Процес оцінювання охоплює багато функцій: мотиваційну, навчальну, коригувальну, контролюючу, виховну тощо. Під час дистанційного навчання важливо залучити кожну з них, разом із учнями сформулювати та оприлюднити чіткі критерії виставлення балів. Як розвивати позитивний бік оцінювання в навчальному процесі та не зводити все до контролюючої чи каральної функції? Про це під час вебінару «Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки» розповіла Наталія Борисенко.
Оцінювання допомагає визначити не тільки знання, вміння та навички, а відзначити досвід творчої діяльності учнів, емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності. Адже основною компетенцією, до якої ми маємо направляти учнів, є грамотне вирішення життєвих проблем.
Чи можливе об'єктивне оцінювання в умовах дистанційного навчання? Так! Для цього необхідно дотримуватися чіткої системи, яка актуальна як для навчання в стінах школи, так і за її межами:
- Відкрита, прозора та зрозуміла для здобувачів освіти система оцінювання їхніх навчальних досягнень. Правила оцінювання необхідно прописувати, не залишати в усній формі.
- Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти. Зазвичай основний контроль учнівської успішності відбувається з боку керівництва закладу освіти.
- Під час дистанційного навчання зростає потреба у самодисципліні всіх учасників процесу. Утім, основна мета залишається незмінною – виявлення об’єктивного та раціонального підходу до оцінювання навчальних досягнень учнів з боку вчителя, простеження системності в оцінюванні учнів, динаміки їх навчальних досягнень.
- Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання. Коли дитина бере участь у формуванні навчального простору чи системи, вона автоматично долучається до процесу та несе відповідальність за результат.
Бажаєте дізнатися більше та спробувати нові практичні прийоми з оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання? Радимо переглянути виступ Наталії Борисенко – викладачки української мови та літератури, викладача-методиста вищої кваліфікаційної категорії.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.