6 травня о 18:00Вебінар: Література: секрети організації ефективних підсумкових уроків вивчення творчості письменника
Перевіряємо домашні завдання легко.

«А зараз до дошки йде...» і пауза, яка змушує напружитися весь клас. Пригадуєте такі моменти шкільного життя? Пам'ятаєте, що відчували, коли погляд учительки блукав стовпчиком прізвищ у журналі? Зараз ми не будемо аналізувати рівень стресу, комфорт учня й результативність опитувань у такій ситуації. Натомість подумаємо, як перетворити буденні перевірки знань на яскраву пригоду! 

Ефективність виконання домашньої роботи багато в чому залежить від учителя. Важливо ретельно продумати й організовувати кожен етап. Від вибору завдань до перевірки результату й аналізу неточностей. Чи можна замінити напругу під час перевірки на цікавий виклик, що неодмінно навчить нового? Які поради можна легко адаптувати до дистанційного вчителювання? Розбираймося!

Вправи для групової перевірки знань 

Під час моніторингу знань, зокрема дистанційної перевірки домашнього завдання, слід проявити творчість і запропонувати дітям різні вправи,які точно їх зацікавлять. 

Шукач помилок

Проаналізуйте проблемні моменти. Напишіть на інтерактивній дошці готове домашнє завдання, спеціально припускаючися типових помилок. Також можна залучати презентації чи текстові документи. Учням необхідно знайти помилки та пояснити, де саме й чому вони допущені. Провести авторське розслідування й зробити висновки.

Ця вправа може мати декілька варіацій. Наприклад, спробуйте робити презентацію в режимі реального часу. Запропонуйте учням знайти помилки та оцінити вашу роботу. Або ж самостійно проаналізувати та порівняти своє завдання із завданням учителя. 

Зазвичай дітям подобається шукати помилки, яких «припустився» вчитель, а тому перевірка домашнього завдання проходить захопливо і продуктивно. Більшість зацікавиться такою роботою, що особливо важливо під час дистанційки.

Опитування-світлофор

Відомий різновид опитувань, який можна адаптувати під дистанційне навчання! Умовним світлофором є довга картонна смужка червоного кольору з одного боку і зеленого – з іншого. 

Якщо дитина погоджується з твердженням учителя чи однокласника, то піднімає смужку та повертає її зеленою стороною до камери. А от червона означає незгоду. 

Можна спробувати й інші комбінації. Наприклад, зелена – готовність учня до відповіді на поставлене запитання («Знаю!»), червона – учень не готовий відповісти («Не знаю!») тощо. 

Онлайн-квач

Чудовий варіант для перевірки математичних завдань. Діти мають сконцентруватися та уважно слухати одне одного, щоби не пропустити свою чергу. Учень озвучує відповідь на задачу або приклад та передає хід іншому однокласнику. 

Тематичний кросворд 

Учні часто полюбляють розгадування кросвордів. Тож складіть кросворд за темою попереднього уроку, щоби перевірити домашнє завдання в цікавому форматі. Дітям неодмінно сподобаються інтерактивні кросворди, які можна розгадувати всім класом.

Аналіз виступу

Учитель пропонує дітям уважно вислухати відповідь однокласника та проаналізувати її. Підготувати усну чи письмову рецензію на виступ. Внести доповнення та уточнення, коректно аргументувати переваги та недоліки. Цей метод особливо доречний у роботі зі старшокласниками, коли необхідно перевірити рівень підготовки учнів із теорії.

Онлайн-вікторини 

Інтерактивні методи перевірки дуже подобаються дітям різного віку! Ви можете запустити онлайн-тестування просто під час уроку. Учні залюбки включаться у гру-перевірку, використовуючи свої мобільні пристрої чи комп’ютери. Переваги цього методу досить переконливі! Можна миттєво зібрати відповіді від усього класу, отримати зворотний зв’язок, урізноманітнити види роботи на уроці тощо.

Рефлексія за фільмом чи книгою 

Складіть разом із учнями список книг, фільмів чи відеокурсів із вашого предмету, та попросіть їх опрацювати його, визначивши чіткі терміни. Додайте до цього списку документальні та художні стрічки, оповідання чи невелику книгу. Обов'язково озвучте дату презентації. 

Під час уроку кожен учень має за три хвилини презентувати результати своєї роботи. За цей час школярі озвучують, які фрагменти їм сподобались і чому вони рекомендують (чи ні) прочитати цю книжку (подивитися фільм) іншим. Відповідають на запитання однокласників.

Відчуй себе вчителем: взаємоперевірка як ефективна гра 

Запропонуйте дітям спробувати нову роль – відчути себе вчителем, однаково вимогливим і до себе, і до однокласників. Відповідальність неабияк стимулює та мотивує ставитися до виконання власних обов'язків уважніше. Для взаємного оцінювання можна використовувати безкоштовну платформу Padlet

Як організувати самостійну перевірку за допомогою цього ресурсу? 

  1. Створіть спільну дошку, дайте учням посилання.
  2. Сформулюйте домашнє завдання та «прикріпіть» його на спільній дошці як стікер. На цьому стікері учні можуть друкувати, прикріплювати файли та відеоролики. 
    Після виконання свого завдання діти мають прокоментувати одну чи дві роботи однокласників. За це вони отримують ще одну оцінку. 
  3. Для оцінювання можна обрати опцію ранжування роботи за допомогою смайликів чи зірочок. Наприклад, одній роботі можна присвоїти 5 зірочок, іншій – 3.
  4. Взаємоперевірка – ефективний інструмент мотивації для дітей. Він дає зрозуміти важливість та користь своєї роботи. А також те, що її читатиме не лише вчитель, а й друзі-однокласники.

Перевірка домашніх завдань – лише частина роботи. Вичителювання вимагає від нас гнучкості, тож який би метод перевірки знань ви не обрали, підлаштовуйте його під потреби дистанційних уроків та особливостей конкретного класу. Гадаєте, це складно? Аж ніяк! І це вже 14 квітня о 15:00 доведе Олександр Чучаєв під час свого вебінару «Дистанційне навчання: від побудови системи до зміни цінностей». Побудова системи дистанційного навчання – творчий процес, тож експериментуйте та приймайте сміливі рішення!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter