Чи не кожному вчителю англійської доводилось чути від школярів: «А я нікуди виїжджати не збираюся», «Навіщо це мені?», «Знайду роботу і тут». Безперечно, дітям складно уявити чіткі перспективи. Здебільшого учні починають розуміти, що до чого, та отримують мотивацію до занять наприкінці школи або навіть в інституті. Але не варто чекати так довго! Розгляньмо основні прийоми, що допоможуть сформувати та підтримати мотивацію до вивчення іноземних мов уже сьогодні.
Використовуємо соціалізацію
Із 8-10 років покарання і накази все менше діють на дітей, але водночас на учнів ще не діють доводи, здатні справити враження на дорослих – «знання англійської подвоїть зарплату», «можна отримати стипендію», «працювати/вчитися за кордоном» тощо. Усе це надто віддалена перспектива, аби серйозно мотивувати підлітків.
Навчання має нести зрозуміле, практичне значення, швидку вигоду, бути приємним і веселим. Орієнтуючися на систему цінностей учнів, спробуйте відповісти на наступні запитання: «Чому англійська – це круто?», «Що саме вона дасть учню вже сьогодні?».
У підлітковому віці на перший план виходить спілкування та соціалізація. Якщо дитині цікавіше сидіти у чаті та переписуватись із однолітками, ніж читати підручник, скористайтеся цим і перетворіть спілкування на навчання. Важливо показати учням, що завдяки англійській можна знайти нових друзів, спілкуватись із ними на сайтах або через різноманітні онлайн-сервіси.
Підліткам цікавий сам процес спілкування, а також можливість похизуватися перед товаришами тим, що мають знайомого іноземця, з яким обговорюють різні теми. Новини про знаменитостей, популярні відеоблогери – все це підвищує статус дитини в очах однокласників, тож усі ці матеріали не лише можна, але й варто використовувати у навчанні.
Вчимо англійську за улюбленими піснями
Які теми ми можемо знайти у підручнику з англійської? Граматика, історія Великої Британії, національні символи, Шекспір, територіальний устрій Лондона тощо. Безсумнівно, вивчати мову у відриві від культури неможливо, втім, англомовні країни подарували світу не лише Шекспіра та Байрона, а й Фредді Мерк'юрі, Мадонну, Еда Ширана та Біллі Айліш.
Уроки не повинні бути виключно інформативними. Щоби вразити дітей, важливо говорити про їхні захоплення, самовираження. А музика може стати найпростішим шляхом до серця ваших учнів.
Стежити за улюбленим виконавцем або належати до фан-групи – важливий момент у соціалізації та самовираженні підлітка. Чимало молодих людей починають вивчати англійську, японську та інші мови, аби наспівувати пісні, знаходити найсвіжіші відомості про цікавого артиста. Допоможіть їм у цьому! Нехай до плану вашого уроку увійдуть такі види роботи:
- переклад відомих пісень,
- розбір сленгу,
- пошук новин про зірку,
- робота над ідеальною вимовою.
Чому б у якості вправи на слухання не запустити на уроці «Bohemian Rhapsody» або «The Show Must Go On»? Нехай учні перекладуть на слух, те, що зможуть зрозуміти, а потім ви разом попрацюєте над словами, які діти не змогли розібрати, або зрозуміти зміст фрази.
Аби мотивувати учнів до навчання, вчитель англійської мови має завжди тримати руку на пульсі та стежити за сучасними трендами. Нові технології, нестандартні прийоми, інноваційні рішення – все це допомагає зробити навчання цікавішим та значно ефективнішим. Бажаєте отримати більше цікавої та корисної інформації, що стосується нових трендів у викладанні англійської мови дітям різного віку та урізноманітнення навчального процесу? Тоді долучайтеся 4 листопада о 14:30 до Всеукраїнської інтернет-конференції «Сучасні тенденції у викладанні англійської мови». Буде багато важливої інформації!
Об’єднуємо навчання і розваги
Мотивувати дітей до вивчення мови через сучасну поп-культуру можна не лише завдяки пісням. Також вам у пригоді стануть трейлери, кіно, комікси, мультфільми, інтерв’ю, демонстрації нових гаджетів та навіть відеоігрт.
Використовуйте такі прийоми для цікавих вправ:
- Попросіть дітей увімкнути англомовний інтерфейс на телефонах та використовуйте англійське меню у грі. Це дозволить швидко вивчити та автоматично повторювати певну кількість слів.
- Використовуйте квестові ігри, прогрес у яких залежить від прочитання реплік героїв та надання найбільш вдалої відповіді. Крім того, у багатьох онлайн-іграх передбачене спілкування через голосовий чат. Мотивуйте можливістю вільно спілкуватись із гравцями, а не тишком кидати репліки у Google Translate, аби переписуватись у текстовому чаті.
- Стежте за виходом трейлерів до нових блокбастерів. Зазвичай вони спочатку виходять в англомовному форматі. Переклавши такий трейлер, діти зможуть відчути себе тими, хто дізнається інформацію з перших уст. Це надзвичайно цікаво!
- Починайте з невеликих відео або мультфільмів з англійськими субтитрами, аби діти втягнулись у процес. Учні мають взяти певних персонажів та після перегляду уривку коротко переказати їхні слова чи навіть створити субтитри (ця можливість існує на Ютубі).
Для мотивації учнів молодших класів можна використовувати наступний прийом. За правильну відповідь варто давати картку, а наприкінці уроку підрахувати їхню кількість. Таким чином наприкінці заняття дитині можна сказати: «Твій результат сьогодні – 15. Ти правильно переклав 15 речень або слів». Усі результати варто вносити у спеціальну таблицю, де можна відстежувати статистику та поточний прогрес учня.
Усі ці прийоми допоможуть школярам відчути швидкий прогрес, а з часом перетворити його у стійку внутрішню мотивацію. Утім, варто пам’ятати, що відповідь на запитання «Навіщо це мені?» є основною під час формування мотивації. Якщо дитина не зможе дати власну відповідь, прогрес не може бути стійким, а зовнішня мотивація не перетвориться на внутрішню.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.