Посібник. Словникова робота. 4 клас (НУШ)

Про матеріал
У робочому зошиті запропоновано завдання для вироблення орфографічних та орфоепічних навичок в учнів 4 класу НУШ. Завдання спрямовані на розвиток творчих здібностей учнів, розвиток навичок самонавчання і самоконтролю, пізнавальних інтересів, сприятимуть свідомому запам’ятовуванню учнями слів, правопис і вимову яких потрібно запам’ятати згідно програмових вимог. Зошит пропонується для організації самостійної та індивідуальної роботи. Таку роботу можуть організувати батьки вдома і досягти бажаних результатів.
Перегляд файлу

Каменєва Л.П.

 Pобота із словниковими словами в 4 класі

Робочий зошит

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технічний редактор:

Каптур Г. А.  – к. ф. н., доцент кафедри початкового навчання Волинського державного уні­вер­ситету ім. Лесі Українки

Рецензенти:

Красоткіна Н. Г. ­НВК № 11, м. Луцьк;

Коваленко І.О. - вчитель української мови і літератури                     ПП “Навчальний заклад “Європейський колегіум”

Укладач: Каменєва Леся Петрівна – вчитель-методист,       вчитель вищої категорії, вчитель початкових класів                      ПП “Навчальний заклад “Європейський колегіум”

 

 

 

У робочому зошиті запропоновано завдання для вироблення орфографічних та орфоепічних навичок в учнів 4 класу НУШ.

Завдання спрямовані на розвиток творчих здібностей учнів, розвиток навичок самонавчання і самоконтролю, пізнавальних інтересів, сприяти­муть свідомому запам’ятовуванню учнями слів, правопис і вимову яких потрібно запам’ятати згідно програмових вимог.

Зошит пропонується для організації самостійної та індивідуальної роботи. Таку роботу можуть організувати батьки вдома і досягти бажаних результатів.

 

Для батьків і вчителів!

Дитина переступає поріг школи, вона відкриває для себе багато нового, незвіданого завдяки своїм здібностям. Але, отримуючи певний багаж знань, дитині стає важко вчитися, вона втрачає інтерес до знань. А допомагає зберегти його розвиток творчих здібностей учнів.

Розвиток творчих здібностей – це вміння використовувати знання в нестандартних ситуаціях, розвиток психічних процесів.

Розвиток творчих здібностей включає і розвиток мислення – вміння узагальнювати, перетворювати знання в гнучкі системи, творчо аналізувати ситуацію.

Ми розвиваємо в дітей творчість – уміння комбінувати, знаходити аналоги, реконструювати, вироблення особистої думки, тактики при розв'язуванні проблем, пошук виходу із складних і екстремальних ситуацій.

У кожному класі початкової школи програма з української мови передбачає вивчення слів, правопис і вимову яких потрібно запам'ятати. Поєднавши цю роботу із розвитком творчих здібностей, вчитель спро­можний домогтися не «зазубрювання» слів, а свідомого запам'ято­вування через систему вправ, ребусів. Пропоную систему вправ і ребусів для здійснення словникової роботи у 4 класі над словами, які призначені для запам'ятовування у цьому класі і визначеними програмою НУШ.

Слова, правопис і вимову яких потрібно запам’ятати у 4 класі: аеропорт, ввечері, вдень, взимку, вісімдесяти, влітку, восени, вперед, вранці, врівноваженість, вчора, гардероб,­ держава, дисципліна, життєрадісний, ззаду, кілометр, ліворуч, мізинець, мільйон, назад, напам'ять, наполегливість, океан, оптимізм, попереду, посередині, праворуч, п'ятдесяти, п'ятсот, сімдесяти, спільнота, справедливість, температура, тепер, творчість, трамвай, тролейбус, футбол, шеренга, шістнадцять, шістдесяти, шістсот, щогодини, щотижня.

(Виділені ненаголошені [е], [и] вимовляються з наближенням до [и], [е].)

Принципи побудови ребусів у деяких словах змінені, що сприятиме розвитку мислення, вміння аналізувати.

Дітям пропонується ребус до виучуваного слова (демонстраційна картка).

 

 

 

 

У рубриці «Пофантазуй» дітям пропонується самостійно скласти ребуси до слів.

 

Для пояснення лексичного значення слова пропонується:

– звернення до витоків слова;

 спільнокореневі слова;

   синоніми;

 – антоніми;

 – фольклорний віночок (прислів'я, приказки, скоромовки, прикмети);

 – загадки;

 –(віконце для допитливих) = коли так кажуть? (пояснення стійких  фразеологічних зворотів, висловів).

 творчі завдання, пофантазуй; це цікаво!

Вправи для закріплення грамотності, розвитку зв'язного мовлення:

       встав пропущені букви;

       добери перевірні слова;

       поділи слово на склади і для переносу;

       зроби звуковий аналіз слова;

       добери до слова його ознаки;

       постав запитання до слова;

       запиши відгадку;

       з букв слова запиши інші слова;

       відшукай ноту у слові;

       склади речення;

       встанови зв’язок слів у реченні;

       розбери слово за будовою;

       постав іменник у родовому відмінку однини;

       розбери слово як частину мови (порядок морфологічного розбору додається);

  перевір себе (до того завдання, після  якого стоїть).

Ці завдання пропонуються як для вчителя для полегшення його роботи, так і для дітей (для організації самостійної та індивідуальної роботи). Завдання підібрані згідно програмових вимог і охоплюють весь курс української мови початкових класів.

Використання даного матеріалу допоможе вам і вашим дітям, зробить цю роботу цікавою і захопливою. Бажаю успіхів!

 

 

Розгадай ребуси                                                          Відгадки запиши         

Аеропорт

 Транспортне підприємство, що складається з аеровокзалу, аеродрому, ремонтних ангарів  і обслуговує повітряний транспорт.

Аеропорт — слово, складене з грецького кореня ἀήρ (повітря, повітряний) і французького port (у даному випадку: комплекс будівель та пристроїв для завантаження і розвантаження суден та їх обслуговування).

Аеропорт, аеропортик, аеропортний.

Виконай завдання:

  1. Аеропорт (який?) __________, ___________.
  2. Поділи слово на склади і для переносу:

аеропорт - ___________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

аеропорт [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Постав слово в родовому відмінку однини:

аеропорт - _______________.

  1. Встав пропущені букви:

Є біля нашого с_ла

А_ропорт «Полтава».

Літаки у небо злітають

Та над с_лом кружляють.

 С_лом - _________

  1. Зроби розбір слова аеропортик за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

аеропорт -_____________________________________

_______________________________________________.

Склади речення: де аеропортпідмет;

_______________________________________________.

де аеропортдругорядний член речення.

_______________________________________________.

Із слова аеропорт утвори нові слова.

_______________________________________________.

Ввечері. Увечері

У вечірній час, вечірньою порою.

Слово утворене від кореня вечір (загальнослов’янське слово) за допомогою префікса в- (у-) та суфікса –і.

Вечір, вечірній, вечеря, вечорниці, вечірка, вечеряти, вечоріє, щовечора.

Ввечері – вранці.

Ввечері цвіркун співає – на гарний день.

Побачите павука ввечері – наступного дня буде чудова погода.

Що вранці не зробиш, те ввечері не доженеш.

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (______?) ввечері.
  2. Поділи слово на склади і для переносу:

ввечері - ________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

ввечері – [_________] - __ б., __ зв., __ скл.

  4. Встав пропущені букви:

Наш дім такий красивий на площі в_сочить,

Тут, у новій квартирі, нам добре, діти, жить.

Вн_зу в_села вул_ця, де люди і авто.

Ясне ласкаве сон_чко всміхає___я в вікно.

А _веч_рі, а _веч_рі, коли приходить сон,

Воркочуть білі голуби й сідають на балкон.

Нам до вподоби, діти, той дім, де ми ж_вем.

І вас в нову квартиру ми в гості радо ждем.

І. Негода

Вн_зу - _______, в_сочить - ________, в_села -________, ж_вем - __________.

5. Зроби розбір слова ввечері за будовою.

6. Зроби морфологічний розбір слова:

ввечері - _______________________________________.

Склади речення із словом ввечері.

________________________________________________________.

Із слова ввечері утвори нові слова.

________________________________________________________.

Вдень

У денний час.

День, вдень, денний, днювати, щоденно.

Вдень – вночі.

Вдень з вогнем не знайти – про щось надзвичайно рідкісне.

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (______?) вдень.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

вдень - ___________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

вдень – [_________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

Вдень на п_чі л_жить

 та казки говорить,

А вночі бродить,

 на полюва__я ходить.

(_________)

Не стул_ть і на мить очей –

Вночі полює на м_шей.

Зате удень відпочива.

Ні, це не кішка, а …

(_________)

П_чі - ________, м_шей - ________, стул_ть - _________.

  1. Зроби розбір слова вдень за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

вдень - _______________________________________.

Склади речення із словом вдень.

______________________________________________.

Із слова вдень утвори нові слова.

______________________________________________.

Взимку

У зимову пору.

Слово утворене від кореня слова зима за допомогою префікса в- та суфікса –у. Зима – загальнослов’янське слово, що означало «час снігу».

Взимку, зима, зимній, зимонька, зимовий, зимівля, зимувати.

Взимку – влітку.

Що влітку вродить, то взимку пригодиться.

Хто в червні байдикує, той взимку голодує.

Хто в липні спеки боїться, той взимку немає чим нагріться.

Хто влітку скаче, той взимку плаче.

Літо пролежиш – взимку до сусідів побіжиш.

Сніг на полях, лід на річках,

Хуга гуляє. Коли це буває?

(__________)

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (_________?) взимку.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

взимку - ________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

взимку – [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

__літку коні _почивають,

 __зимку – діточок катають.

Коні ці не просять їжі.

Хто ж вони? Зв_чайно ____________.

Зв_чайно - __________.

  1. Зроби розбір слова взимку за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

взимку - _______________________________________.

Склади речення із словом взимку.

________________________________________________________.

Із слова взимку утвори нові слова.

________________________________________________________.

Влітку

У літню пору.

Слово утворене від кореня слова літо за допомогою префікса в- та суфікса –у. Літо – загальнослов’янське слово, утворене від слова лити за допомогою суфікса –то, означало «час дощів».

Влітку, літо, літечко, літувати, літній.

Влітку – взимку.

Що влітку вродить, то взимку пригодиться.

Коли влітку дощ буває рідко, тоді у вулику мед прибуває.

Влітку і баба сердита на піч.

Влітку один тиждень рік годує.

Сонце пече, липа цвіте, день прибуває.

Коли це буває? (____________)

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (_________?) влітку.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

влітку - ________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

влітку – [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

__літку і __зимку вбра__я одне,

Та кличуть дітки завжди м_не,

Щоб я на св_то до них прийшла.

Іграшок багато їм прин_сла.

(______________)

Прин_сла - _____________.

  1. Зроби розбір слова влітку за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

влітку - _______________________________________.

Склади речення із словом влітку.

________________________________________________________.

Із слова влітку утвори нові слова.

_________________________________________________________.

Восени

В осінню пору.

Восени, осінь, осінній.

Восени – навесні.

Восени багач, а навесні прохач.

Восени й курчатка курми будуть.

Як восени погідно, то взимку морозно.

Як у травні дощ надворі, то восени хліб в коморі.

Жовте листячко летить,

під ногами шелестить.

Сонце вже не припікає.

Коли це буває?

(___________)

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (_________?) восени.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

восени - _________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

восени – [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

З_мля стрічає вас святково,

Смію___я зорі зага_ково.

Сади цвітуть коли? – В_сною,

Улітку трав моря шовкові,

А вос_ни врожай _бирають,

Узимку снігу всі чекають.

   Л. Лужицька

 З_мля - __________, в_сною - _________.

  1. Зроби розбір слова восени за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

восени - _______________________________________.

Склади речення із словом восени.

______________________________________________.

Із слова восени утвори нові слова.

______________________________________________.

Вперед

У напрямі поступального руху, дальшого розвитку чогось.

Слово утворене від слова перед за допомогою префікса в- . Перед – загальнослов’янське слово.

Вперед, перед, передній, випереджати.

Вперед – назад.

Дивитися вперед –думати про майбутнє.

Ні назад, ні вперед – нема виходу нікуди.

Крок уперед – успіх.

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (______?) вперед.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

вперед - _____________, _____________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

вперед – [_______________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

Їду шви_ко я вп_ред,

Мчи___я мій в_лос_пед.

Нат_скаю на п_далі –

Їду далі, далі, далі.

Нат_скаю - __________, шви_ко - _________________.

  1. Зроби розбір слова вперед за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

вперед - _______________________________________.

Склади речення із словом вперед.

______________________________________________.

Встанови зв’язок слів у реченні.

________________________________________;

___________________________________;

___________________________________;

__________________________________.

Із слова вперед утвори нові слова.

______________________________________________.

Вранці

У  ранній час.

Вранці, ранок, ранковий, вранішній, рано, раненько, ранній.

Вранці – ввечері.

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (______?) вранці.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

вранці - __________, _________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

вранці – [_________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

ЗАЖЕРЛИВИЙ В_ДМІДЬ

Якось вранці до зайчати

В_дмідь завітав кудлатий.

Зайчик, як господар радий,

Запросив його до хати.

Сів в_дмедик наш за стіл.

Та все, що було поїв.

Каже: «Мало, ще давай.

Ап_тит чудовий в мене.

Люблю печ_не й варене.

Можеш - ще м_дку додай.»

Зайчик гостя пригостив,

Та й м_дку йому налив.

А в_дмідь і це поїв,

За столом і захропів.

Винен тут не ап_тит,

А зажерливий в_дмідь.

Л. Каменєва

М_дку - ______, печ_не - _______.

  1. Зроби розбір слова вранці за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

вранці - _______________________________________.

Склади речення із словом вранці.

______________________________________________.

Склади речення із словами в ранці.

______________________________________________.

Із слова вранці утвори нові слова.

______________________________________________. Вв

 

Вчора. Учора

У день, що передує сьогоднішньому.

Вчора, вчорашній.

Вчора, попередній день, минулий день.

Вчора – зараз, сьогодні, тепер, нині.

Шукає вчорашнього дня – витрачає час на пошуки втраченого.

Виконай завдання:

  1.      Постав питання до слова: (_________?) вчора.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

вчора - ___________________________________.

3.Запиши фонетичну транскрипцію слова:

вчора – [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

4. Встав пропущені букви:

Заворожений сад

Ще учора чорнобривці майоріли у са_ку,

і жоржини красувались за ш_пшиною в кутку.

А сьогодні... Де все ділось? Білим снігом зам_ло —

ні жоржин, ні чорнобривців, наче їх і не було!

Катерина Перелісна

Зам_ло - ________.

     5. Зроби розбір слова вчора за будовою.

  1.     Зроби морфологічний розбір слова:

вчора - _________________________________________.

Склади речення із словом вчора.

________________________________________________.

Встанови зв’язок слів у реченнні.

____________________________________;

____________________________________;

____________________________________;

____________________________________.

Гардероб

Приміщення в установі, театрі тощо, де зберігається одяг відвідувачів, шафа для одягу.

Слово запозичене з французької мови в 18 столітті. Складене з двох частин garde – «зберігання» і robe – «плаття».

Гардероб, гардеробник, гардеробниця.

Гардероб, роздягальня.

Виконай завдання:

  1. Гардероб (який?) __________, ___________.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

гардероб - ___________________________________.

3.Запиши фонетичну транскрипцію слова:

гардероб [_______________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1.     Постав слово в родовому відмінку однини:

гардероб - ____________.

  1. Зроби розбір слова гардеробчик за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

гардероб -_____________________________________

______________________________________________.

Склади речення: де гардероб підмет;

______________________________________________.

де гардеробдругорядний член речення.

______________________________________________.

Встанови зв’язок слів у одному з речень.

_________________________________________;

_________________________________________;_________________________________________;

_________________________________________.

Із слова гардероб утвори нові слова.

_______________________________________________.

 

Держава

Політична організація суспільства на чолі з урядом.

Загальнослов’янське слово. Утворене від дьржа – «могутність» за допомогою суфікса -ава. Пізніше ь замінили на е.

Держава, державний, державність.

Виконай завдання:

  1. Держава (яка?) ______________, _______________.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

держава - ___________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

держава [_______________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

Понад руїною – над _країною

Годі, братове, годі ридати,

Вільну д_ржаву, сильну д_ржаву

Треба нарешті нам збудувати.

           В. Лігостов

  1. Зроби розбір слова державний  за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

держава - _____________________________________

______________________________________________.

Склади речення: де державапідмет;

______________________________________________.

де державадругорядний член речення;

______________________________________________.

де державаприсудок.

______________________________________________.

Із слова держава утвори нові слова.

______________________________________________.

Дисципліна

1) Твердо встановлений порядок, дотримання якого є обов’язковим для всіх членів колективу.

2) Витриманість, звичка до суворого порядку.

3) Навчальний предмет.

У латинській мові disciplina – «вивчення, виховання, розпорядок».

Дисципліна, дисциплінований, дисциплінованість.

Дисципліна, порядок, поведінка.

Дисципліна, урок, предмет.

Виконай завдання:

  1.      Дисципліна (яка?) __________, ___________.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

дисципліна - __________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

дисципліна – [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

Ч_ргові слідкують за д_сц_пліною в нашому  класі.

Встанови зв’язок слів у реченні.

________________________________________;

________________________________________;

________________________________________;

________________________________________.

  1. Зроби розбір слова дисциплінований за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

дисципліна -____________________________________

______________________________________________.

Склади речення: де дисципліна – підмет;

_______________________________________________________.

де дисципліна – другорядний член речення.

_______________________________________________________.

Із слова дисципліна утвори нові слова.

_____________________________________________________.

Ззаду

  1.      З задньої сторони, зворотнього боку, із спини.
  2.      На деякій відстані, слідом за ким-, чим-небудь.

Утворене слово від загальнослов’янського зад – «те, що знаходиться за чимось» за допомогою префікса з– та суфікса -у.

Ззаду – спереду.

Де хвіст перед веде, там голова ззаду йде.

Виконай завдання:

  1.      Постав питання до слова: (______?) ззаду.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

ззаду - __________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

ззаду – [_________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

Серед двора стоїть копа:

_переду вила, а _заду – мітла.

(____________)

_переду – шильце,

_заду – вильце.

А зісподу – білий шовк,

Зверху – чорний оксамит.

Тільки ближче підійшов –

Так і пурхнула в блакить.

(_____________)

  1. Зроби розбір слова ззаду за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

ззаду - __________________________________________.

Склади речення із словом ззаду.

__________________________________________________________.

Встанови зв’язок слів у реченні.

_________________________________________;

_________________________________________;

_________________________________________.

Кілометр

Одиниця довжини, рівна 1000 метрів.

Слово утворене від грецького метрео «вимірюю» за допомогою префікса кіло-. У грецькій мові кіло означає «тисяча».

Кілометр, кілометровий, дециметр, дециметровий, метр, метровий, сантиметр, сантиметровий, міліметр, міліметровий.

Виконай завдання:

  1. Кілометр (який?) __________, ___________.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

кілометр - ___________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

кілометр – [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Постав слово в родовому відмінку однини:

кілометр - ____________.

  1. Встав пропущені букви:

Кілометр

Кілометр – метра старший брат.

Він за  метра більший в тисячу  раз.

Та потрібний людям він не менше,

Бо із ним їм жити ле_ше.

Якби не було кілометра,

Як же виміряти розмір більший метра?

 

Та й потрібен людям сант_метр,

Він в сто тисяч раз менший за кілометр.

То ж сім’я у метра в_лика.

Служить людям з м_нулого віку.

         Л. Каменєва

Ле_ше - _______________, в_лика - ___________.

  1. Зроби розбір слова кілометровий за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

кілометр -_____________________________________

______________________________________________.

Склади речення: де кілометр – підмет;

______________________________________________.

де кілометр – другорядний член речення.

______________________________________________.

Із слова кілометр утвори нові слова.

______________________________________________.

Ліворуч

З лівого боку, у лівий бік.

Слово утворене від загальнослов’янського лівий та рука, по ліву руку.

Ліворуч, наліво.

Ліворуч - праворуч.

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (______?) ліворуч.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

ліворуч - ____________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

ліворуч – [_________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

Щоб бути справжнім пішоходом,

Ти кілька правил не забудь.

Переходячи дорогу,

Особливо пильним будь…

Переходячи дорогу, под_вись ліворуч,

І коли нема машин можеш вирушати.

Та дійшовши с_р_дини, под_вись праворуч.

І якщо л_тить авто, краще почекати.

Л. Каменєва

С_р_дини - ____________, под_вись - _______________.

  1. Зроби морфологічний розбір слова:

ліворуч - _______________________________________.

Склади речення із словом ліворуч.

________________________________________________.

Встанови зв’язок слів у реченні.

_________________________________________;

_________________________________________;

_________________________________________;

_________________________________________.

Із слова ліворуч утвори нові слова.

________________________________________________.

Мізинець

П’ятий, найкоротший палець на руці, на нозі.

Загальнослов’янське слово. Утворене від мизиный – «менший, молодший» і суфікса -ьць.

Мізинець, мізинчик. мізинок.

Мізинця не вартий – бути недостойним кого-небудь, жалюгідним у порівнянні з ким-небудь.

Виконай завдання:

  1. Мізинець (який?) __________, ___________.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

мізинець - ___________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

мізинець [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

П’ять братів

П’ять братів разом ж_вуть.

Завжди на поміч прийдуть.

Бо без них не зможеш ти

Зовсім нічого _робити.

А браття маленькі ці –

Це пальці на кожній руці.

Першого звуть в_ликим,

Другого звуть вказівним.

Пос_ред_ні – с_редній.

А безіменний ч_твертий.

Ну, а найменшого брата

Просто мізинчиком звати.

Л. Каменєва

Ж_вуть - _____, в_ликим - ______, ч_твертий - _______.

  1. Зроби розбір слова мізинчик за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

мізинець -_____________________________________

_____________________________________________.

Склади речення: де мізинецьпідмет;

______________________________________________________.

де мізинецьдругорядний член речення.

______________________________________________________.

Із слова мізинець утвори нові слова.

_______________________________________.

Мільйон

Число або кількість, що дорівнює тисячі тисяч.

Мільйон, мільйончик, мільйонний, мільйонер.

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (______?) мільйон.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

мільйон - ____________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

мільйон – [_____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Постав слово в родовому відмінку однини:

мільйон - ______________.

  1. Встав пропущені букви:

9 Травня – День Перемоги.

Тривала війна аж чотири роки.

Загинули в ній міль_они людей,

Щоб врятувати майбутнє дітей.

Ціною свого ж_т_я вони

Мир і спокій нам зб_р_гли.

Л. Каменєва

Зб_р_гли - ____________, _______________.

  1. Зроби розбір слова мільйонний за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

мільйон - ______________________________________.

Склади речення із словом мільйон.

______________________________________________.

Встанови зв’язок слів у реченні.

________________________________________;

___________________________________;

___________________________________;

___________________________________.

Із слова мільйон утвори нові слова.

______________________________________________.

Назад

  1.      У протилежному напрямі.
  2.      На те саме місце.
  3.      Раніше.

Утворене слово від загальнослов’янського зад – «те, що знаходиться за чимось» за допомогою префікса на–.

Назад, зад, задній, ззаду.

Назад - вперед.

Оглядатися назад – згадувати минуле.

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (______?) назад.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

назад - ____________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

назад – [_________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

Трава н_зенька-н_зенька,

Д_рева в_сокі-в_сокі.

Віт_р д_рева колише, гойдає,

То вправо, то вліво нах_ляє,

То вп_ред, то назад.

Пташки л_тять, відлітають,

А діти т_хенько за парти сідають.

Д_рева - _________, н_зенька - ________, в_сокі - ________, т_хенько - ________, нах_ляє - ___________.

  1. Зроби розбір слова назад за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

назад - _________________________________________.

Склади речення із словом назад.

________________________________________________.

Встанови зв’язок слів у реченні.

_________________________________________;

____________________________________;

____________________________________.

Напам’ять

Із пам’яті, не дивлячись у текст.

Утворилося від слова пам’ять за допомогою префікса на-. Слово пам’ять давньослов’янське, виникло з індоєвропейського і означало «те, що думають», «результат думання».

Напам’ять, пам’ять, пам’ятний, пам’ятник, пам’ятати.

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (_________?) напам’ять.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

напам’ять - _________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

напам’ять– [______________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

Потрібно вивчити вірш напам’ять,

Та в мене чомусь погана пам’ять.

Скільки я книжку не клав під подушку,

Ані словечко не влізло у вушко.

Та от коли отримав я двійку,

Сміялася з мене с_стричка Надійка.

І дуже соромно стало м_ні.

Ходив смутний я цілих три дні.

А потім пам’ять став тр_нувати:

Вчив вірші і лінь зумів подолати.

Л. Каменєва

С_стричка - ____________, тр_нувати - ____________.

  1. Зроби розбір слова напам’ять за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

напам’ять- ____________________________________.

Склади речення із словом напам’ять;

______________________________________________.

зі словами на пам’ять.

______________________________________________.

Із слова напам’ять утвори нові слова.

______________________________________________.

Океан

Водний покрив величезних розмірів, що оточує материки, острови.

Слово запозичене від грецького «okeanos» - «річка, що обтікає землю».

Океан, океанічний, океанія.

Виконай завдання:

  1. Океан (який?) _______________, ________________.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

океан - ___________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

океан [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Постав слово в родовому відмінку однини:

океан - ____________.

  1. Встав пропущені букви:

Пл_ве у рі__і пелікан,

Мріє він про ок_ан.

Кос_ть в лузі журавель

Конюшину і щавель.

Лиска ягоди _бирає,

Біля яс_на кружляє.

Білка по гілках стр_бає,

У дуплі свій скарб складає.

У норі принишкла мишка,

У норі у миші тиша.

Кос_ть - __________, пл_ве - ________, стр_бає - ______.

  1. Зроби розбір слова океанічний за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

океан -_________________________________________

_______________________________________________.

Склади речення: де океанпідмет;

______________________________________________.

де океандругорядний член речення;

______________________________________________.

де океан – присудок.

______________________________________________.

Попереду

Перед ким, чим-небудь, спереду.

Утворене від загальнослов’янського слова перед за допомогою префікса по- та суфікса –у.

Попереду, перед, передній, спереду, випереджувати.

Попереду - позаду.

Попереду, поперед, перш.

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (_________?) попереду.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

попереду - _____________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

попереду – [______________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

На столі чи у к_шені

Є машинки ці в_селі:

Стрілочки маленькі,

Дві такі чорненькі.

Ходять вони круга:

Попер_ду перша,

А позаду друга.

Т_хенько тікають,

Але всі їх слухають.

Штуки ці не з дивних –

Назва їх - …

(________________)

В_селі - __________, т_хенько - _________.

  1. Зроби розбір слова попереду за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

попереду - _____________________________________.

Склади речення із словом попереду.

______________________________________________.

Із слова попереду утвори нові слова.

______________________________________________.

Посередині

У середині, в центрі чогось або недалеко від центра, на рівній відстані від деяких предметів.

Слово утворене від загальнослов’янського serda – «середа, середина» + –ина за допомогою префікса по- та суфікса –і.

Посередині, середній, середина, серед, посередник.

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (______?) посередині.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

посередині - ____________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

посередині – [______________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

Сковорідка неоглядна

Із оладками дрібними.

Коровай пухкий, принадний

Пос_ред_ні між ними.

Але все в такому місці –

Ні понюхати, ні з’їсти

(_________, ___________, _________).

  1. Зроби розбір слова посередині за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

посередині - ____________________________________.

Склади речення із словом посередині.

_______________________________________________.

Встанови зв’язок слів у реченні.

________________________________________;

________________________________________;

________________________________________;

________________________________________.

Із слова посередині утвори нові слова.

______________________________________________.

Праворуч

З правого боку, у правий бік, на правий бік.

Слово утворене від загальнослов’янського слова правий та рука, по праву руку.

Праворуч, направо.

Праворуч - ліворуч,

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (______?) праворуч.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

праворуч - ____________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

праворуч – [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

Зарядка

Кожного ранку зарядку роби.

Ніколи не будуть боліти боки.

Ти пов_ртайся _початку праворуч,

Ну , а вже потім, зв_чайно , ліворуч,

Понагинайся у різні боки.

Попр_сідай, ще поскачи.

Будеш в_селим й бадьорим завжди.

Не будеш ніколи хворіти тоді.

Л. Каменєва

Попр_сідай - ___________, зв_чайно - _________, в_селим – ___________, пов_ртайся - ____________,.

  1. Зроби розбір слова праворуч за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

праворуч - _____________________________________.

Склади речення із словом праворуч.

______________________________________________.

Із слова праворуч утвори нові слова.

______________________________________________.

Температура

Міра нагрітості тіла, середовища.

У латинській мові означає «міра, правильне співвідношення».

Висока температура, гарячка.

Температура, температурний.

Виконай завдання:

  1. Температура (яка?) __________, ___________.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

температура - ________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

температура – [______________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

В_сока т_мп_ратура

В моєї с_стрички Нюри.

Не слухала вона мами:

Їла брудними руками,

Не мила ні фруктів, ні ягід.

То й живіт її болить.

Каже Нюра : «Скільки буду жити,

Буду із милом й водою дружити.»

В_сока - ____________, с_стрички - ____________.

  1. Зроби розбір слова температурний за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

температура -_________________________________

______________________________________________.

Склади речення: де температура – підмет;

______________________________________________.

де температура – другорядний член речення.

______________________________________________.

Із слова температура утвори нові слова.

______________________________________________.

Тепер

У даний час, у момент мовлення, зараз.

Слово пішло від загальнослов’янського топьрво, яке було утворене від то (той)+ пьрвъ «первый». З часом –во відпало, а ь, о замінили на е.

Тепер, тепереньки, теперішній.

Тепер, зараз, нині.

Тепер – потім.

Ні тепер ні в четвер – ніколи.

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (______?) тепер.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

тепер - ____________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

тепер – [_________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

У павича хвіст, мов віяло.

Чудом-казкою повіяло

Від з_лено-синіх пер.

Цього птаха ми впізнаємо.

Не забудемо т_пер.

Н. Становиська

З_лено - ________.

  1. Зроби морфологічний розбір слова:

тепер - _______________________________________.

Склади речення із словом тепер.

______________________________________________.

Встанови зв’язок слів у реченні.

___________________________________;

___________________________________;

___________________________________;

___________________________________.

 

Трамвай

Міський наземний рейковий електричний транспорт.

Слово запозичене з англійської мови, корінь tram – «вагон», way – «дорога».

Трамвай, трамвайчик, трамвайний.

Маленькі будиночки по місту біжать.

Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.

(_________________)

Виконай завдання:

  1. Трамвай (який?) __________, ___________.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

трамвай - ___________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

трамвай [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Постав слово в родовому відмінку однини:

трамвай - ____________.

  1. Встав пропущені букви:

Їде зайчик у трамваї

І довкола поз_рає.

Тут підходить їжачок

 І говорить: - Ваш кв_ток!
Ч_рвоніє зайчик густо

І дає ... л_сток капусти.

Пожував їжак л_сток.

- Це, - говорить, - не кв_ток.
Дов_де___я вам зійти

І додому пішки йти.

І. Січовик 

 

Поз_рає - _______, л_сток - ______, дов_деться - ________.

  1. Зроби розбір слова трамвайна за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

трамвай -_______________________________________

________________________________________________.

Склади речення: де трамвайпідмет;

__________________________________________________________.

де трамвайдругорядний член речення.

__________________________________________________________.

Із слова трамвай утвори нові слова.

__________________________________________________________.

Тролейбус

Безрейковий наземний, переважно вуличний, електричний транспорт з живленням через підвісну контактну мережу.

Слово запозичене з англійської мови, що означає транспорт для всіх.

Тролейбус, тролейбусна, тролейбусник.

Виконай завдання:

  1. Тролейбус (який?) _______________, ______________.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

тролейбус - ___________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

тролейбус – [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Постав слово в родовому відмінку однини:

тролейбус - ____________.

  1. Встав пропущені букви:

«Тиждень кни_ки!» — зазвучало

Серед міста, як с_гнал.

За годину місто стало,

Як один ч_тальний зал.

У тролейбусах ч_тають,

Щось мугикають під ніс,

Сторінки перегортають

Під р_тмічний стук коліс.

Оксана Сенатович

Ч_тальний, ч_тають - _____________, р_тмічний - _______.

  1. Зроби розбір слова тролейбусний за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

тролейбус -_____________________________________

_______________________________________________.

Склади речення: де тролейбус – підмет;

_________________________________________________________.

де тролейбус – другорядний член речення.

_________________________________________________________.

Із слова тролейбус утвори нові слова.

__________________________________________________________.

Футбол

Спортивна гра двох команд, під час якої гравці намагаються закинути м’яч у ворота суперника.

Слово запозичене з англійської мови: foot – «нога», ball

«м’яч».

Футбол, футболіст, футбольний, футболка, футболити.

Виконай завдання:

  1. Футбол (який?) __________, ___________.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

футбол - ___________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

футбол – [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Постав слово в родовому відмінку однини:

футбол - ____________.

  1. Встав пропущені букви:

     улюблені ігри

Люблять хлопчаки грати у фу_бол.

Скільки ж радості, коли заб_ють гол!

Але й дівчатка часу не гають,

Вони у волейбол грати полюбляють.

                                Л. Каменєва

  1. Зроби розбір слова футбольна за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

футбол -_______________________________________

______________________________________________.

Склади речення: де футбол – підмет;

_______________________________________________________.

де футбол – другорядний член речення;

_______________________________________________________.

де футбол – присудок.

_______________________________________________________.

Із слова футбол утвори нові слова.

_______________________________________________________.

Шеренга

1) Група людей, які стоять на одній лінії з поверненими в один бік обличчями.

2) Довгий ряд предметів.

Слово запозичене в 17 столітті з польської мови, що означало «толпа».

Шеренга, ряд, лава, низка, череда.

Бути в одній шерензі –займати однакове становище, бути рівним з кимось.

Виконай завдання:

  1. Шеренга (яка?) __________, ___________.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

шеренга - _____________________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

шеренга [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

В бабусі в городі порядок завжди.

Стоять в дві ш_ренги огірків ряди.

Картопля квітує, цвітуть кабачки.

Помідори до сонця підставляють бочки.

Л. Каменєва

  1. Зроби морфологічний розбір слова:

шеренга -_______________________________________

_______________________________________________.

Склади речення: де шеренгапідмет;

______________________________________________.

де шеренгадругорядний член речення;

______________________________________________.

де шеренгаприсудок.

______________________________________________.

 

Із слова шеренга утвори нові слова.

______________________________________________.

Щогодини

Кожної години.

Щогодини, година, годинка, годинник, годинниковий.

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (______?) щогодини.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

щогодини - ____________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

щогодини – [_________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

Щогодини дзвонить мама,

Бо хвилює___я за нас.

Ми із братиком удома,

Братик ходить в перший клас.

Ми хворіємо із братом,

Тому вдома с_димо,

Ми  морозива об’їлись -

Дуже його любимо.

Л. Каменєва

  1. Зроби розбір слова щогодини за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

щогодини - ____________________________________.

Склади речення із словом щогодини.

______________________________________________.

Встанови зв’язок слів у реченні.

____________________________________;

____________________________________;

____________________________________;

____________________________________.

Із слова щогодини утвори нові слова.

_______________________________________________.

 

Щотижня

Кожного тижня.

Щотижня, тиждень, тижневий, щотижневий.

Виконай завдання:

  1. Постав питання до слова: (________?) щотижня.
  1. Поділи слово на склади і для переносу:

щотижня - _______________________________.

  1. Запиши фонетичну транскрипцію слова:

щотижня – [____________] - __ б., __ зв., __ скл.

  1. Встав пропущені букви:

Щотижня в с_ло їдемо

До нашої бабусі.

А ціле літо будемо

Пасти корову в лузі.

Як хороше та вес_ло

Улітку у с_лі.

Я так люблю кататися

По річці на човні

Та ласувати ягодами

Й фруктами в саду…

Закінча___я канікули -

У школу я піду.

І знову буду їздити

Щотижня у с_ло.

І буду дожидатися,

Щоб літечко прийшло.

Л. Каменєва

С_ло - __________, вес_ло -____________.

  1. Зроби розбір слова щотижня за будовою.
  2. Зроби морфологічний розбір слова:

щотижня - ____________________________________.

Склади речення із словом щотижня.

______________________________________________.

Із слова щотижня утвори нові слова. ____________________________________

Пофантазуй

Спробуй сам скласти ребуси до слів:

 

вісімдесяти

 

 

 

 

 

 

п’ятдесят

 

 

 

 

 

 

п’ятдесяти

 

 

 

 

 

 

 

п’ятсот

 

 

 

 

 

 

 

 

сімдесяти

 

 

 

 

 

 

 

 

шістнадцять

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

шістдесят

 

 

 

 

 

 

 

шістдесяти

 

 

 

 

 

 

 

 

шістсот

 

 

Перевір себе

До с.22 (дар, мед, мода, морда, море, ром, Рома, ода; ре, до; аеродрому)

До с.23 (акула, буда, дуб, ласка, дубль, каса, лак, сак, скала)

До с.24 (вечір, віче, рів; річ; ре)

До с.25 (день)

До с.26 (кум; мив)

До с.27 (віл, кіт, кут, лік, лук, тік; втік)

До с.28 (вони, носи, овес, оси, сон)

До с.29 (перед; дере, реве; ре)

До с.30 (віра, рів, цар, ціна)

До с.32 (Бог, гад, горб, дар, дог, раб; ре; гардероба)

До с.33 (ар, гак, кат, кета, рак, тара; ре; гектара)

До с. 34 (ватин, витівка, вік, Віка, вікна, він, Віта, гвинт, кант, кат, кит, кіт, нитка, так, танк, тин; втікав,)

До с. 35 (бачення, дно, доба, неня, пеня, побачення, подоба, чан, Яна,; наче; до)

До с. 36 (вада, вежа, дав, жар; ре)

До с. 37 (ліс, насип, піна, спиці, ціна, ціп)

До с. 39 (ніж; ріже; інженера)

До с. 40 (кіло, кіт, лом, лор, метр, море, ром, рот, тік, тіло, Толік, том; мі; кілометра)

До с. 41 (міна, хам, хан)

До с. 42 (віл, ліво, рів, річ; чув)

До с.43 (міни, низ, німе, німець, ціни; мі)

До с. 44 (міль, Ніл; мій; мі; мільйона)

До с. 46 (мапа, мат, м’ята, Ната, пам’ять, пан, п’ять, яма, Яна)

До с. 47 (океану)

До с. 48 (перо, пуп; перед; дере; ре, до)

До с. 49 (депо, дині, редис, сіно; дере; ре, сі, до)

До с. 50 (порт, реп, рот, торт; ре; портрета)

До с. 51 ( вар, пора; поруч, право)

До с. 52 (велюр, воля, Оля, рів; ре, ля)

До с. 53 (білка, бук, булка, Каспер, куб, пік, ріка, рука, сік; ре)

До с. 54 (лан, лин, лис, сани, син; сигналу)

До с.55 (гра, грам, лама, маг, рама, регата, телегра; грала; ре)

До с.56 (нут, тон, фен, фон, фунт; телефону)

До с.57 (ара, мапа, мер, мур, пера, театр, тема, темп, темпера, тура; ура; ре)

До с.59 (гурт, реп, тер; ре; терпуга)

До с.60 (вар, вата, ватра, мат, рама, тара, трава; трамвая)

До с.61 (бус, йот, лоб, лор, рот, село, сто, трос; ре; тролейбуса)

До с.62 (рана, фан, фара; ре)

До с. 63 (РАФ, рута, тура, ура, уха, хура; фа; фартуха)

До с.64 (болт, лоб, лот, луб, фут; футболу)

До с.65 (мете; мене; цементу)

До с.66 (кант, кат, катер, кета, рак, ранет, терен; ре)

До с.67 (ранг, шар; ре)

До с.68 (години, дог, дощ, ноги; один; до)

До с.69 (дно, дощ; до)

До с. 70 (жито, життя, ноти, тон)

До с.72 (нари, рани, Яна, яр, яра).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Порядок морфологічного розбору

(як частини мови)

іменника:

  1. Аналізоване слово.
  2. На яке питання відповідає?
  3. Частина мови.
  4. Початкова форма (називний відмінок однини).
  5. Власна чи загальна назва.
  6. Назва істоти чи неістоти.
  7. У якому значенні вжито (прямому чи переносному)?
  8. Рід.
  9. Число.
  10.  З якими словами зв’язане в реченні?
  11.  Яким є членом речення (головним: підметом, присудком чи другорядним: додатком)?

Порядок морфологічного розбору

прислівника:

  1. Аналізоване слово.
  2. На яке питання відповідає?
  3. Частина мови.
  4. Яким є членом речення?

Порядок морфологічного розбору

числівника:

  1. Аналізоване слово.
  2. На яке питання відповідає?
  3. Частина мови.
  4. Яким є членом речення?

Алфавітний покажчик

 

Аеропорт…………..с.17

Ввечері…...…………с.5, 18

Вдень……………….с.5, 19

Взимку…...…………с.5, 20

Влітку…...………….с.6, 21

Восени…...…………с.6, 22

Вперед…...…………с.6, 23

Вранці…...……….…с.7, 24

Вчора…...………..…с.7, 31

Гардероб…...…….…с.7, 32

Держава…...…….....с.8, 36

Дисципліна…......…с.8, 37

Ззаду…...…………..с.8, 38

Врівноваженність…с. 9

Кілометр…...……....с.9, 40

Ліворуч…...………..с. 9, 41

Життєрадісний……с. 10

Мізинець…...……...с.10, 43

Мільйон…...……....с.10, 44

Назад…...………….с.11, 45

Напам'ять…...……..с.11, 46

Океан…...…………с.11, 47

Попереду…...………с.12, 48

Посередині…...…….с.12, 49

Праворуч…...………с.12, 51

Температура…...…...с.13, 57

Тепер…...…………..с.13, 58

Творчість…………...с.

Трамвай…...………..с.14, 60

Тролейбус…...……...с.14, 61

Футбол …...………...с.19, 64

Шеренга…...………..с.20, 67

Щогодини…...……...с.20, 68

Щотижня…...………с.21, 70

 

Зміст

Передмова ………………………………………………….. 3

Ребуси ……………………………………………………….. 5

Тлумачення слів та завдання ……………………………. 22

Пофантазуй ………………………………………………… 73

Перевір себе ………………………………………………... 76

Порядок морфологічного розбору ………………………. 78

Алфавітний покажчик слів ………………………………. 79

1

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Криган С. Г.)
Додано
3 квітня
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку