Навчання впродовж життя – одна з найважливіших компетентностей сучасної людини. Упродовж декількох років в Україні було розроблено та запроваджено нову систему підвищення кваліфікації, яка передбачає серйозне розширення можливостей для самовдосконалення та розвитку педагогічної майстерності вчителів.
Відповідно до вимог чинного законодавства, педагог має свободу вибору суб'єктів, тем, видів, способів тощо підвищення кваліфікації. Зокрема, звернемо увагу на Постанову КМУ від 21.08.2019 №800 (Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників).
- Пункт 6. Педагогічні і науково-педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами, видами.
- Пункт 7. Педагогічні та науково-педагогічні працівники самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації (далі - суб’єкти підвищення кваліфікації).
- Пункт 9. Суб’єктом підвищення кваліфікації може бути заклад освіти (його структурний підрозділ), наукова установа, інша юридична чи фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, що провадить освітню діяльність у сфері підвищення кваліфікації педагогічних та/або науково-педагогічних працівників.
- Пункт 13. За результатами проходження підвищення кваліфікації педагогічним та науково-педагогічним працівникам видається документ про підвищення кваліфікації, технічний опис, дизайн, спосіб виготовлення, порядок видачі та обліку якого визначається відповідним суб’єктом підвищення кваліфікації.
«На Урок» як суб'єкт підвищення кваліфікації працює відповідно до вимог чинного законодавства, надаючи послуги, спрямовані на професійне зростання педагогів за різномантіними напрямами та всебічний розвиток учасників освітнього процесу.
За понад 7 років діяльності Освітній проєкт «На Урок» організував сотні вебінарів та десятки конференцій та курсів для педагогічних працівників. Для того, аби освітянам було простіше зорієнтуватися в навчальному матеріалі, підготували перелік заходів, що можна переглянути та навчатися в межах підвищення кваліфікації.
Згідно зі ст. 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» підвищення кваліфікації педагогів у частині вдосконалення компетентностей у роботі з дітьми з ООП та надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу є обов'язковими напрямами. Кожен із них має становити не менше 10% від загальної кількості годин підвищення кваліфікації за 5 років. У цих статтях представлено перелік освітніх заходів «На Урок», які можна переглянути та навчатися:
- Підвищення кваліфікації педагогів за напрямом «Робота з дітьми з особливими освітніми потребами»;
- Підвищення кваліфікації педагогів за напрямом «Надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу».
Пріоритетні напрями підвищення кваліфікації, які визначені МОН:
«Оцінювання навчальних досягнень учнів у НУШ»
«Розвиток цифрової компетентності педагогів»:
- Безпека в цифровому освітньому середовищі;
- Робота з сервісом Canva: записи майстер-класів для педагогів;
- Робота вчителя зі штучним інтелектом: теорія та практика.
Онлайн-курси «На Урок»
Онлайн-курси для вчителів – комплекс навчальних матеріалів на актуальні для освітян теми, авторами яких є викладачі-практики та спеціалісти із різних сфер освіти, науки, культури.
Переваги онлайн-курсів «На Урок»:
- Різноманітні теми. Курси охоплюють ключові напрями: НУШ, інклюзивне навчання, цифрові інструменти, формувальне оцінювання, методику викладання предметів, медіаграмотність, психологію та використання ШІ в освіті.
- Практична спрямованість. Кожен курс містить конкретні приклади, інструкції та вправи, які можна одразу застосувати на уроках.
- Гнучкий графік. Навчатися можна у будь-який зручний час, у власному темпі.
- Досвідчені автори. Курси створюють педагоги-практики, методисти та експерти з багаторічним досвідом.
- Матеріали та доступ. Учасники отримують презентації, конспекти, посилання на корисні ресурси та необмежений доступ до відео.
- Свідоцтва. Після завершення курсу вчитель отримує електронний документ, який підтверджує підвищення кваліфікації.
Кому підходять онлайн-курси?
- учителям початкової, базової та старшої школи;
- вихователям і методистам закладів дошкільної освіти;
- практичним психологам і соціальним педагогам;
- керівникам освітніх установ.
Особливості участі: всі курси дистанційні, кожен, хто зареєструється, має необмежений доступ до навчальних матеріалів, спілкування в коментарях, додаткових матеріалів. За потреби учасник курсу може придбати повний доступ до курсу, що передбачає доступ до фінального іспиту та завантаження свідоцтва підвищення кваліфікації.
Перелік курсів:
- Створення привабливого освітнього простору: практика застосування цифрових інструментів
- Штучний інтелект - персональний помічник вчителя
- Як створювати якісний навчальний відеоконтент: поради для педагогів
- Word. Excel. Power Point: швидкий старт для новачків
- Ефективне навчання: інструменти для вчителя
- Медіаграмотність та критичне мислення: від теорії до практики
- Онлайн-тестування у школі
Інтернет-конференції «На Урок»
Онлайн-конференції для вчителів – це масштабний, зручний, ефективний формат підвищення кваліфікації, коли протягом дня глядачі у прямому ефірі спілкуються із фахівцями на задану конференцією тему та діляться досвідом.
Особливості конференцій «На Урок»:
- Широка тематика. Учасники дізнаються про нові підходи в навчанні, інклюзії, цифровій грамотності, психологічній підтримці, STEM та STEAM-освіті, впровадженні ШІ у навчальний процес, формувальному оцінюванні, медіаграмотності тощо.
- Відомі спікери. Серед доповідачів — викладачі-практики, науковці, освітні експерти, психологи та керівники успішних освітніх проєктів.
- Зручний онлайн-формат. Долучитися можна з будь-якого місця, потрібен лише доступ до Інтернету.
- Практична користь. Кожен учасник отримує не тільки теоретичні знання, а й реальні інструменти, приклади та методики для своєї роботи.
- Свідоцтва. За участь у конференції педагоги отримують свідоцтва про підвищення кваліфікації, що відповідають вимогам МОН.
Для кого конференції?
- учителів усіх предметів і рівнів освіти;
- вихователів та методистів;
- практичних психологів і соціальних педагогів;
- керівників закладів освіти;
- усіх, хто прагне йти в ногу з освітніми трендами.
Особливості участі: конференції проходять в онлайн-форматі та доступні для перегляду в запису; відбуваються відкриті трансляції, долучитись до яких може кожен педагог. За потреби учасники можуть замовити свідоцтво про підвищення кваліфікації, яке відповідає вимогам чинного законодавства.
- Створення навчальних відео: для уроків НУШ: від сценарію до результату
- Гейміфікація в освіті: ігрові технології навчання
- Практикум із цифрової грамотності для освітян
- Створення навчальних відео: від ідеї до реалізації
- Створення навчальних відео: практичний інтенсив
- Використання цифрових інструментів у навчальному процесі
- Сучасні інтернет-ресурси в роботі педагога
- Освітні інструменти сучасного вчителя: інтернет-ресурси
- Цифрова компетентність педагога: розвиваємо та вдосконалюємо
- Практикум для педагогів: інтернет-ресурси на кожен день
- Навчання в умовах війни: використання інтернет-ресурсів
- Пріоритети в освіті: Інформаційна гігієна та медіаграмотність
- Сучасні інтернет-ресурси в роботі вчителя: практичний аспект
- Сучасні інтернет-ресурси для організації ефективного навчання
- Інтернет-ресурси у навчальному процесі
- Практичний інтенсив: Використання інтернет-ресурсів
- Інтернет-ресурси в роботі вчителя
Вебінари «На Урок»
Вебінари для вчителів – це онлайн-заходи на визначену тему, які дозволяють у зручний спосіб підвищувати рівень педагогічної майстерності вчителів у дистанційному форматі. Виступи охоплюють максимально широкий перелік тем і дисциплін, які відповідають професійному запиту педагогів.
Особливості вебінарів «На Урок»:
- Актуальні теми. У центрі уваги — нова українська школа, цифровізація освіти, використання ШІ, формувальне оцінювання, інклюзія, медіаграмотність, STEM, психологічна підтримка тощо.
- Зручний формат. Усі заходи відбуваються онлайн, тому до них можна долучитися з будь-якого куточка України та світу.
- Досвідчені спікери. У вебінарах беруть участь практики: учителі, науковці, психологи, методисти.
- Матеріали та записи. Після участі педагоги мають змогу переглянути записи у зручний час та скористатися додатковими матеріалами.
- Свідоцтва. Учасники отримують документи, що підтверджують підвищення кваліфікації (від 2 до 10 годин).
Для кого підходять вебінари?
- учителів початкової, середньої та старшої школи;
- вихователів і методистів закладів дошкільної освіти;
- практичних психологів, соціальних педагогів;
- керівників закладів освіти.
Особливості участі: вебінари перебувають у відкритому доступі та пропонують безкоштовне навчання. Педагоги, які мають акаунт на сайті, можуть вільно реєструватися на захід та переглядати його запис. Трансляція та запис знаходяться на Ютуб-каналі проєкту у відкритому доступі. За потреби педагоги можуть замовити свідоцтво підвищення кваліфікації, яке відповідає вимогам чинного законодавства.
- Використання ІКТ у дошкільній та початковій освіті: цифрові рішення для творчого навчання
- Як допомогти собі та учням: цифрові інструменти емоційної підтримки й натхнення наприкінці навчального року
- Анімаційна педагогіка: ілюстровані історії в навчанні
- Мультфільми власного виробництва: створення, монтаж, розміщення
- Онлайн-сервіси на уроках мистецтва: інструменти для творчості та натхнення
- Створення хмар слів: корисні сервіси та ідеї для уроків
- Інтерактивні онлайн-дошки для навчання: ефективні інструменти, практичні кейси та поради
- Інтерактивна онлайн-дошка як інструмент забезпечення спільної активності учнів
- Інтерактивна математика: як залучити учнів за допомогою цифрових технологій
- Практикум для вчителів: як і навіщо створювати ефективну інфографіку
- Від гри до знань: використання онлайн-дошки Gynzy для розвитку ключових компетентностей учнів
- Reader’s helpers: додатки, що покращують читацький досвід
- Методична скарбничка вчительства: математичні та логічні вправи в умовах онлайн-навчання
- 5 ресурсів для організації групової взаємодії на уроці
- 3D-моделювання на уроках технологій: розвиток просторового мислення учнів
- Особливості створення інтерактивних відео за допомогою онлайн-платформ
- Технології візуалізації як засіб формування компетентностей у НУШ
- Інтерактивні інтернет-ресурси для вивчення предметів природничого циклу
- Альтернативи Jamboard для організації навчальної діяльності: огляд онлайн-дошок для навчання
- Створення навчального дистанційного курсу для учнів: рекомендації та аналіз помилок
- Онлайн-сервіси для створення інтерактивних навчальних матеріалів у роботі сучасного вчителя НУШ
- Використання онлайн-ресурсів на уроках: кількість не дорівнює якість
- Інструменти для створення навчального візуального контенту: Canva і VistaCreate
- Створення дидактичних ігор за допомогою сучасних інтернет-ресурсів
- Створення навчальних мультфільмів і коміксів за допомогою сервісів ToonyTool і Crello
- Як заохочувати учнів до активної роботи під час дистанційного навчання (на прикладі уроків історії)
- Наочність і візуалізація на уроках під час дистанційного навчання
- Створення відеоконтенту для організації дистанційного навчання
- Онлайн-інструменти для здійснення формувального оцінювання в середній та старшій школі
- Сучасні інструменти для розвитку критичного і креативного мислення учасників освітнього процесу
- Інтернет-ресурси в роботі вчителя: прості сервіси на кожен день
- Інтернет-ресурси для створення завдань для уроків природничої освітньої галузі
- Створення єдиного інформаційно-освітнього простору: скетчноутинг, вебквест, інтерактивний плакат
- Подкастинг на уроці: сучасно, цікаво та інформативно
- Як візуальні конспекти відчиняють двері у світ цікавого навчання (на прикладі уроків мистецтва)
- Мобільні застосунки як «ресурсна валіза» вчителя фізики
- Створення електронного освітнього контенту: особливості, труднощі, авторське право
- Інструменти для створення робочих аркушів: зручно та ефективно
- Альтернативи гугл-диску: зручні та ефективні способи збирати, зберігати та ділитися інформацією
- Онлайн-сервіси для створення інтерактивних карт
- Онлайн-тести для розвитку творчого мислення: поради, ідеї, практика
- Екскурсії до галерей та музеїв: ідеї для дистанційного навчання і не тільки
- Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу
- Як створити комікс за декілька хвилин за допомогою онлайн-сервісу StoryboardThat
- Сервіс xTILES для менеджменту роботи вчителя
- Використання віртуальної лабораторії Gо-Lab на уроках біології та хімії
- Практикум для вчителів: використання сервісу Zoom під час очного, дистанційного та змішаного навчання
- Від слайда до взаємодії: інтерактивні можливості ClassPoint для вчителя
- Практикум для вчителів: використання інтерактивної дошки Classroomscreen
- Сервіси Canva та Book Creator: створення інтерактивного навчального контенту
- Сервіс Interacty: створення інтерактивних вправ та ігор для уроків
- Спільне конспектування: досвід використання Padlet під час дистанційного навчання
- Онлайн-дошка Gynzy як інструмент інтерактивного навчання: можливості, переваги та практичне застосування
- Інтерактивні аркуші Wizer.me як спосіб організації освітнього простору
- ТОП-5 інструментів Google, які зекономлять час учителю
- Google Форми для оцінювання навчальних досягнень учнів і студентів
- Оновлений Gemini від Google: ваш універсальний ШІ-помічник
- ШІ в освіті: використання NotebookLM від Google у роботі з інформацією
- Освітній мистецький простір: платформа Art and Culture для навчання
- Онлайн-сервіси для здійснення підсумкового оцінювання: Canva, WordArt, інструменти Google
- Google DeepMind: нові можливості штучного інтелекту для освіти
- Алгоритм створення тестів та проведення командних ігор за допомогою онлайн-сервісів Kahoot та Google Forms
- 10 способів використання Google Презентацій під час змішаного навчання
- Організація проєктної діяльності в умовах дистанційного та змішаного навчання: технічний і психологічний аспекти
- Віртуальні екскурсії Україною як засіб навчання та формування громадянської свідомості школярів
- Урок через Zoom та Google Meet: цікавинки для проведення дистанційних занять
- Онлайн-урок у Zoom і Google Meet: поради щодо налаштування безпеки
- Організація онлайн-взаємодії учнів за допомогою можливостей Google (Документів, Таблиць, Презентацій, Jamboard)
- Розширюємо функціонал Google Meet за допомогою корисних додатків
- Практикум для педагогів: створюємо презентації
- Організація ефективного зворотного зв’язку між учасниками освітнього процесу за допомогою Google Презентацій
- Google Презентації – дієвий інструмент для дистанційного та змішаного навчання
- Google Calendar як інструмент ефективної організації роботи вчителя
- Як провести гарний урок, коли маєш лише Google Chrome
YouTube
- YouTube з користю: створення та наповнення YouTube-каналу для поширення власного досвіду
- Як зекономити час на підготовку до уроку: вербальне оцінювання та робота з відеофайлами
- YouTube-канал сучасного педагога: від створення контенту до організації дистанційного навчання
- Створення сучасного навчального відеоконтенту: п'ять дієвих кроків
Genially
- Сервіс Genially – інтерактивний асистент учителя
- Практикум для вчителів: створення інтерактивного контенту за допомогою сервісу Genially
- Інфографіка як засіб унаочнення навчального матеріалу: особливості, інструменти, тенденції
- Створення інтерактивного навчального контенту за допомогою сервісу Genially
PowerPoint, Word, Excel
- Ігровий підхід у презентаціях: як створити інтерактивну гру в PowerPoint
- PowerPoint: нові можливості звичного інструменту
- Інтерактивні можливості PowerPoint: практикум із використання
- Лайфхаки з використання PowerPoint: створюємо інтерактивний тренажер «Чарівна труба»
- Лайфхаки з використання PowerPoint: створюємо флеш-картки, вікторини та інтерактивні вправи
- Посилюємо PowerPoint: доповнення та плагіни для оформлення та організації інтерактивного навчання
- Word та Excel у професійній роботі вчителя: ефективне використання
LearningApps
- Робота з LearningApps: створення мультимедійних дидактичних вправ
- Створення інтерактивних вправ за допомогою онлайн-сервісу LearningApps
- Ще раз про LearningApps та Google Forms. Створюємо квести
LiveWorksheets
- Онлайн-конструктор LiveWorksheets для створення робочих аркушів: інтерактивний матеріал з автоперевіркою
- Ефективне навчання через розваги в умовах НУШ: інтерактивні платформи та їх застосування
Месенджери та соціальні мережі
- Telegram для організації освітнього процесу: створюємо групи й канали та проводимо онлайн-уроки
- Telegram-канал в освітньому середовищі: практикум із використання
- Як ефективно інтегрувати ТікТок у роботу вчителя: практичний кейс
- Учителювання в TikTok: практичні поради зі створення профілю та його наповнення контентом
- Використання вчителем Instagram і Facebook для налагодження якісного освітнього процесу
- Вчителювання в соцмережах: використання сервісу Photopea для створення візуального навчального контенту
Wakelet
- Платформа Wakelet в роботі вчителя: 10 ідей для застосування в навчальному процесі
- Використання платформи Wakelet для створення е-портфоліо вчителя
- Як створити та використовувати електронний кабінет хімії на платформі Wakelet
WordWall
- Застосунок Wordwall: створюємо інтерактивні завдання з елементами гейміфікації
- Розвиток навичок ХХІ століття на уроках англійської мови за допомогою онлайн-сервісів Jamboard та WordWall
Нагадаємо, що для педагогів, які працюють та навчаються на сайті Освітнього проєкту «На Урок», працює Служба підтримки, до якої ви можете звернутися за потреби та отримати детальну консультацію щодо підвищення кваліфікації.


Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.