Як проводити урок української літератури в умовах онлайн-навчання.

Бути чи не бути уроку літератури онлайн? Чимало вчителів мають сумніви, що до таких занять, адже спілкування через екран, якщо порівнювати зі звичайними уроками, здається складним і неповноцінним. Утім, Алла Баєва, лекторка інтернет-конференції «Українська мова та література: дистанційне навчання та робота у класі», вважає скептицизм безпідставним. Будова звичайного та онлайн уроку не має критичних відмінностей, і це дійсно так!

У чому відмінність онлайн та офлайн-уроків?

Якщо під час звичайного уроку вчитель може використовувати будь-які методики, то з онлайн-уроком дещо складніше. Наприклад, чимало українських викладачів стикаються з наступними проблемами:

  • Немає можливості працювати з текстом.
  • Учні не читають, не цікавляться, нічого не хочуть.
  • Я не знаю, що учень робить, коли вимкнена камера.
  • Екран не передає емоцію.

На думку Алли Баєвої, якщо звичайний урок нагадує салат, куди можна покласти все найсмачніше, то онлайн-заняття більше схоже на багатошаровий гамбургер. Дистанційні уроки вимагають строгої організації, адже ми не можемо легко перерватися, вийти з програми, увійти в інший додаток та перемкнутися на нову діяльність. Зміна платформи вимагає часу. Саме тому онлайн-урок має шари, які повинні чергуватися, створюючи потрібний баланс і гармонію.

Як вибрати інгредієнти?

Головне – треба знати міру. Ніколи не зловживайте кількістю програм і платформ, що використовуються в роботі. Так, усі програми можуть мають свої переваги, але що їх більше – то швидше діти заплутаються. Тому краще сконцентруватися на одній-двох платформах за раз і планувати урок відповідно з цим.

Оскільки втримати увагу дітей важко, використовуйте яскравий контент: відео, анімацію, меми. Утім, пам’ятаємо про міру. Контенту не має бути забагато, він не повинен бути надто строкатим.

Якість дистанційних уроків багато у чому залежить від інтернету, який, на жаль, дійсно може відключитися у будь-який момент. Тому заздалегідь створіть «подушку безпеки» у вигляді дорожньої карти, яку використають учні, які з певних причин пропустили урок, або його частину. Чек-лист має містити маршрут і матеріали (постійно доступні онлайн), за допомогою яких дитина самостійно .

Типи вправ та завдань

Види робіт, доступні онлайн: робота з відео, презентацією, текстом твору, розробка ментальної карти, есе, читання в ролях тощо. Наприклад, на свої уроках лекторка відсилає школярам фрагменти віршів або романів, та об’єднавши дітей у групи, ставить наступні завдання:

Мета: аналіз новели Миколи хвильового «Я (Романтика)».

  • Пояснити символи та образи тьми. Виділити кольором слова, що їх уособлюють.
  • Аналіз героїв. Чому в одних є ім’я, у інших – ні, а хтось має лише прізвисько?
  • Знайти у тексті ознаки імпресіонізму – зорові та слухові образи.

Вивчати біографію письменника можна креативно, наприклад, використати для цього Instagram, де діти можуть створити сторінки митців. Не менш цікава вправа – «Прийом Волта Діснея», під час виконання якої учні об’єднуються у пари: мрійники, раціоналісти, критики. Мрійники генерують ідеї розвитку персонажа, раціоналісти їх оцінюють, обирають найкращі та продумують шлях реалізації, а критики вирішують, чи може образ розвиватися саме так.

Якщо ви хочете отримати більше вправ та ідей для онлайн-завдань, неодмінно перегляньте виступ:

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter