28 січня о 18:00Вебінар: Як організувати ефективну роботу над помилками на уроках української мови
Робимо опитування захопливими.

Опитування наприкінці уроку чи теми може перетворитися для школярів на суцільну катастрофу. Ну хто у захваті від перспективи відповідати на складні (а інколи і спеціально заплутані) запитання вчителя?  Але опитування - обов'язкова частина засвоєння навчальної інформації, тож без них ніяк! 

Тому завдання кожного вчителя – зробити так, щоб учні не боялися опитувань, уміли відповідати перед класом та запам’ятовували пройдену інформацію.

«Хрестики-нулики»

Вид опитування: групове або індивідуальне
Що знадобиться: шкільна дошка та крейда

Перетворіть популярну гру, правила якої чудово відомі кожній дитині у класі, на нестандартне опитування.

  1. Намалюйте на дошці ігрове поле (9 квадратів, пронумеруйте кожен із них).
  2. Грати можна як удвох, так і командами. Ви можете або обрати шляхом жеребкування двох учнів-суперників, або об'єднати дітей у групи.
  3. Для перемоги учасникам необхідно поставити підряд три «хрестика» або «нулика» по горизонталі, вертикалі або діагоналі. Але не все так просто! Щоб поставити знак у певний квадрат, для початку слід відповісти на запитання вчителя. 
  4. Якщо школярі або команди відповіли правильно, поставте у відповідному квадраті знак команди, в іншому випадку запитання «згорає».
  5. Виграє команда або учень, яким вдалося відповісти на три запитання правильно та поставити три знаки підряд.

«Морський бій»

Вид опитування: групове
Що знадобиться: шкільна дошка та крейда або папір та олівець

Навряд чи ваші учні відмовляться влаштувати запеклу морську баталію просто на уроці, навіть якщо перш ніж влучити у корабель суперника, доведеться відповісти на кілька важливих запитань! Морський бій можна перетворити на справжню навчальну гру, яка розвиватиме креативне та критичне мислення школярів.

  1. Кожна команда креслить на папері квадратне поле розміром 10х10: вертикально – цифри, горизонтально – літери. Учитель розставляє «кораблі»: 
    1-палубних – 4, 
    2-палубних – 3, 
    3-палубних – 2,
    4-палубних – 1. 
  2. Команди по черзі «стріляють» у кораблі суперників, називаючи клітинки за цифрою та буквою. Якщо команда влучила в ціль, вона отримує запитання. Правильна відповідь – можливість «поранити» або «вбити» судно іншої команди. Запитання, на яке команда не змогла відповісти, переходить команді суперників. 
  3. Виграє та команда, що «підбила» найбільше кораблів та правильно відповіла на більшу кількість запитань.

 

«Аукціон»

Вид опитування: індивідуальне, із залученням усього класу
Що знадобиться: фішки

Ця гра чудово підійде для опитування старших школярів та мотивації на навчання протягом місяця. Її можна використовувати для повторення однієї теми, але найкраще  –  повторювати кілька тем одночасно (наприклад, урок-узагальнення наприкінці місяця тощо). І діти навіть забудуть, що це – перевірка знань!  

Розпочинається опитування з того, що вчитель у довільному порядку роздає школярам фішки з номерами. Або школярі самостійно обирають фішки з номерами так, щоб не бачити числа на них. Після цього поставте відкрите запитання до всього класу. Право на відповідь розігрується на аукціоні між школярами. 

Правила гри:

  • право на відповідь може купити будь-хто з учнів, якщо заплатить фішками під час відкритих торгів;
  • учитель попередньо визначає стартову ціну кожного лота (право на відповідь) та торговий крок – 50 фішок (кількість фішок може варіюватися);
  • учасник, називаючи ціну, має підняти і показати вчителю свій номер;
  • за правильну відповідь на запитання учасник отримує винагороду – 1000 фішок;
  • учасник, який неправильно відповів на запитання, платить штраф – 50 фішок, а лот знімається з торгів;
  • переможець визначається за кількістю фішок, що залишилися у нього після аукціону.

«Що я?»

Вид опитування: індивідуальне, із залученням усього класу
Що знадобиться: дошка та крейда

Гра не тільки дозволяє закріпити знання, а й розпалює цікавість до предмета. Під час такого опитування школярі повторюють та закріплюють вивчені поняття з теми, а також вдосконалюють уміння характеризувати поняття, виділяти суттєві ознаки явища тощо.

  1. Один учень повертається обличчям до класу, спиною до дошки.
  2. Учитель пише на дошці термін з теми. 
  3. Решта класу бачить напис. іУчні по черзі характеризують відповідне поняття. Учень біля дошки може поставити класу запитання на уточнення.
  4. Керуючись усіма підказками, учень намагається здогадатися, про який термін йде мова.

Який варіант проведення опитувань сподобався вам найбільше? Діліться своїми лайфхаками у коментарях! 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter