Новини

Як зробити інтернет безпечним: другий день інтернет-конференції «На Урок»

Другий день наймасштабнішої Всеукраїнської інтернет-конференції «Безпека в інтернеті» завершено! Дякуємо, що були з нами. Раді, що вам сподобався новий формат! Безліч корисної інформації, дієвих порад, практичних прикладів та неймовірного досвіду – саме таким був цей день, 9 лютого. Ми знаємо, як важливо отримувати точну та корисну для використання у школі інформацію, тому запросили чудових спікерів, кожен із яких є справжнім майстром своєї справи.

Усі лекції ви зможете переглянути у записі (можливо, навіть не раз, адже вони того варті!). А поки що пропонуємо короткий огляд виступів наших неймовірних лекторів.

Мойса Богдан – «Кібербулінг серед дітей. Правозахисний аспект»

Кібербулінг – світова проблема. Про нього багато говорять, розробляють стратегії протидії і при цьому це явище навіть не має однозначного визначення! Саме кібербулінгу та методам протидії було присвячено виступ Богдана Мойси. Лектор розкрив наступні аспекти теми:

  • приклади політик захисту прав дітей у цифровому просторі;
  • типові ознаки булінгу;
  • якою може бути відповідальність за булінг;
  • як можна протидіяти булінгу. 

Звісно, явище кібербулінгу складне та загрозливе, але методи боротьби з ним уже розроблені, головне – користуватися ними. І при цьому зажди враховувати інтереси та можливости дітини.

Немченко Віктор – «Цей небезпечний інтернет: як використовувати інформаційні технології у проєктній роботі»

Інтернет усюди. Він значно полегшив наше життя і кардинально змінив підхід до навчання. Чи можна зараз навчатися, не використовуючи при цьому інформаційні технології? А чи можна впроваджувати проєктне навчання без інтернету? Про це говорив у своєму виступі Віктор Немченко. 

Лектор торкнувся теми використання педагогами інтернет-технологій для впровадження проєктного навчання, а також розкрив проблеми, із якими можуть зіштовхнутися вчителі. Потім ті ж самі проблеми Віктор Немченко розглянув із точки зору учнів. І як результат – висновок, що створювати проєкти без інтернет-технологій, звісно, реально, але насправді краще залучати всі можливі ресурси, адже це дає нам безліч переваг та можливостей. 

Утім, користуватися ІКТ варто з розумом! Тому лектор надав кілька корисних порад для ефективного використання інтернет-технологій у проєктній роботі, а також навів приклади готових продуктів, які можна створити, використовуючи всі можливості Всесвітньої мережі. Родзинкою виступу стали приклади проєктів від «На Урок», створені спеціально до Дня безпечного інтернету.

Романюк Альона – «Як фейки стають фактами: виявляємо та нейтралізуємо»

Ми вже знаємо, що інтернет може бути небезпечним. Але при цому частіше говоримо про шахрайство, злам сторінок чи кібербулінг. І при цьому нерідко забуваємо про таку проблему як фейки. Варто розуміти, що неправдива інформація не просто неприємна, вона дійсно може нести загрозу і призвести до багатьох проблем. Але щоб навчитися протистояти фейкам, ми маємо розуміти, як саме вони непомітно перетворюються на факти. Саме про це говорила під час свого виступу Альона Романюк. 

Під час доповіді лекторка розглянула наступни питання:

  1. Чому ми залишаємося вразливими перед великою кількістю неправдивої інформації.
  2. Як поширюються фейки.
  3. Якими бувають найпоширеніші маніпуляції в інформаційному просторі.
  4. Як виявляти маніпуляції та як їм протистояти.

Пані Романюк зазначила, наскілька важливо перевіряти інформацію (як мінімум із двох джерел!), але, на жаль, статистика говорить, що 7 із 10 людей читають лише заголовок, а саму новину – ні, і це відкриває великі можливості для маніпуляцій. Часто для маніпуляцій інформацію виривають із контексту, підмінюють поняття, працюють на створення штучної громадської думки. Що ж робити? Не вірити на слово!

Іванова Інна – «Безпека вчителя в медіапросторі: як зберегти своє здоров’я, репутацію, кошти»

Учитель – не просто професіонал, це ще й лідер думок, до якого прислухаються школярі. Саме тому він має уважно ставитися до свого іміджу та вміти орієнтуватися в інформаційному просторі. Про це говорила під час свого виступу Інна Іванова.

Інформаційний простір може бути небезпечним для кожного з нас, і для вчителя також! Які саме? А наслідки небезпечної поведінки у медіапросторі взагалі неприємні: погіршення емоційного стану, проблеми у стосунках із людьми, фінансові проблеми, втрата репутації тощо. Тож учитель має пам'ятати про інформаційн гігієну та не вірити фейкам.

Учитель має бути прикладом, довіряти лише офіційним джерелам, перепровіряти інформацію, яку хоче запостити у соцмережі. Це допоможе зберегти і власну репутацію, і нерви. А це уже важливо. Тому пані Іванова надала корисні порадаи, які допоможуть відрізнити фейки від правдивої інформації.

Гужва Ольга – «Діалог у темряві (соціальні медіа: ризики та можливості)»

Чи можете ви уявити своє життя без соцмереж? Певно, що ні, ми надто звикли до них. Добре це, чи погано? Однозначно сказати складно, але варто розуміти, що люди вже не зможуть відмовитися від соцмереж, від інформації, а це означає, що завжди будуть сили, які хочуть цим скористатися. Про це говорила Ольга Гужва під час свого виступу.

Лекторка запропонувала всім задуматися над тим, чого саме ми хочемо від соціальних мереж, які цілі ми переслідуємо, коли створюємо контент, та навіть коли просто ставимо лайки. І окремої уваги заслуговує поведінка дітей у соцмережах: що вони роблять, як поводяться, до кого йдуть із запитаннями. Пані Гужва наголосила, що жодні механізми батьківського контролю не допоможуть, головне – говорити з дітьми. 

Окремо варто пояснити дітям (і розуміти самим), що все, що ми постимо у соцмережах – уже не наше, воно загальне. А отже, комусь воно подобається, а комусь – ні.

Адамов Олександр – «Фішинг та інші техніки соціальної інженерії»

Ми вже знаємо, що в інтернеті повно шахраїв, які прагнуть нас обдурити. Для чого? Причина банальна – бажання заробити гроші. Про це і говорив під час свого виступу Олександр Адамов. 

Одним із видів інтернет-шахрайства є фішинг – так звана «ловля» паролів. Це один із методів соціальної інженерії, який використовує нашу довірливість та неуважність. Лектор детально розглянув явище фішингу, навів приклади шахрайства, продемонстрував, як можуть виглядати підробні сайти. Також пан Адамов розповів про найрозповсюдженіші види кібератак, торкнувся теми підроблений листів.

Завершилася конференція цікавою панельною дискусією, під час якої спікери заходу намагалися остаточно з'ясувати, який насправді інтернет: безпечний чи ні? Звісно, все не просто, але насправді, якщо ми будем пам'ятати про прості правила безпеки та інформаційної гігієни, все буде добре!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter