Сучасний педагог – сміливий та креативний митець, який застосовує не лише класичні, а й інноваційні підходи. Звісно, особливо це стосується вивчення англійської мови, без якої зараз, здається, просто не обійтися.
Як урізноманітнити процес вивчення англійської, які нестандартні прийоми використати та як ефективно спілкуватися з учнями? До вашої уваги цікавинки зі Всеукраїнської інтернет-конференції «Сучасні тенденції у викладанні англійської». Вони допоможуть перетворити кожний урок на захопливу пригоду.
Будуємо довірливі взаємини з підлітками
Експерименти з зовнішністю, гучні заяви та гримання дверима – така поведінка підлітків цілком природна та не заважає вивченню англійської мови й інших дисциплін. Але, звісно, педагог має враховувати вікові особливості тінейджерів. Які саме? Своїм досвідом викладання та класного керівництва поділилася Анастасія Шамрай.
Як поводитися вчителю, який прагне побудувати здорові та довірливі стосунки з підлітками?
- Створити безпечне та сприятливе середовище, орієнтоване на учня: об'єднувати школярів у групи, залучати парну роботу, спостерігати за її виконанням.
- Коментувати лише результати чи поведінку, а не особистість.
- Сприймати підлітків як молодих дорослих, а не як дітей. Поважати їх і бути чуйними.
- Демонструвати інтерес до життя своїх учнів різними способами, наприклад, читати схожу літературу, дізнаватися про знаменитостей, якими цікавляться підлітки.
- Щиро цінувати ідеї та внесок учнів, ставити уточнювальні та додаткові запитання.
- Не перебивати та не сміятися.
Лекторка радить завжди звертатися до учнів на ім'я, а урок починати з невеликої розмови. Для неформального та корисного спілкування створіть чат у Telegram чи іншому месенджері для кожного класу. Діліться веселими мемами, відео або публікаціями англійською мовою. І поступово можна перейти на спілкування виключно англійською. Але не виправляйте помилки, використовуйте цей простір як безпечне місце для заохочення.
Давайте творчі завдання, пов’язані з інтересами ваших учнів: наприклад, написати короткий пост в Instagram англійською, створити коротеньке відео тощо.
Інтегруємо сучасні технології та залучаємо квести
Квести – чудовий спосіб урізноманітнити уроки, навчити дітей мислити критично та креативно, знаходити нестандартні шляхи розв'язання завдань. Під час такої пригоди діти не лише вчать мову, а й набувають важливих для подальшого життя навичок. Граючи та застосовуючи пошукову діяльність, вони вирішують поставлені завдання креативно та самостійно.
Квест-урок – це урок, на якому учням пропонується у формі квесту, тобто пошукової (часто пригодницької) гри, виконати низку різноманітних логічних дій, спрямованих на отримання кінцевого результату.
Необхідними складовими квесту є чітко сформульована мета, правила, сюжет, ролі та загадки. Аби пригода на уроці була цікавою та корисною, вчителю слід звернути увагу на такі нюанси:
- Регулювати кількість учасників й учасниць у команді. Що більше осіб у групі – то складніше провести обговорення. Особливо складно може бути учням початкової школи.
- Перенасичення. Кількість завдань має відповідати віку дітей, інакше вони не впораються та не встигнуть. Оптимально – до 7 завдань.
- Занадто складні завдання. Аби діти не втратили мотивації до навчання, варто добирати завдання, що відповідають рівню їхніх знань.
Більше цікавих лайфхаків з організації цікавих квестів ви дізнаєтеся, переглянувши виступ Ігоря Андрієнкова.
Створюємо комікси та казкобуки
Яка книга буде найцікавішою? Звісно та, що створена власноруч! Такий метод заохочення до читання буде корисним для школярів будь-якого віку, а особливо – для учнів молодших класів. Про те, як збагатити словниковий запас та вдосконалити навички читання учнів, розповіла Ольга Кобилєва
- Створюємо книгу або нотатник, де можна записувати чіткі та зрозумілі (і що важливо – короткі!) правила читання літер. Також тут має бути табличка звукових значень літер.
- Практикуємо щоденні вправи на повторення букв і звуків, читання карток. Важливо дібрати завдання того рівня, який є комфортним для учнів
- Створюємо книгу казок, до якої можна буде додавати намальовані власноруч ілюстрації. Також варто заздалегідь відвести одну сторінку для запису нових слів.
- Перевіряйте вивчення нових слів за допомогою інтерактивних додатків і флеш-карт.
- Наводьте асоціації слів із образами героїв казок.
- Запропонуйте створити власну казку з улюбленим героєм/героїнею.
Хочете дізнатися більше про створення коміксів та казкобуків? Перегляньте виступ Ольги Кобилєвої.
Ефективна граматика – інноваційні підходи
Вивчення граматики – фундамент для розуміння мови, подальшого вдосконалення та спілкування. До того ж, цей процес зовсім не нудний! Про те, як зацікавити учнів вивченням граматики та перетворити можливі труднощі на захопливі виклики, точно знає Ганна Дудіч. Вона дала наступні поради:
- викладайте граматику в контексті;
- використовуйте індуктивний підхід – дозвольте учням придумати правило;
- використовуйте приклади з реального життя: школа, ваше життя, студентське життя, місцеве новини, плітки про знаменитостей;
- використовуйте словниковий запас одиниць під час викладання граматики;
- зробіть практику веселою: пересування, робота в групах і парах, EdTech, конкуренція, гейміфікація;
- виправляйте помилки, але не карайте оцінками;
- зробіть навчання природним та інтерактивним.
Які ресурси застосовувати для вивчення граматики? Як балансувати між обов'язковими правилами та креативністю? Усе це ви можете дізнатися з виступу Ганни Дудіч.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.