Під час дистанційного навчання вчителям доводиться щодня думати над тим, як цифровізувати звичну подачу навчального матеріалу. Вони використовують веб-ресурси, застосунки, мобільні додатки, Zoom тощо. Безсумнівно, всі ці мультимедійні технології роблять процес навчання більш технологічним та результативним. Крім того, така новизна пробуджує інтерес учнів до навчання. Утім, щиру зацікавленість у навчанні потрібно постійно підживлювати новими практичними прийомами. Ми підготували добірку вправ, які допоможуть урізноманітнять ваші онлайн-заняття.
Продовж ряд
Діти мають з'ясувати та пояснити закономірності у рядках із літерами чи лексемами.
Приклади:
- О, Д, Т, Ч… (П, Ш, С...; дано перші літери порядкових чисел: один, два, три, чотири);
- апельсин, банан, виноград… (груша; слова розташовані в алфавітному порядку);
- павук, тарган, миша… (пташка; у цьому рядку названі тварини у порядку зменшення кількості ніг);
- дорога, ремонт, місяць…(фазан; кожне слово у рядку починається із назв нот: до, ре, мі…).
Примітка. Цю вправу можна використати для будь-якої навчальної дисципліни. Наприклад, таким чином діти можуть повторили фізичні та хімічні терміни, або ж пригадати імена визначних письменників, перелічити оекани та метарики тощо.
Вигадайте цікавий сюжет
Для того, щоб учням було цікаво, використовуйте на своїх заняттях сторітелінг. Наприклад, якщо це урок математики, вигадайте мікросюжет із такою основою: «Кролик Крош зібрав 16 їстівних грибів та 9 неїстівних. Скільки всього грибів зібрав кролик?». Що більше захопливих історій, то цікавішими будуть заняття.
Примітка. Пам'ятайте, що історія має захоплювати та надихати, тому не забувайте про інтонацію, тембр, висоту та гучність голосу.
Прес-конференція
Чудовий варіант для уроку повторення вивченого. Об'єднайте дітей у кілька груп: журналісти та спікери конференції. Журналісти протягом обмеженого часу (5–10 хвилин) мають написати списки контрольних запитань, а спікери – дати вичерпну відповідь на ці запитання. Так діти в ігровій формі освіжать здобуті знання.
Розповідайте історії з пропусками
Підготуйте невеликий текст та приберіть із нього деякі лексеми. Далі прочитайте його учням і там, де пропущено слова, робіть паузи. Попросіть учнів у чаті написати лексеми, що логічно доповнять текст. Швикдо та без проблем впоралися? Чудово! Ускладніть завдання: пропустіть кілька речень і запитайте, чого саме, на думку учнів, не вистачає.
Примітка. Ця вправа чудово підійде не лише для занять із іноземної або української мови, а й для фізики, хімії, біології тощо. Так ви в ігровій формі перевірите якість учнівських знань.
Візуалізація
Почніть заняття з невеличкого відео чи музичного кліпу, короткого фільму чи уривку передачі, які можна поєднати з темою заняття. Далі поставте дітям запитання для обговорення. Такі візуальні прийоми зроблять заняття емоційно насиченим та цікавим.
Четвертий зайвий
Назвіть чотири слова, з яких діти мають обрати зайве (те, у якого немає якостей, що характерні для інших слів). Учень має обґрунтовано пояснити свою відповідь. Ця вправа чудово підходить для розминки чи відпочинку.
Приклади: лебідь, горобець, ворона, попугай (ворона, жіночий рід; усі інші слова чоловічого роду); риба, рак, креветка, скорпіон (креветка; інші лексеми є серед знаків Зодіаку); біг, бігти, говорити, чекати («біг» – іменник, всі інші – дієслова).
Я – автор
На уроці повторення чи узагальнення вивченого матеріалу запропонуйте дітям дати відповіді на такі запитання:
- Якби ви були автором цього підручника, як би ви пояснювати цю тему?
- Якби чи були автором цього підручника, як би ви пояснили необхідність вивчення цієї теми?
- Якби ви були художником-ілюстратором, як би ви проілюстрували цю тему?
Деякі ідеї учнів можуть бути дійсно вражаючими! Не зупиняйтеся на досягнутому, запропнуйте ще кілька цікавих завдань! Наприклад, після вивчення будь-якої теми запропонуйте дітям написати власні 5 способів використання здобутих знань у повсякденному житті.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.