Цей незвичайний навчальний рік добігає кінця і ми обов'язково маємо підбити його підсумки! Якщо ви вже замислювалися над тим, як зробити підсумкове оцінювання ефективним у режимі дистанційного навчання, то можемо дати кілька цікавих порад та пропонуємо переглянути вебінар Дар’ї Демчук-Маригіної «Як організувати дистанційне узагальнення знань та підбити підсумки навчального року».
Типи підсумкових онлайн-робіт
У режими дистанційного навчання вчитель може використати чотири основні види підсумкових робіт: тестування, усні відповіді, відкриті запитання, а також інтерактивні завдання. Перший вид – простий та ефективний, адже включає різні рівні складності та допомагає підготувати учнів до ЗНО.
Варто зауважити: аби створити тести, вчитель може використовувати спеціальні онлайн-платформи, наприклад, використавши онлайн-тести «На Урок».
Усні відповіді фактично дублюють формат іспиту, з яким випускники зіткнуться або під час вступу, або вже на першій сесії, а завдання відкритого типу допомагають у повній мірі оцінити мислення дитини. Щоправда, аби уникнути списування, як у випадку використання тестів, так і відкритих завдань, рекомендується використовувати режим «демонстрації екрану». Завдяки цьому вчитель завжди може побачити, чи використовує дитина інші вкладки та чи не намагається знайти відповіді онлайн.
Окрім стандартного оцінювання вчителем, викладач може застосувати інші системи оцінювання:
- самооцінювання (виставлення оцінок одне одному у групі, що розвиває чесність та самоаналіз. Працює не в кожному класі, особливо без попередньої підготовки);
- накопичення балів (використовується для оцінки старанності під час виконання різних видів робіт. Пасивна присутність у класі дає мінімум балів, тоді як творчо виконана домашня робота може бути оцінена вище, ніж роботи інших учнів).
- бонусна система (створюйте додаткові, необов’язкові види робіт, які можуть допомогти учню отримати вищий бал, або навіть замінити підсумкову контрольну. Це можуть бути екскурсії, самостійне вивчення тем, створення добірок ілюстрацій, виконання експериментів тощо).
Види інтерактивних підсумкових робіт
До інтерактивних робіт відносяться: гра, інтерактивні завдання, квести, вікторини, командні змагання. Під час вебінару спікерка детально розбирає інтерактивні підсумкові роботи на прикладі квестів, які так люблять учні.
- Фотоквест – базується на фотозвітах про виконання завдання. Квест не обмежується виключно надсиланням фото зошитів з виконаним завданням, але вимагає більш креативного підходу. Так, під час вивченні географії ви можете попросити учнів сфотографувати приклад атмосферного явища або забруднення, зімітувати хвилі у ванній, створити ерозію у квітковому горщику. За відведений час попросіть учнів у форматі фото продемонструвати своє уявлення про явище чи тему.
- QR квест – учень сканує коди, за якими сховані завдання (текст, зображення, відео). Для створення QR кодів введіть відповідний запит у Гугл. Інтернет містить чимало сайтів для безкоштовної генерації кодів.
- Посилання-квест – за допомогою такого простого інструменту як «Microsoft Word» допоможе створити інтерактивну гру. Клікаючи на гіперпосилання у PDF документі, учні переходять до різного типу завдань, кожне з яких дає певну частинку інформації та дозволяє зібрати зашифрований код, що і стане доказом успішного проходження підсумкової роботи.
Аби почути більше цікавої інформації, подивіться вебінар:
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.