншими видами спорту
|
Педагог-організатор |
Підбір засобів музичного супроводу до свята |
В Вчитель музики |
Ф Формування команди журі ознайомлення її з умовами конкурсу |
педагог-органі затор |
В Випуск газети-запрошення на свято |
Центр «Юнпрес» |
Проходження конкурсу.
У цей час виступають дівчатка танцювальної групи старшокласниць із показом ритмічного танцю.
V. Оголошення результатів першого конкурсу головним суддею змагань.
Підготовка інвентарю до наступного конкурсу.
VI. Оголошення умов другого конкурсу.
Другий конкурс: «Тато, мама, я — разом дружна та спортивна сім'я». Беруть участь команди учнів і батьків 5—7 класів. Конкурсні змагання проходять у два етапи.
I етап — представлення команди: назва, емблема, девіз, пісня;
II етап — спортивні змагання «Спритні, вмілі, витривалі».
VІІ. Проходження змагань
Зміст завдань II етапу.
1. Естафета «Триніжка».
Ноги учасників зв'язують попарно скакалками: батько-дитина-мама. Вони беруться за руки і таким чином швидко пересуваються до заданого місця на майданчику, розв'язують там скакалки, беруться за руки і на одній нозі, плигаючи, повертаються на своє місце і передають естафету іншим учасникам, які вже готові до естафети. В естафеті перемагає команда, яка швидше пройде дистанцію без помилок і порушень.
2.Естафета «Сильні руки» для мам і тат». Батько спирається на руки, мама бере тата за ноги, і рухаються до визначеного місця, де міняються місцями і, таким чином, повертаються назад, передаючи естафету іншій парі.
3.Естафета «Човниковий біг». Беруть участь тільки учні.
4. Естафета «Хто швидше». Дитина веде баскетбольний м'яч до визначеного місця на майданчику, кидає м'яч в кошик. Після того, як дитина влучить м'ячем у кошик, батько і мама стрибають обоє в одному мішку до дитини, садять її в мішок і несуть разом до команди, де передають естафету іншим.
VІІI. Підведення членами журі підсумків другого конкурсу.
IX. Прибирання спортивного інвентарю, підготовка спортивного майданчика
для наступних конкурсів.
X. Виступ учнів, які займаються дзюдо, карате та іншими видами спорту.
Естафета «Хто швидше». Учасники команди із набивним м'ячем (1 кг) біжать до визначеного місця, перестрибуючи через бар'єрні перекладини.
Добігши до кінця, повертаються назад і з м'ячем оббігають кожний стояк. М’яч передають іншому учаснику, який повторює шлях попереднього учасника,
Естафета «Тунель». Подолання учасниками перешкод по черзі.
Естафета «Тенісисти». Із тенісними ракетками і тенісними шариками треба пройти швидко визначену відстань і не загубити шарик із ракетки. Якщо шарик впав, підняти його і продовжувати естафету з того місця, де впав шарик.
Естафета «Перетягування каната».
XIII. Підведення підсумків третього конкурсу.
СЦЕНАРІЙ
СПОРТИВНОГО СВЯТА
Місце проведення. Спортивний зал.
Змагання проводяться між командами «Ромашка» та «Дружба» . На свято запрошені учні 5-6 класів. Судді — запрошені вчителі. Розпочинається змагання знайомством команд з присутніми.
Гра проходить у вигляді естафет між командами «Ромашка» і «Дружба».
1 естафета «Передача прапорців»
В командах розподіляються на перший-другий. Перші номери розміщуються у дві колони поряд. Другі напроти них на відстані 20—25 метрів. Перші номери стартують, в них прапорці. За сигналом стартуючі біжать до других номерів своїх же команд, які у цей час стартують, і передають партнерам прапорці, а самі стають замикаючими в. колонах других номерів. Одержавши -рапорці, другі номери біжать до перших номерів своїх команд, на старті передають їм прапорці і стають в кінці їхніх колон.
Команда, яка раніше закінчить таке переміщення номерів — перемагає.
2 естафета «Естафета з обручами»
Дві команди за сигналом (по одному від кожної команди) біжать до півфінішної прямої. На бігу потрібно пролізти крізь обруч, а потім другий обруч підняти над головою, покласти на підлогу. Залишивши обручі, гравці повертаються на старт, минаючи обручі, що лежать на дорозі. Перемогу здобуває команда, гравець якої раніше буде на старті.
З естафета «Звивиста доріжка»
Перед учасниками розкладені прапорці на відстані 4—5 кроків один від одного. З кожної команди гравець веде м'яч ногою вздовж ряду прапорців
почергово огинаючи їх: один ліворуч, інший праворуч. На зворотному шляху гравець робить те саме. Якщо зіб'є прапорець, має покласти його на місце і продовжувати гру. Хто виконав швидше, той переможець.
4 естафета «Пронеси м’яч»
Кожен з гравців повинен пронести м'яч, який зажатий між колінами, підстрибуючи до фінішу і назад.
5 естафета «Перестрибни через канаву»
Крейдою проводиться дві паралельні лінії на відстані півметра одна від одної — це «канава». За 5 метрів шикуються команди. Учасники гри повинні з зав'язаними очима перестрибнути цю «канаву», не наступивши на лінію. Виграє та команда, в якій більшість школярів зуміли виконати це завдання.
6 естафета «Естафета з м'ячем »
Капітани команд по черзі кидають м'яч своїм товаришам (першому, другому і т. д.). Зловивши м'яч і віддавши його капітанові, гравці займають місце позаду своєї команди. Виграє та команда, в якій раніше першим буде знову той. хто починав гру.
7 естафета. «Тік-так»
Коли лунає 1 свисток, команда «Ромашка» кричить «тік», 2 свистки — «Дружба» — «так». Спочатку відгукуються правильно, а потім помиляються. Перемагає та команда, яка найменше помилилась.
8 естафета «Пояс»
Гравці шикуються один за другим. На відстані 3— 5 метрів від них стають дві дівчинки. Кожна з них тримає пояс за кінець, так щоб інший кінець звисав. За сигналом ведучого перші з команд підбігають до дівчат, підхоплюють звисаючі кінці поясів; швидко намотують пояси собі на талію і відразу ж розмотують. Потім це ж повторюють товариш, які стоять за ними. Ті в свою чергу передають естафету наступним, а самі стають на їхні місця. Перемагає та команда, гравці якої швидше намотають, розмотають пояс.
За кожен вид естафети присуджується команді - переможцю 5 очок.
Спортивне свято
для учнів 5-9 класів
Інвентар: обручі, м'які стояки, кольорові жилетки, секундомір.
Хід заходу
Ведучий. Вітаємо зі святом спорту наші команди. Ведуча. А звідки походить слово «спорт»?
Ведучий. Колись дуже давно в старофранцузькій мові було слово деспортер, яке означало «відвертати (від роботи)». Потрапивши до англійської, воно докотилося до сучасного «спорт» і почало означати не будь-яку розвагу чи гру, яка відволікає людину від роботи, а поширені за тих часів види ігор. Це були кінні змагання, веслування, біг. Нове слово «спорт» з новим його значенням повернулося на батьківщину, у рідну французьку мову, а звідки пішло в інші мови, серед них і українську.
Ведуча. Наше свято має назву «Чарівний світ футболу». А чи знаєш ти, звідки пішло слово «футбол»?
Ведучий. Гра з м'ячем, правила якої найбільше схожі на сучасні, затверджені Радою Міжнародної Федерації футболу, виникли в середині XIX ст. в Англії.
Однак є свідчення, що гра, яку можна вважати праобразом футболу, зародилася ще в VII—VI ст. до н.е. у Китаї. Вона називалася «чуже» (що перекладається: «ударяти ногами набитий шкіряний м'яч») і була покликана розвивати швидкість і спритність піших воїнів.
Ведуча. Привітаємо ж наших «воїнів» команд «Форвард» та «Ал-фей».
Учитель. У 1951 р. на зміну однотонному білому м'ячу «прикотився» гастик — на футбольному м'ячі з'явилися широкі кольорові смуги. Це допомагало глядачам краще орієнтуватися на полі. Тоді ж у матчах, що відбувалися під час рясного снігопаду, почали грати жовтогарячими м'яча.
Конкурс 1. «Знайомство зі «смугастиком»
Інвентар: два обручі, м'ячі.
Команди стають за обручами (кожна — за своїм) на відстані 3—4 м поміщаються 6 м'ячів. По одному учню від кожної команди біжать до м'ячів, щоб взяти їх у руки (по одному кожен), принести їх назад і покласти в обруч. Наступний учень повторює цю дію, і вправа триває доти, поки одна з команд не перенесе всі м'ячі в обруч.
Рекомендації: кількість м'ячів можна зменшувати чи збільшувати.
Ведучий. Поки наші команди відпочивають, я розповім вам анекдот про
Після програшу тренер говорить футболістам:
— Я просив вас грати так, як ви ніколи не грали, а не так, нібито ви взагалі ніколи не грали.
Ведуча. Я впевнена, що наші учасники добре грають, і ти в цьому переконаєшся після закінчення свята, а тепер — наступний конкурс.
Конкурс 2. «Проведи м'яч»
Інвентар: стояки, по одному м'ячу на команду.
Команди шикуються у колони обличчям до стояка на відстані 5—6 м. Перед першим учасником на підлозі лежить м'яч. З ним він біжить на швидкості навколо стояка. Повертається у свою колону, де його партнери стоять, широко розставивши ноги, утворюючи своєрідний «тунель», і котить м'яч «тунелем».
Останній із гравців, зупиняє м'яч, біжить до стояка, огинаючи його. Число повторень встановлює вчитель.
Рекомендації: учитель може запропонувати учням під час бігу з м'ячем різноманітні рухи (стрибки на одній нозі поперемінно; зі зміною ніг стрибками зробити повне коло навколо стояка тощо).
Конкурс 3. «Ми — одна команда»
Інвентар: чотири стояки, комплект кольорових жилеток, один м'яч, секундомір (на випадок, якщо команди не можуть стартувати одночасно). Кожен з групи учнів тримається за низ жилетки або футболки переднього партнера. Таким чином утворюється ланцюжок. У ногах першого з ланцюжка — м'яч. Він починає вести його довільно по периметру розміченого заздалегідь квадрата зі сторонами 5 м між стояками. Весь ланцюг рухається за ним. Коли вони повертаються на старт перший гравець іде у хвіст і вправа триває. Якщо ланцюг розривається — гравці мають почати все спочатку.
(виступ групи підтримки команд)
Ведучий. Я розповідав, коли з'явився футбол. А ви знаєте, що наприкінці 70р- х років XIX ст. в Одеському британському атлетичному клубі було створено футбольну команду. В ній грали англійські моряки та англійці, котрі працювали на одеських підприємствах.
А перша команда, в якій грали українці, з'явилася у 1894 р. у Львівському гімнастичному товаристві «Сокіл». Свою першу офіційну ФУ вона провела у Львові з краківською командою «Сокіл» 28 липня 1894 р. на новозбудованому стадіоні. Гра тривала до першого гола. М'яч у ворота суперника на 6-й хв провів львів'янин Володимир Хомицький. Ця дата вважається початком літопису українського футболу, в 1999 р. Виконком національної футбольної федерації затвердив її офіційно.
Ведуча. Чи знаєте ви так само добре історію не тільки футболу, а й спорту? Це ми зараз перевіримо.
Конкурс 4. Конкурс капітанів» (відповідь дає той, хто першим підніме руку)
І. У якій країні виникла гра, яку можна вважати прообразом сучасного
футболу? (У Китаї.)
2. Коли з'явилася перша команда з футболу, в якій грали українці?
(У 1894 р.)
5. Як називається гравець, який ловить м'яч?
(Голкіпер.)
6. Яким видом спорту займається:
•Андрій Шевченко? (Футболом.)
•Я на Клочкова? (Плаванням.)
•Сергій Бубка? (Легкою атлетикою.)
•Лілія Подкопаєва? (Спортивною гімнастикою.)
•Віталій та Володимир Клички? (Боксам.)
•Оксана Баюл? (Фігурним катанням.) •Андрій Медведєв? (Тенісом.) • Олена Зубрилова? (Біатлоном.)
•Катерина Серебрянська? (Художньою гімнастикою.)
Конкурс 5. «Футбол»
Інвентар: двоє переносних воріт, два комплекти різнобарвних жилеток, трохи спущений м'яч (для молодших класів можна використовувати легкий м’яч).
На майданчику встановлюють двоє воріт. Дві команди грають у «крабовий» футбол — в упорі руками й зігнутими в колінах ногами, животом угору. Не можна вставати ні на коліна, ні на ноги. Можна — ведення, удари, гра головою. Лише воротарі мають право грати руками.
Рекомендації: воротарям дозволяється грати, пересуваючись тільки на колінах.
(команди шикуються у дві шеренги)
Ведучий. О спорт! Ти — насолода!
Ти вірний, незмінний супутник життя.
Нашому духу і тілу ти щедро даруєш радість буття.
Ти — безсмертний.
Ти. як естафету, передаєш нам цей спадок предків. Минають століття. Життя торжествує. Ти живеш, непідвладний часові, спорт!
Ведуча. О спорт! Ти — зодчий!
Ти — майстер гармонії.
Ти робиш нас сильними, спритними, статними, Виправляєш вади, з якими народжуємось.
Ти особливий, незвичайний зодчий.
Твій будівельний матеріал — людина у русі.
Він існує.
Вічний рух — це спорт.
Ведучий. О спорт! Ти — справедливість! Ти вказуєш прямі, чесні шляхи,
Які шукають люди для досягнення мети, поставленої у житті. Ти вчиш, що правила змагань — закон.
Непохитна твоя вимога справедливих оцінок за справжні досягнення.
Ведуча. О спорт! Ти — шляхетність! Ти осіняєш лаврами лише того,
Хто боровся за перемогу чесно, відкрито, безкорисливо.
Ведучий. О спорт! Ти — мир! Ти налагоджуєш гарні, добрі, дружні відносини між народами. Ти — злагода. Ти зближуєш людей, що жадають єдності. Ти вчиш різномовну, різноплемінну молодь поважати одне одного. Ти — джерело шляхетного, мирного, дружнього змагання. Ти збираєш молодість — наше майбутнє, нашу надію — під свої мирні прапори. О спорт! Ти — мир!
Спортивне свято
для учнів 6-7 класів
Лунає пісня «На Україну повернусь», супроводжувана танцем. На сцені з 'являються ведуча і читці.
Ведуча. Україно! Моя ти Україно!
Журавель край села,
Дівчина в сорочці-вишиванці!
Це ти, Україно! Де слава твоя?
Де лицарі твої? Де козацтво славетне?
Учень. Ще як були ми козаками,
І унії не чуть було,
Отам-то весело жилося!
Братались з вольними степами,
У садах кохалися — цвіли,
Неначе лілії, дівчата. Пишалися синами матері. Росли сини і веселили Старії срібнії літа...
Ведуча. Що ж то за люд був? Як жили, про що мріяли? Якими були? Були такими, як той легендарний Морозенко. Були такими, що про них народними устами безліч дум та балад складалось! Чи не так?
Учениця .У нас воля виростала, Дніпром виливалась
У гирлові гори слала,
Кров'ю умивалась.
Кров'ю умивалась, а спала на купах,
На козацьких вольних трупах,
Окрадених трупах.
Подивіться лише добре, почитайте знову
Тую славу,
Та читайте від слова до слова..
Ведуча. Сторінки славної історії нашої! Небувалі подвиги, безмежна любов до рідної землі, щире серце, гартоване в походах та боях тіло — так можна охарактеризувати козаків.
Учень. Ваше небо — чисте поле та добрий кінь! А бачите цю шаблю? Оце ваша матір!
Учениця. Подивіться лише добре, Почитайте знову тую славу! Та читайте від слова до слова!
(Лунає музика «Козацький марш». У зал заходять команди. Представлення команд: назва команди, девіз, отаман.)
Ведуча. Сьогодні наші козаки продемонструють нам свою спритність, силу, витривалість, уміння, ерудицію. З історії відомо, що козаки вміли добре захищати свою землю, тож ми зараз перевіримо, наскільки наші учасники готові до захисту своєї Батьківщини.
Конкурс 1. «Влучу кульку»
Перемагає команда, яка зіб'є більше кульок.
(Лунає пісня «Гей ви, хлопці січовії».)
Конкурс 2. «Перекоти діжку»
Команди шикуються у колони. Перший учасник котить діжку до фінішного прапорця і назад, передає естафету наступному учаснику. Перемагає команда, яка першою закінчить естафету.
(Лунає пісня «їхав, їхав козак містом».)
Ведуча. Бувало, козаки потрапляли в полон і їм треба було втекти з полону.
Конкурс 3. «Комбінована естафета»
1 .Стрибки у мішках.
2.Перенеси пораненого.
3.Перепиляй колоду.
Конкурс 4. «Переклади листа»
Ведуча. Козаки були ерудовані люди, і тому зараз ми проведемо конкурс: знання іноземної мови. Ось у мене два листа від турецького султана. Переможе той, хто швидше і докладніше перекладе текст.
Гра «Калита»
Ведуча. У вільний від походу та від домашньої роботи час, козаки любили грати в ігри. Тому зараз ми проведемо жартівливу народну гру, яка називається «Калита». Для проведення цієї гри готується великий круглий корж — «Калита». Готували цю страву на Андрія.
На мотузці підвішується корж, кожен учасник без допомоги рук намагається відкусити від нього частку.
Конкурс вболівальників
Співають українську народну пісню.
(Підбиття підсумків, нагородження переможців)
Література
ЗМІСТ
Передмова…………………………………………………………………………….3Спортивне свято «Козацькому роду нема переводу»……………………………..5
Сценарій спортивної гри «Сюрпризіада» для початкових класів……………….12
Сценарій спортивного свята «Козацькі розваги»………………………………...19
Сценарій спортивного свята «Подорож у країну Спортляндію»……………… .23
Сценарій спортивного свята «День Здоров’я»...………………………………… .27
Сценарій спортивного свята «Спартакіада»………………………………………32
Спортивне свято «Чарівний світ футболу» для учнів 5-9 класів……...…………35
Спортивне свято «Ще як ми були козаками» для учнів 6-7 класів…………...…39
Література…………..……………………………………………………………….42
Зміст ………………………………………………………………………………..43
54