Казка як можливість вивчити англійську.

Чи не найважливіше під час вивчення іноземний мов – навчитися правильно вимовляти звуки. Від цього залежить якість запам'ятовування, засвоєння лексичного та граматичного матеріалу, а також розвиток навичок читання та письма. Як навчати учнів початкової школи англійській фонетиці? Чи сприятиме фоніка ефективному навчанню? Відповідями на ці запитання та практичними порадами поділилася Олена Казачінер у межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Професійний розвиток вчителів англійської мови».

Як навчати дітей правильно вимовляти незвичні звуки та їх поєднання? Спікерка вважає, що впоратися з цим непростим завданням допоможуть тактики, які враховують специфіку навчального матеріалу та індивідуальні особливості учнів. Серед них фоніка. Це ефективний метод навчання читання та письма за допомогою поєднання та сегментування окремих звуків. Систематичне використання цієї методики сприяє формуванню фонологічній компетенції учнів. 

Як саме фоніка допоможе в начанні? Спікерка порадила поетапно використовувати наступні прийоми:

Декодування. Спочатку покажіть дітям графічне зображення звука, а потім запропонуйте вимовити його вголос. 

Змішування. Тепер діти можуть не просто промовляти окремі звуки, а поєднувати їх та вимовляти ціле слово. 

Декодування слів CVC. Підготуйте картки зі словами, які мають певну звукову схему: приголосний (С), голосний (V), приголосний (C). Попросіть дітей розшифрувати (прочитати) ці слова.

Декодування слів CCVC та CVCC. Завдяки цьому прийому діти дізнаються більше про послідовності приголосних (tr, cr, st, lk, pl). А також навчатимуться правильно вимовляти послідовність звуків:

  • CCVC (приголосний, приголосний, голосний, приголосний). Наприклад, trap, stop, plan. 
  • CVCC (приголосний, голосний, приголосний, приголосний). Наприклад, milk, fast, cart.

Голосні диграфи. Запропонуйте учням прочитати такі слова, як deer, hair, boat тощо. А ще розкажіть про розкол диграфів (так зване «магічне є»)! Це допоможе їм читати слова, в яких голосні диграфи поєднуються з приголосними (наприклад, train, groan and stool).

Приголосні диграфи. Цей прийом дозволить вивчити приголосні диграфи ch та sh. Запропонуйте учням поєднати їх із іншими звуками та утворити слова (наприклад, chat, shop, chain and shout).

Кодування. Паралельно з процесом декодування варто практикуватися в написанні літер, щоби потім впевнено перейти до кодування. Тобто до вивчення орфографічних нюансів! 

Проблеми в навчанні школярів та способ їх розв'язання

Англійська фонетика має свої особливості, тому дітям буває складно її опанувати. Найрозповсюдженими проблемами, з якими можна зіштовхнутися, є: 

  • погана диференціація та ідентифікація звуку;
  • проблеми з артикуляцією;
  • порівняння англійської фонетики з українською;
  • змішування подібних сторонніх звуків;
  • проблеми з фонематичним слухом;
  • відсутність навичок читання та письма.

Що допоможе подолати труднощі? Дидактичні казки! Чому саме вони? Бо вони мають безліч переваг:

  • цікава презентація навчального матеріалу;
  • абстрактні символи (цифри, букви, звуки, арифметичні дії тощо) перетворюються на реальні речі; 
  • розкривається значення та важливість певних знань;
  • поповнення словникового запасу.

Отже, казка допоможе зробити навчальний процес чітким, веселим та креативним. А для того, аби вона запамяталася учням та мала позитивний ефект, варто: 

  1. Створювати казкову атмосферу за допомогою інтер'єру та освітлення. 
  2. Не перебільшувати з кількістю негативних персонажів.
  3. Залучати школярів до активної участі. Наприклад, запропонувати їм відгадати, що відбуватиметься в наступному епізоді.
  4. Перевіряти словниковий запас учнів за допомогою зображень. Можна показати їм зображення та попросити надати відповіді на запитання: «Хто це?» «Це зла відьма? А може добра фея?», «Принцеса засмучена? А може щаслива?» тощо.
  5. Не використовувати казку лише для заповнення часу. Вона буде ефективнішою, якщо використати її під час узагальнення матеріалу чи для періодичного закріплення знань під час вивчення великої теми. 

А як закріпити отримані знання? Попросіть учнів: 

  • намалювати зображення улюбленого персонажа;
  • розіграти певну сцену з казки;
  • придумати інший фінал історії;
  • скласти нову казку (індивідуально чи у групах). 

Хочете дізнатися більше та познайомитися з авторськими розробками дидактичних казок? Перегляньте виступ

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter