Оволодіння ключовими компетентностями – ключовий критерій якості освіти. Саме так, згідно з опитуванням, проведеним на замовлення Держслужби якості освіти, вважають директори шкіл, учителі, учні та їхні батьки.
Серед найважливіших критеріїв, які свідчать про те, що школа надає якісну освіту, є:
- оволодіння ключовими компетентностями (91% експертів, 81% директорів шкіл та 70% учнів вважають важливим),
- оволодіння наскрізними уміннями (82% експертів та 69,5% директорів),
- всебічний розвиток учнів (67% експертів та 78% директорів шкіл).
Так вважають директори та освітні експерти. А от батьки у своїх відповідях насамперед називають:
- цікавість навчання (71%);
- всебічний розвиток (54%);
- компетентності (50%).
Учні основними критеріями вважають:
- компетентності (70%);
- цікавість навчання (66%);
- високі результати ЗНО (49%);
- всебічний розвиток (47%).
Усі категорії опитаних називали серед основних критеріїв якості освіти оволодіння ключовими компетентностями.
Головним пріоритетом для вчителів і учнів стало забезпечення школою всебічного розвитку школярів. Також дуже важливою для дітей і батьків, разом із компетентностями, є цікавість навчання (66% і 71% відповідно).
Серед чинників, які найбільше впливають на якість освіти, найголовнішими в рейтингу для експертів, директорів, учителів і батьків є:
- співпраця між учасниками освітнього процесу;
- безпечне для дітей середовище (відсутність булінгу/цькування або дискримінації за ознакою статі, релігії, доходів родини, місця проживання тощо);
- кваліфікація педагогічних працівників та комфортне психологічне середовище.
Директори шкіл і вчителі обирають як пріоритет №1 співпрацю між учасниками освітнього процесу та комфортне психологічне середовище, а батьки – комфортне психологічне середовище та кваліфікаційний рівень педагогів.
Найбільше учнів (78%) критеріями хорошої школи вважають доброзичливі стосунки між учнями та вчителями, взаємоповагу, відсутність булінгу/цькування, а кожен третій учень узагалі вважає цей критерій найважливішим. Серед важливих для учнів критерієв також цікаві уроки (54%) і професійні вчителі (47%).
Цікаво, що учні з сільських та міських шкіл мають різну думку щодо цікавих уроків. Так, 57% учнів, які навчаються в міських школах, вважають цей показник дуже важливим, тоді як їхню думку поділяє лише 48% учнів сільських шкіл.
Більш вагомим виявився чинник професійності вчителів для дітей із міських шкіл (52% проти 41% у селі). Водночас для учнів сільських шкіл більш вагомим є чинник відчуття учнями безпеки у школі (його обрали 42% учнів сільських шкіл і 33% міських).
Експерти, директори, вчителі та батьки вважають, що за якість освіти відповідають учителі, самі учні і батьки. А от учні вважають, що основну відповідальність несуть самі учні та вчителі, причому 58% учнів вважають самих себе найбільш відповідальними.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.