Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦
Новини

Головні критерії якості освіти у школі: ДСЯО презентувала результати опитування

Оволодіння ключовими компетентностями – ключовий критерій якості освіти. Саме так, згідно з опитуванням, проведеним на замовлення Держслужби якості освіти, вважають директори шкіл, учителі, учні та їхні батьки. 

Серед найважливіших критеріїв, які свідчать про те, що школа надає якісну освіту, є:

  • оволодіння ключовими компетентностями (91% експертів, 81% директорів шкіл та 70% учнів вважають важливим),
  • оволодіння наскрізними уміннями (82% експертів та 69,5% директорів),
  • всебічний розвиток учнів (67% експертів та 78% директорів шкіл).

Так вважають директори та освітні експерти. А от батьки у своїх відповідях насамперед називають: 

  • цікавість навчання (71%);
  • всебічний розвиток (54%);
  • компетентності (50%).

Учні основними критеріями вважають:

  • компетентності (70%); 
  • цікавість навчання (66%);
  • високі результати ЗНО (49%);
  • всебічний розвиток (47%).

Усі категорії опитаних називали серед основних критеріїв якості освіти оволодіння ключовими компетентностями.

Головним пріоритетом для вчителів і учнів стало забезпечення школою всебічного розвитку школярів. Також дуже важливою для дітей і батьків, разом із компетентностями, є цікавість навчання (66% і 71% відповідно).

Серед чинників, які найбільше впливають на якість освіти, найголовнішими в рейтингу для експертів, директорів, учителів і батьків є: 

  • співпраця між учасниками освітнього процесу; 
  • безпечне для дітей середовище (відсутність булінгу/цькування або дискримінації за ознакою статі, релігії, доходів родини, місця проживання тощо); 
  • кваліфікація педагогічних працівників та комфортне психологічне середовище.

Директори шкіл і вчителі обирають як пріоритет №1 співпрацю між учасниками освітнього процесу та комфортне психологічне середовище, а батьки – комфортне психологічне середовище та кваліфікаційний рівень педагогів.

Найбільше учнів (78%) критеріями хорошої школи вважають доброзичливі стосунки між учнями та вчителями, взаємоповагу, відсутність булінгу/цькування, а кожен третій учень узагалі вважає цей критерій найважливішим. Серед важливих для учнів критерієв також цікаві уроки (54%) і професійні вчителі (47%).

Цікаво, що учні з сільських та міських шкіл мають різну думку щодо цікавих уроків. Так, 57% учнів, які навчаються в міських школах, вважають цей показник дуже важливим, тоді як їхню думку поділяє лише 48% учнів сільських шкіл. 

Більш вагомим виявився чинник професійності вчителів для дітей із міських шкіл (52% проти 41% у селі). Водночас для учнів сільських шкіл більш вагомим є чинник відчуття учнями безпеки у школі (його обрали 42% учнів сільських шкіл і 33% міських).

Експерти, директори, вчителі та батьки вважають, що за якість освіти відповідають учителі, самі учні і батьки. А от учні вважають, що основну відповідальність несуть самі учні та вчителі, причому 58% учнів вважають самих себе найбільш відповідальними.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter