Навчатися, граючи – цікаво та ефективно. Навіть найскладніша теорія, подана в ігровому форматі, стає більш зрозумілою. Гра може захопити настільки, що діти навіть не помітять, як вони навчилися чомусь важливому та корисному. І настільні ігри – яскраве тому підтвердження. Гадаєте, знайти настільну гру, яка б відповідала всім вашим вимогам та навчальним завданням, складно? Це правда. Тож чому б не створити ідеальну гру самостійно або разом із учнями? Тим паче, що це дуже просто та весело!

Алгоритм створення дидактичної настільної гри

1. Ідея та мета.

Варто розуміти, що глобальною метою дидактичної гри зрештою є зміна поведінки. Тож для початку визначте, на який результат ви розраховуєте, яку тему хочете розкрити, які навички та вміння плануєте сформувати в учнів тощо. Лайфхак: вам буде простіше, якщо цілі гри відповідатимуть SMART-критеріям.

Наприклад, ви вичаєте Війну Червоної та Білої троянд. У такому випадку нашою метою є детальне висвітлення конфлікту, розуміння його причин та наслідків, запам'ятовування основних дат, подій та їхніх учасників. 

2. Цільова група.

Від того, наскільки добре ви розумієте своїх учнів, залежить той факт, чи буде створена вами дидактична настільна гра не лише цікавою, а й ефективною. Найочевидніше – враховувати вік дітей, адже від цього залежить не лише вибір теми, а й правила, дизайн та механіка гри.Також подумайте над тим, що найбільш мотивує ваших учнів, чим вони цікавляться, що для них є неприйнятним. А чи є додаткові потреби, які може задовольнити ця гра? 

3. Механіка гри.

Тобто як саме вигадана вами гра буде функціонувати? Розробіть прості та зрозумілі правила і способи інтерактивної взаємодії гравця із самою грою. 

4. Вид гри. Вона може бути: 

  • картковою (містить набори карток із завданнями);
  • рольовою (учасники виконують певні ролі);
  • імітаційною (імітує реальні явища);
  • вікторина (відповіді на запитання з певної теми або різних галузей);
  • блукалка (мета гри – пройти заздалегідь встановленим маршрутом).

Який варіант обрати? Однозначної поради тут немає, адже кожен варіант по-своєму цікавий! Але радимо враховувати побажання учнів, можна навіть влаштувати невеличке опитування. 

5. Правила гри. Визначте кількість гравців, скільки може тривати гра, як мають взаємодіяти гравці (працюють разом, конкурують між собою чи взагалі конфліктують). 

6. Мотивація. Звісно, ваша основна мета – розвивати певні навички, але як мотивувати учнів? Подумайте над тим, що отримають переможці (оцінки, грамоти, невеличкі подарунки тощо), скільки їх буде тощо. 

Аби було простіше, на початку роботи поставте собі кілька запитань:

  • Скільки буде гравців?
  • Як довго вони гратимуть?
  • Який вибір зробить гравець і коли?
  • Як гравець зробить цей вибір?
  • Як вибір одного гравця вплине на інших?
  • Як гравці взаємодіють одне з одним?
  • Чи є вибір, який може зробити один гравець, а інші – ні?
  • Яким буде прогрес у грі? 
  • Які дії зможе виконати гравець?
  • Як буде визначатися результат дій?
  • У чому полягає мета гравця?
  • Як гравець може перемогти?

Шлях гравців

Шлях гравця – це послідовність завдань, задач та випробувань, які він має пройти для того, аби досягти мети. Саме на цьому етапі визначаємо перелік завдань та пропрацьовуємо етапи трансформації персонажа. 

Шлях гравця складається з елементів:

  • початок: на цьому етапі відбувається знайомство зі грою та основними героями, введення у ключовий наратив, зокрема визначення мети і задач, пояснення правил;
  • кульмінація (вона ж основна гра) – етап, на якому мають бути завдання (багато завдань!), спрямовані на досягнення цільової поведінки;
  • майстерність – етап, коли гравець опанував якусь навичку чи здобув знання, передбачені грою;
  • вихід із гри або перехід до наступного рівня.

Саме на основі шляху гравців ви зможете легко побудувати головні стадії вашої гри. Але важливо виділити не тільки основні етапи, частини, розділи та рівні, а й вирішити, як саме відбуватиметься перехід від одного етапу до іншого. Не менш важливо визначити, як ви оцінюватимете досягнення мети на кожному етапі. 

Після виходу зі гри можна запланувати групове обговорення результатів та збір відгуків (аби не витачати багато часу, можна провести онлайн-опитування). 

Створити власну настільну дидактичну гру не так складно, як може здатися. Але також ви цілком можете адаптувати до освітнього процесу вже відомі ігри, які подобаються учням! Про те, як це зробити, розкаже Дар'я Демчук-Маригіна під час свого вебінару «Адаптація настільних ігор до використання в освітньому процесі». Чекаємо на час 19 грудня о 16:00, буде цікаво!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter