Тема. ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИГОТОВЛЕННЯ ВИРОБУ З АПЛІКАЦІЄЮ
Практична робота «Визначення технологічної послідовності виготовлення виробу з аплікацією»
Мета уроку:
навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про технологічну послідовність виготовлення будь-якого виробу, формувати вміння планувати й виконувати технологічні операції;
розвивальна: розвивати логічне мислення, уміння аналізувати та співставляти;
виховна: виховувати потребу проявити себе в різноманітних видах творчої діяльності.
Обладнання, матеріали та наочність: роботи, виконані в техніці аплікації з використанням текстильних матеріалів, ескіз, шаблони деталей, копіювальний папір.
Тип уроку: урок формування умінь та навичок.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку.
Щоб нині робота у нас кипіла, працювати ми будемо дружно та вміло!
Отже, сидимо — рівно.
Працюємо — швидко і вправно.
Слухаємо — уважно.
Відповідаємо — точно.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
• Про який вид декоративно-прикладного мистецтва ми говорили на попередньому уроці?
• Які є аплікації за використаним матеріалом?
• Як називаються матеріали, що використовують для виготовлення виробу?
• Де застосовують аплікації з текстильних матеріалів?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
З давніх-давен людина прагнула до краси. Вона не тільки бачила й відчувала її, а й відтворювала у своїх виробах. Завжди цінувалися й цінуються речі, зроблені власноруч. І ми з вами навчимося творити красу своїми руками, а саме — аплікації з текстильних матеріалів. Для цього нам потрібні будуть певні знання, уміння і, звичайно ж, бажання.
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
Хочу нагадати вам прислів’я «Як роботу розпочнеш, так її і закінчиш» та «Чим більше науки, Тим розумніші руки»
Ці прислів’я говорять, що перш ніж щось розпочати робити, потрібно ретельно з’ясувати, обдумати, спланувати послідовність своєї роботи, тому й тема сьогоднішнього уроку така — «Послідовність виготовлення виробу з аплікацією».
V. ПРАКТИЧНА РОБОТА «ВИЗНАЧЕННЯ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПОСЛІДОВНОСТІ ВИГОТОВЛЕННЯ ВИРОБУ З АПЛІКАЦІЄЮ»
(Роботу виконують фронтальним способом.)
1. Аналіз завдань практичної роботи
• Проаналізувати та спланувати технологічну послідовність виготовлення аплікації з текстильних матеріалів.
2. Забезпечення необхідним обладнанням
Роботи, виконані в техніці аплікації з використанням текстильних матеріалів, ескізи до них та шаблони деталей аплікації.
3. Правила організації робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи
4. Колективне виконання завдань практичної роботи
Складання плану виготовлення виробу з аплікацією (за допомогою учителя).
План
1. Виготовлення шаблонів. (Для цього потрібно ескіз скопіювати на картон, щоб вирізати з нього шаблони деталей.)
2. Виготовлення деталей аплікації (обвести шаблон, вирізати).
3. Розміщення та закріплення деталей на фоні відповідно до ескізу.
4. Кінцева обробка виробу: оздоблення, чищення, прасування, оформлення. Копіювання ескізу на картон та виготовлення декількох шаблонів.
5. Підбиття підсумків практичної роботи
Ми ознайомилися з технологічною послідовністю виготовлення виробу. Як ви розумієте термін «технологічна послідовність»?
VI. РЕФЛЕКСІЯ
Карта самооцінки
Як добре я працював зі своїми товаришами? |
Завжди |
Звичайно |
Іноді |
Ніколи |
Я співпрацював з іншими, коли ми працювали над досягненням загальних цілей |
|
|
|
|
Я ретельно працював над завданням |
|
|
|
|
Я висловлював свої ідеї |
|
|
|
|
Я вносив конструктивні пропозиції, коли мене просили про допомогу |
|
|
|
|
Я підбадьорював інших |
|
|
|
|
VII. МОТИВАЦІЯ ОЦІНОК ЗА УРОК, ВИСТАВЛЕННЯ ЇХ У ЖУРНАЛ, ЩОДЕННИКИ
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
• Підготувати тканину та шаблони для майбутнього виробу.
IX. ПРИБИРАННЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ