Як організувати продуктивну взаємодію всіх учасників освітнього процесу.

Що таке щастя? Відповідь на це запитання турбує людей споконвічно, йому було присвячено не одну пісню, твір та навіть Гарвардське дослідження! Так, його результати відіграють важливу роль і для професійного аспекту життя вчителя. 50-ти річне дослідження 50 людей визначило одне слово, що характеризує щастя. Це слово – стосунки.

Як покращити своє професійне життя? Як побудувати такі стосунки між школою та батьками, щоб вони з посмішкою згадувати про освітній процес? Цьому було присвячено виступ Гондюл Ірини у межах конференції «Ефективна взаємодія в освіті: інструменти та прийоми», де лекторка відкрила завісу до таємниць ефективної взаємодії.

Як покращувати стосунки?

Учителі-батьки:

  1. Дзвінки ввічливості. Сучасний світ не може похвалитися надлишком добрих слів, тож не цурайтеся говорити приємні речі. Лекторка ділиться досвідом про спеціальний журнал дзвінків ввічливості, що ведуть у її школі. Саме у ньому педагоги вімічають дзвінки батькам. Про що говорити? Будь-що позитивне, що стосується досягнень та сильних сторін дитини! 
  2. Журнал фідбеку. Для рефлексії та покращення власної роботи слід вести особистий журнал. Ці питання допоможуть не тільки у професійному розвитку, але й для такої вузької теми як покращення стосунків із батьками дітей: «Що мені, як учителю, продовжувати робити?», «Що мені припинити робити?», «Що мені почати робити?»
  3. Табель характеру дитини. За декількома рисами, дозволяє відслідковувати зміни в характері школяра, визначати його або її сильні та слабкі сторони, аналізувати прогрес.
  4. Проведення альтернативних батьківських зборів «віч-на-віч». Формат батьківських зборів «віч-на-віч», тобто особистих зустрічей із батьками, дозволяє започаткувати та підтримувати довірливе та близьке спілкування. 

Учителі-учні:

  1. Практика «Мої учні – досконалі!». Усі ми знайомі із висловом: «Налаштовуй себе на позитив, і все найкраще притягнеться у життя». Схожа логіка властива поданій практиці, адже, за словами лекторки, щоразу як вона налаштовує себе на те, що учні будуть себе добре вести та отримують хороші оцінки – так і трапляється. І взагалі, чи є сенс у непродуктивних думках, що діти – нерозумні бешкетники?
  2. Проведення «цінних», а не «виховних» годин. Саме цінні години орієнтовані на кожного конкретного учня та здані покращити стосунки вчитель-клас. Власне, на відміну від виховної години, альтернативна назва є неієрархічною, а отже цікавою для сприйняття школярем.
  3. Планувати «Якою буде моя сьогоднішня турбота про інших?». У випадку вчителів та дітей, турбота може проявлятися навіть у таких, здавалося б, банальних речах: завчасно подумати про ручки, олівці та папір для учнів на уроках. Не таємниця, що школярі часто все забувають, тож такий жест доброти однозначно б покращив шкільну взаємодію!

Батьки-учні:

  1. Влаштовувати «побачення» з дитиною. У ритмі сучасного життя батьки часто забувають про обов’язкову близькість з дітьми. На жаль, близкий контакт вкрай складно досягнути в умовах побутової метушні. Найкращий варіант – періодично запрошувати дитину на «побачення» у парк, кафе або боулінг, де можна у невимушеній обстановці поговорити про найголовніше.
  2. Виконувати роль батьків. Нерідко можна помітити, що батьки після роботи тиснуть на дитину з уроками, перевіряють домашні завдання та опікуються подальшими контрольними. Чи це погано? Звичайно, ні. Чи погіршує це стосунки між дитиною та батьками? Певно, так. Тож варто пам’ятати, що батьки – це, у першу чергу, батьки, а не вчителі.

 

Окрім того, лекторка не омайнула тему цікавих способів подяки та щедрості в школі, розвитку себе як яскравої особистості. Радимо переглянути виступ Ірини Гондюл, сертифікованої тренерки з управління професійним життям, директорки середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №158 м. Києва!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter