Опитування наприкінці уроку чи теми може перетворитися для школярів на суцільну катастрофу. Ну хто у захваті від перспективи відповідати на складні (а інколи і спеціально заплутані) запитання вчителя? Але опитування - обов'язкова частина засвоєння навчальної інформації, тож без них ніяк!
Тому завдання кожного вчителя – зробити так, щоб учні не боялися опитувань, уміли відповідати перед класом та запам’ятовували пройдену інформацію.
«Хрестики-нулики»
Вид опитування: групове або індивідуальне
Що знадобиться: шкільна дошка та крейда
Перетворіть популярну гру, правила якої чудово відомі кожній дитині у класі, на нестандартне опитування.
- Намалюйте на дошці ігрове поле (9 квадратів, пронумеруйте кожен із них).
- Грати можна як удвох, так і командами. Ви можете або обрати шляхом жеребкування двох учнів-суперників, або об'єднати дітей у групи.
- Для перемоги учасникам необхідно поставити підряд три «хрестика» або «нулика» по горизонталі, вертикалі або діагоналі. Але не все так просто! Щоб поставити знак у певний квадрат, для початку слід відповісти на запитання вчителя.
- Якщо школярі або команди відповіли правильно, поставте у відповідному квадраті знак команди, в іншому випадку запитання «згорає».
- Виграє команда або учень, яким вдалося відповісти на три запитання правильно та поставити три знаки підряд.
«Морський бій»
Вид опитування: групове
Що знадобиться: шкільна дошка та крейда або папір та олівець
Навряд чи ваші учні відмовляться влаштувати запеклу морську баталію просто на уроці, навіть якщо перш ніж влучити у корабель суперника, доведеться відповісти на кілька важливих запитань! Морський бій можна перетворити на справжню навчальну гру, яка розвиватиме креативне та критичне мислення школярів.
- Кожна команда креслить на папері квадратне поле розміром 10х10: вертикально – цифри, горизонтально – літери. Учитель розставляє «кораблі»:
1-палубних – 4,
2-палубних – 3,
3-палубних – 2,
4-палубних – 1. - Команди по черзі «стріляють» у кораблі суперників, називаючи клітинки за цифрою та буквою. Якщо команда влучила в ціль, вона отримує запитання. Правильна відповідь – можливість «поранити» або «вбити» судно іншої команди. Запитання, на яке команда не змогла відповісти, переходить команді суперників.
- Виграє та команда, що «підбила» найбільше кораблів та правильно відповіла на більшу кількість запитань.
«Аукціон»
Вид опитування: індивідуальне, із залученням усього класу
Що знадобиться: фішки
Ця гра чудово підійде для опитування старших школярів та мотивації на навчання протягом місяця. Її можна використовувати для повторення однієї теми, але найкраще – повторювати кілька тем одночасно (наприклад, урок-узагальнення наприкінці місяця тощо). І діти навіть забудуть, що це – перевірка знань!
Розпочинається опитування з того, що вчитель у довільному порядку роздає школярам фішки з номерами. Або школярі самостійно обирають фішки з номерами так, щоб не бачити числа на них. Після цього поставте відкрите запитання до всього класу. Право на відповідь розігрується на аукціоні між школярами.
Правила гри:
- право на відповідь може купити будь-хто з учнів, якщо заплатить фішками під час відкритих торгів;
- учитель попередньо визначає стартову ціну кожного лота (право на відповідь) та торговий крок – 50 фішок (кількість фішок може варіюватися);
- учасник, називаючи ціну, має підняти і показати вчителю свій номер;
- за правильну відповідь на запитання учасник отримує винагороду – 1000 фішок;
- учасник, який неправильно відповів на запитання, платить штраф – 50 фішок, а лот знімається з торгів;
- переможець визначається за кількістю фішок, що залишилися у нього після аукціону.
«Що я?»
Вид опитування: індивідуальне, із залученням усього класу
Що знадобиться: дошка та крейда
Гра не тільки дозволяє закріпити знання, а й розпалює цікавість до предмета. Під час такого опитування школярі повторюють та закріплюють вивчені поняття з теми, а також вдосконалюють уміння характеризувати поняття, виділяти суттєві ознаки явища тощо.
- Один учень повертається обличчям до класу, спиною до дошки.
- Учитель пише на дошці термін з теми.
- Решта класу бачить напис. іУчні по черзі характеризують відповідне поняття. Учень біля дошки може поставити класу запитання на уточнення.
- Керуючись усіма підказками, учень намагається здогадатися, про який термін йде мова.
Який варіант проведення опитувань сподобався вам найбільше? Діліться своїми лайфхаками у коментарях!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.