Аудит ефективності використання коштів освітньої субвенції місцевими бюджетами виявив, що гроші були використані неефективно. Про це повідомив Голова Рахункової палати Валерій Пацкан.
Він зазначив, що у 2018-2019 рр. на впровадження реформи було виділено 2 млрд 300 млн гривень. Але місцеві бюджети використали менше 2 млрд гривень.
«Майже 400 млн грн станом на 1 жовтня 2019 року невикористано. А близько 60 млн грн на кінець 2018 року повернуто до державного бюджету. Тобто грошей виділяється чимало, а використовуються вони неефективно».
Голова Рахункової палати Валерій Пацкан
Але це лише частина проблеми. Непроста ситуація склалася зі закупівлею навчальних матеріалів та шкільних меблів для початкових класів. Нагадаємо, що концепція НУШ передбачає створення комфортного освітнього середовища, але переважна більшість закуплених меблів та навчальних матеріалів (якщо точніше – 70%) не відповідає стандартам якості.
«Для дітей перших класів не створені рівні умови щодо забезпечення їх сучасними меблями, комп’ютерною технікою, мультимедійним контентом. Одні школи придбали, інші – ні. Одні діти мають можливість вчитися у комфортних умовах, інші – ні. Це несправедливо. Фактично гроші субвенції витрачалися абияк. Для чиновників головне було їх якнайшвидше використати, але чи досягли вони поставлених завдань – ніхто не аналізував».
Голова Рахункової палати Валерій Пацкан
Ще одне зауваження – коштів, запланованих на реалізацію реформи, замало. У Рахунковій палаті наголошують, що для закупки нових сучасних меблів для всі школярів знадобиться не менше 5 років. Таким чином діти навчатимуться в неналежних умовах.
Також результат аудиту дозволив виявити прикрі факти:
- 32 млн гивень із бюджетних коштів було використано з порушенням законодавста;
- 8 млн гривень використано непродуктивно, неекономно та нерезультативно;
- встановлено 24 випадки використання коштів субвенції з ознаками кримінальних правопорушень.
Наразі перевірено лише 9 регіонів, перевірка триває.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.