Поговоримо, як урізноманітнити формат оцінювання результатів навчання школярів

Перспектива отримати престижну освіту, побудувати успішну кар'єру, подорожувати різними країнами та вільно відкривати їхні культурні особливості та традиції – це далеко не весь перелік переваг, що надає володіння англійською. Але досить часто такі аргументи не вражають учнів, а їхнє уявлення про вивчення іноземної мови обмежується зубрінням правил та нових слів, що дуже швидко призводить до втрати мотивації. Тож як захопити учнів навчанням та допомогти їм краще засвоювати матеріал? Саме цій темі присвячена наша Всеукраїнська інтернет-конференція «Особливості викладання англійської мови в сучасних умовах», яка відбудеться 02.03.2023. Під час ефіру досвідчені вчителі-інноватори поділяться власним досвідом щодо створення ситуацій успіху на уроках та підвищення ефективності освітнього процесу.  

А ще ми підготували декілька ідей, які допоможуть здивувати учнів оригінальним підходом до звичної роботи та перевірити їхні знання у незвичний спосіб. 

Морський бій 

Ця активність перетворює перевірку знань на позитивний досвід школярів, завдяки якому оцінювання ніколи не буде у них асоціюватись зі страхом і тривогою. Тільки уявіть, як здивуються ваші учні, коли замість роздрукованого бланку з завданнями побачать поле для гри у морський бій!

Мета гри є традиційною – учням потрібно виявити та знищити кораблі супротивника. А формат змагання простий та зрозумілий, його можна застосувати для вивчення будь-якої навчальної теми. Ось найпростіший приклад організації та проведення цього веселого та азартного прийому:

  • Створіть таблицю 11х11. У першому стовпчику, де у класичній грі розташовані цифри від 1 до 10, напишіть будь-які підмети (наприклад, I, we, my mother, a cat, uncle Petro тощо), у першому рядку  – будь-які слова, які допоможуть учням скласти речення.
  • Запропонуйте учням об'єднатися у 2 команди, роздайте кожній групі по дві таблиці та попросіть їх на одній намалювати свої кораблі, а на іншій – відзначати досягнення цілей суперника.
  • Перед тим, як зробити хід, учням потрібно правильно скласти речення за допомогою слів на перетині  першого рядку та першого стовпчика. Якщо перший гравець стріляє повз, право ходу передається команді-супернику. Якщо учень потрапляє у корабель противника, він зберігає право наступного ходу.

Склади слова

Це одна з найпопулярніших інтелектуальних ігор, яка неодмінно сподобається вашим учням. Її правила дуже прості – напишіть на дошці вихідне слово та запропонуйте учням скласти інші слова з його літер. Цю гру можна проводити багатьма способами – в індивідуальній та груповій формі, гравці можуть виходити до дошки по черзі або працювати одночасно в зошитах. В останньому випадку варто чітко встановити час, протягом якого учні виконуватимуть завдання, а по його завершенню попросити школярів підрахувати кількість слів і визначити переможця. Якщо виявиться декілька учнів з однаковою кількістю слів – переможе той, хто матиме більшість слів, що не повторюються у інших.

Усна презентація

Насправді цей, вже звичний, навчальний інструмент може стати чудовою альтернативою традиційному оцінюванню знань учнів. На початку вивчення нової теми запропонуйте учням за бажанням виконати довгострокове завдання, яке націлене на розвиток їхньої автономії та креативності. Вони мають самостійно визначити тему проєкту, пов'язану з навчальним матеріалом, (або ж ви можете підготувати декілька варіантів) та замість контрольного тестування підготувати демонстрацію створеного проєкту. Це може бути презентація в Power Point, що супроводжується промовою, усний виступ, а для молодших школярів - малюнок та розповідь про нього. Серед переваг цієї роботи є достатня кількість часу, яка дозволяє школярам показати у кращому світлі все, чому вони навчилися.  

Рольова гра

Розігрування мінісценок є креативною роботою, яка активізує мислення, сприяє розвитку мовних навичок дітей та розкриттю їхніх здібностей. І до організації такого виду діяльності також варто підійти творчо! Наприклад, перед початком уроку проведіть повноцінну трансформацію класної кімнати - за допомогою учнівських столів і стільців створіть імпровізовані зони, які відповідають темі, що вивчається. Наприклад, це можуть бути такі осередки - магазин, співбесіда, вулиця у місті, кафе тощо  (кожна зона має бути пронумерована). Запропонуйте школярів об'єднатися у пари  та  попросіть їх витягнути  картку з номером зони наосліп. Учням потрібно розіграти певну ситуацію та скласти діалог у ролях, наприклад: зірка і докучливий журналіст, незадоволений покупець і непоступливий продавець, проблемний відвідувач готелю й адміністратор, турист і місцевий житель, пацієнт і лікар з типажем доктора Хауса. Також можна запропонувати учням заздалегідь самостійно підготувати запитання, у яких головну роль відіграє не відтворення факту, а їхні враження, роздуми та асоціації. 

Подача ліфта

Сенс цього прийому полягає у швидкому доведенню основної ідеї та важливої інформації до співрозмовника. А його назва пов'язана з тим, що час обмежений, й учні мають встигнути висловитися за час умовної поїздки в ліфті - протягом 30-60 секунд. Ця активність дозволяє не лише поповнювати словниковий запас, а й вдосконалювати лексику для переконань та наведення аргументів. Наприклад, можна запропонувати школярам такі ролі та завдання:

  • Ви актор. Переконайте голлівудського продюсера, що ви наступний «Гаррі Поттер».
  • Ви продавець у магазині. Переконайте клієнта купити дорогий смартфон у вашому магазині, а не у конкурента, який продає той самий телефон за нижчою ціною.
  • Ви туристичний агент. Переконайте туриста, що він повинен купити вашу мандрівку до небезпечної країни.
  • Ви учень. Переконайте свого вчителя дозволити вам не виконувати домашнє завдання у цьому семестрі.
  • Ви претендент на посаду в компанію Ілона Маска. Переконайте свого роботодавця, що він має прийняти саме вас на роботу.

Такі міні-презентації обіцяють бути забавними та креативними. Але пам'ятайте, що учні мають вкластися в 60 секунд!

Менеджер у Twitter 

Ця активність стане у пригоді учням старших класів. Запропонуйте школярам уявити себе менеджером відділу зв'язку з клієнтами великої компанії, яка отримала скаргу в Твіттері. Їхнє письмове завдання – написати короткий та лаконічний твіт з відповіддю, але кількість знаків є обмеженою (280). Потім попросіть учнів обмінятися картками та прочитати вголос твіти один одного. Також можна проголосувати та обрати найкращий варіант конструктивної реакції компанії.

Хештег Інстаграм

Напевно, більшість ваших учнів є активними користувачами Інстаграм і вони розуміють, що таке хештег та які функції він виконує. Тож чому б не перетворити соцмережу з конкурента за право на увагу дітей на помічника у навчанні? І ідей для цього безліч! Наприклад. заздалегідь підготуйте світлину в стилі Instagram, на якій не вистачає однієї деталі – підпису. Завдання учнів – придумати ключові слова або фрази, які пояснюють, що саме відбувається на фотографії. А потім запропонуйте школярам прочитати свої хештеги та поділитись історією, що лежить в основі фотографії. 

Квест

Незалежно від віку всім учням цікаво виконувати завдання, які містять цікавий та несподіваний сюжет. Звичайно, підготовка та проведення повноцінного навчального квесту потребує значної кількості часу, але можна створити міні-квест, який дозволить учням легко повторити лексику та граматику. Ось простий варіант історії, до якої можна додати будь-які інші завдання:

Ви прокинулися в дивному місці (варто додати малюнок). Опишіть його. 

На столі три конверти різного кольору. Який ви оберете і чому? Також можна ускладнити завдання: наприклад, попросити учня кинути кубик (звичайний шестигранник) і пояснити свій вибір за допомогою тією кількості речень, яка випала на кубику.

У конверті фотографія людини. Опишіть, що ви бачите. 

На звороті фотографії – список справ цієї людини на сьогодні. Можна просто обговорити список або використовувати Present Perfect для виконаних та невиконаних пунктів.

За кріслом ви знаходите диктофон, де записані фрази, які ця людина комусь говорила (можна використовувати будь-яке відповідне аудіо). Що ви тепер можете сказати про цю людину? 

На столі лежить перелік запитань. Дайте відповідь на них. Коли ви відповідаєте на останнє запитання, двері раптово відчиняються. Ви успішно пройшли квест!

Бажаєте дізнатися більше цікавої та корисної інформації, що стосується питань викладання англійської мови в складних умовах сучасності? Долучайтеся до нашої конференції та підвищуйте кваліфікацію за напрямом «Іноземна мова»! 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter