Чи завжди вчитель може відповісти на усі питання учнів? А чи повсякчас вистачає нервів спокійно пояснити одне й те ж уп'яте? В одній з фінський шкіл з березня 2018 року вчителям у викладанні допомагають роботи!
Як зазначають фінські спеціалісти, головна мета цього експерименту – додатково мотивувати школярів до пізнання завдяки незвичайному формату уроків.
Які роботи викладають у фінській школі
Наразі до експериментальної програми залучено чотири роботи. Вони будуть викладати учням молодшої школи міста Тампере протягом року. Якщо програма буде визнана ефективною, кількість вчителів-роботів буде збільшено.
Один із роботів – Elias, він був розроблений на базі інтерактивного робота-компаньйона NAO японською компанією SoftBank’s NAO. Перша версія такого робота була створена ще у 2006 році, наразі розроблено 5-ту модифікацію моделі. Ця модель є досить поширеною у світі, наразі продано понад 10 тис. екземплярів, один з яких – у фінській школі.
Elias є універсальним вчителем, наразі він викладає англійську, всього володіє 23 мовами.
Японський робот Elias під час уроку з англійської зі школярами м. Тампере (Фінляндія)
Цей робот має штучний інтелект, завдяки якому може оцінювати рівень знань учнів на слух та адаптувати відповідно до цього навчальний процес. Робот запрограмований так, щоб заохочувати школярів до пізнання нового, тому здатен добирати вправи відповідно до рівня знань та підготовки кожного.
Робот-гуманоїд спілкується зі школярами фінською, німецькою та англійською мовами. На відміну від звичайного вчителя, робот дійсно володіє безмежним терпінням і готовий безкінечно повторювати новий матеріал, що важливо при вивченні іноземних мов.
У Elias є колеги – роботи-вчителі з математики OVObot, в школу Тампере придбали одразу 3 моделі.
Фінський робот OVObot, що викладає математику у школярів м. Тампере (Фінляндія)
За зовнішнім виглядом моделі схожі на сов та оснащені спеціальними дисплеями, на яких учні бачать умови задач з математики та можуть їх вирішувати. Роботи OVObot були розроблені фінськими спеціалістами з компанії AI Robots.
Наразі фінські вчителі розглядають роботів як один з багатьох освітніх інструментів, який можна ефективно використовувати для урізноманітнення навчального процесу. Також роботи можуть найближчим часом стати незмінними помічниками у роботі вчителя.
Аналогічна практика вчителювання у світі
Ідея використання роботів у закладах освіти не нова. Вперше вона була апробована в японській школі у 2009 році. А згодом практикувалася у школах Близького Cходу, Азії, США та Росії.
Першого робота-вчителя було створено в Японії ще у 2009 році
Залучення роботів у навчальний процес особливо актуальне для інклюзивної освіти. Вони можуть бути помічниками для роботи та спілкування або трансляторами. Так, ще 6 років тому у школі Санкт-Петербурга, завдяки залученню спеціальних роботів, учні з певними важкими хворобами змогли відвідувати уроки у школі та гратись на перервах з однолітками, при цьому в цей час фізично знаходячись вдома.
Наразі завдяки роботам-гуманоїдам можна також дистанційно транслювати інформацію. Так, у 2017 році американська компанія iPal створила робота, який може наглядати за дітьми дошкільного та віку молодшої школи.
На спеціально обладнаний планшет робота можна встановлювати різноманітні навчальні та розважальні програми. А завдяки численним датчикам, робот може виконувати ряд рухів, виявляти об'єкти і реагувати на них, танцювати і співати, говорити на декількох мовах, знімати відео і навіть реагувати на лоскіт та розповідати жарти. Батьки можуть віддалено контролювати програми та моніторити прогрес дітей.
Всесвітньо відомий кіборг Софі
З кожним роком у світі створюються все більш досконалі роботи, які вже вміють допомагати виконувати певну роботу та навіть сканувати людські емоції. А всесвітня відома Софі навіть може створювати міміку, ідентичну до людської.
У фінських школах впевнені, що роботи ніколи не зможуть замінити вчителів-людей, бо нездатні відчувати та підтримувати дисципліну у класі. Може це просто питання часу? Які нові задачі стоять перед вчителями майбутнього?
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.
Однако... У меня вопрос к автору статьи, как это предложение попало в материал? Буквы украинские, а так... будто не на украинском.
"Так, ще 6 років тому у школі Санкт-Петербурга, завдяки залучення спеціальних роботів, учні з певними важкими хворобами змогли відвідувати шкільних уроки та гратись на перервах з однолітками при цьому в цей час фізично знаходячись вдома".
Поправьте его, пожалуйста. Спасибо.