Згідно зі ст. 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» робота з учнями з особливими освітніми потребами є одним із обов'язкових напрямів підвищення кваліфікації педагогічних працівників шкіл (кількість годин має складати 10 % від загального обсягу підвищення кваліфікації за 5 років). Крім того, відповідно до Профстандартів інклюзивна компетентність (для педагогів ЗДО – здоров'язбережувальна компетентність) входить до складу основних професійних якостей, необхідних для здійснення трудової діяльності педагога. Аби надати освітянам широкий спектр можливостей для вдосконалення педагогічної майстерності, наша команда підготувала добірку освітніх продуктів «На Урок». Переглянувши заходи, ви дізнаєтесь про оновлену нормативну базу, про різноманітні інструменти забезпечення інклюзивного навчання та отримаєте багато цікавих і корисних практичних порад щодо створення сприятливих умов для кожної дитини з урахуванням її потреб, здібностей та можливостей.
Підвищення кваліфікації
Відповідно до вимог чинного законодавства, педагогічний працівник має свободу вибору суб'єктів, тем, видів, способів тощо підвищення кваліфікації. Зокрема, звернемо увагу на Постанову КМУ від 21.08.2019 №800 (Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників).
- Пункт 6. Педагогічні і науково-педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами, видами.
- Пункт 7. Педагогічні та науково-педагогічні працівники самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації (далі - суб’єкти підвищення кваліфікації).
- Пункт 9. Суб’єктом підвищення кваліфікації може бути заклад освіти (його структурний підрозділ), наукова установа, інша юридична чи фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, що провадить освітню діяльність у сфері підвищення кваліфікації педагогічних та/або науково-педагогічних працівників.
- Пункт 13. За результатами проходження підвищення кваліфікації педагогічним та науково-педагогічним працівникам видається документ про підвищення кваліфікації, технічний опис, дизайн, спосіб виготовлення, порядок видачі та обліку якого визначається відповідним суб’єктом підвищення кваліфікації.
«На Урок» як суб'єкт підвищення кваліфікації працює відповідно до вимог чинного законодавства, надаючи послуги, спрямовані на професійне зростання педагогів за різноманітними напрямами та всебічний розвиток учасників освітнього процесу.
Згідно зі ст. 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» підвищення кваліфікації педагогів у частині вдосконалення компетентностей у роботі з дітьми з ООП та надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу є обов'язковими напрямами. Кожен із них має становити не менше 10% від загальної кількості годин підвищення кваліфікації за 5 років. У цій статті представлено перелік освітніх заходів «На Урок» за напрямом «Надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу».
Пріоритетні напрями підвищення кваліфікації, які визначені МОН:
1) «Сучасні підходи до навчання в Новій українській школі на рівні базової середньої освіти»:
2) «Оцінювання навчальних досягнень учнів у НУШ»
3) «Розвиток цифрової компетентності педагогів»:
За понад 7 років діяльності Освітній проєкт «На Урок» організував сотні вебінарів та десятки конференцій та курсів для освітян. Для того, аби вам було простіше зорієнтуватися в навчальному матеріалі, ми підготували перелік заходів, які можна переглянути та навчатися в межах підвищення кваліфікації.
Онлайн-курси «На Урок»
Онлайн-курси для вчителів – комплекси авторських матеріалів від досвідчених фахівців, які допоможуть вам отримати та вдосконалити необхідні знання та навички.
Переваги онлайн-курсів «На Урок»:
- Різноманітні теми. Курси охоплюють ключові напрями: НУШ, інклюзивне навчання, цифрові інструменти, формувальне оцінювання, методику викладання предметів, медіаграмотність, психологію та використання ШІ в освіті.
- Практична спрямованість. Кожен курс містить конкретні приклади, інструкції та вправи, які можна одразу застосувати на уроках.
- Гнучкий графік. Навчатися можна у будь-який зручний час, у власному темпі.
- Досвідчені автори. Курси створюють педагоги-практики, методисти та експерти з багаторічним досвідом.
- Матеріали та доступ. Учасники отримують презентації, конспекти, посилання на корисні ресурси та необмежений доступ до відео.
- Свідоцтва. Після завершення курсу вчитель отримує електронний документ, який підтверджує підвищення кваліфікації.
Кому підходять онлайн-курси?
- учителям початкової, базової та старшої школи;
- вихователям і методистам закладів дошкільної освіти;
- практичним психологам і соціальним педагогам;
- керівникам освітніх установ.
Особливості участі: всі курси дистанційні, кожен, хто зареєструється, має необмежений доступ до навчальних матеріалів, спілкування в коментарях, додаткових матеріалів. За потреби учасник курсу може придбати повний доступ до курсу, що передбачає доступ до фінального іспиту та завантаження свідоцтва підвищення кваліфікації.
Перелік онлайн-курсів, що стануть у пригоді педагогам, які забезпечують організацію інклюзивного навчання:
- Ефективна взаємодія вчителя та учнів із особливими освітніми потребами
- Інклюзивна освіта в умовах дистанційного та змішаного навчання
- Інклюзивна освіта: коротко про найважливіше
- Інклюзивне навчання: робота вчителя і асистента вчителя
- Сучасні технології інклюзивного навчання
- Педагогічні стратегії сучасного вчительства
Якщо ви бажаєте детальніше ознайомитись з особливостями та структурою кожного курса, пропонуємо прочитати статтю «Організація інклюзивного навчання».
Інтернет-конференції «На Урок»
Онлайн-конференції для вчителів – це масштабний, зручний, ефективний формат підвищення кваліфікації, коли протягом дня глядачі у прямому ефірі спілкуються із фахівцями на задану конференцією тему та діляться досвідом.
Особливості конференцій «На Урок»:
- Широка тематика. Учасники дізнаються про нові підходи в навчанні, інклюзії, цифровій грамотності, психологічній підтримці, STEM та STEAM-освіті, впровадженні ШІ у навчальний процес, формувальному оцінюванні, медіаграмотності тощо.
- Відомі спікери. Серед доповідачів — викладачі-практики, науковці, освітні експерти, психологи та керівники успішних освітніх проєктів.
- Зручний онлайн-формат. Долучитися можна з будь-якого місця, потрібен лише доступ до Інтернету.
- Практична користь. Кожен учасник отримує не тільки теоретичні знання, а й реальні інструменти, приклади та методики для своєї роботи.
- Свідоцтва. За участь у конференції педагоги отримують свідоцтва про підвищення кваліфікації, що відповідають вимогам МОН.
Для кого конференції?
- учителів усіх предметів і рівнів освіти;
- вихователів та методистів;
- практичних психологів і соціальних педагогів;
- керівників закладів освіти;
- усіх, хто прагне йти в ногу з освітніми трендами.
Особливості участі: конференції проходять в онлайн-форматі та доступні для перегляду в запису; відбуваються відкриті трансляції, долучитись до яких може кожен педагог. За потреби учасники можуть замовити свідоцтво про підвищення кваліфікації, яке відповідає вимогам чинного законодавства.
Пропонуємо вам переглянути заходи за відповідною тематикою:
- Інклюзивна освіта в НУШ: сучасні стратегії та практичні кейси роботи з дітьми з ООП
- Інклюзія в НУШ: від цінностей до практики
- Інклюзія як цінність: як формувати культуру прийняття в освіті
- Інклюзивне навчання: практичні рішення та нові підходи
- Співпраця з батьками дітей із ООП
- Інклюзивне навчання з використанням ІКТ: цифрові інструменти, які допомагають
- Інклюзія в дії: успішні кейси та підходи в освіті
- «Робота з дітьми з ООП: інновації в інклюзії»
- «Інклюзивна освіта: сучасні підходи до роботи з дітьми з ООП»
- «Робота з дітьми з особливими освітніми потребами: виклики та можливості»
- «Інклюзія в закладах освіти: ідеї та практика»
- «Організація роботи з дітьми з ООП»
- «Інклюзивна освіта в НУШ: тенденції та інновації»
- «Робота з дітьми з ООП: поради та досвід»
- «Інклюзивна освіта: поради щодо організації навчального процесу»
- «Інклюзивна освіта в сучасному контексті: виклики та можливості»
- «Інклюзивна освіта: плани та перспективи»
- «Інклюзивна освіта: робота з нормативною документацією»
- «Інклюзивна освіта: запитання та відповіді»
- «Робота з дітьми з особливими освітніми потребами: ефективна інклюзія»
- «Інклюзія в умовах війни: досвід і перспективи»
- «Успішні стратегії інклюзивної освіти в умовах війни»
- «Робота з нормативною документацією: інклюзивна освіта»
- «Пріоритети в освіті: інклюзивна освіта в умовах війни»
- «Інклюзивна освіта: підходи та практики»
- «Дистанційне та змішане навчання в умовах війни»
- «Дистанційне та змішане навчання: досвід і виклики»
- «Інклюзивна освіта: досвід упровадження в сучасних умовах»
- «Інклюзивна освіта в умовах сучасної школи»
Вебінари «На Урок»
Вебінари для вчителів – це онлайн-заходи на визначену тему, які дозволяють у зручний спосіб підвищувати рівень педагогічної майстерності вчителів у дистанційному форматі. Виступи охоплюють максимально широкий перелік тем і дисциплін, які відповідають професійному запиту вчителів англійської мови.
Особливості вебінарів «На Урок»:
- Актуальні теми. У центрі уваги — нова українська школа, цифровізація освіти, використання ШІ, формувальне оцінювання, інклюзія, медіаграмотність, STEM, психологічна підтримка тощо.
- Зручний формат. Усі заходи відбуваються онлайн, тому до них можна долучитися з будь-якого куточка України та світу.
- Досвідчені спікери. У вебінарах беруть участь практики: учителі, науковці, психологи, методисти.
- Матеріали та записи. Після участі педагоги мають змогу переглянути записи у зручний час та скористатися додатковими матеріалами.
- Свідоцтва. Учасники отримують документи, що підтверджують підвищення кваліфікації (від 2 до 10 годин).
Для кого підходять вебінари?
- учителів початкової, середньої та старшої школи;
- вихователів і методистів закладів дошкільної освіти;
- практичних психологів, соціальних педагогів;
- керівників закладів освіти.
Особливості участі: вебінари перебувають у відкритому доступі та пропонують безкоштовне навчання. Педагоги, які мають акаунт на сайті, можуть вільно реєструватися на захід та переглядати його запис. Трансляція та запис знаходяться на Ютуб-каналі проєкту у відкритому доступі. За потреби педагоги можуть замовити свідоцтво підвищення кваліфікації, яке відповідає вимогам чинного законодавства.
Авторами наших вебінарів є досвідчені фахівці різних спеціалізацій – спеціалісти ІРЦ, логопеди, вчителі, асистенти вчителів, адміністрація закладів дошкільної освіти. Ними розглянуто безліч тем, які стосуються практичній реалізації інклюзивного навчання, зокрема:
- Інклюзивне навчання англійської мови в початковій школі: від теорії до практики
- Формула ефективної ІПР для учнів із 4-5 рівнем підтримки: тестування, функціональні навички, командна робота
- Інклюзивне навчання дітей з ООП: пізнавальні здібності та їх розвиток
- Інклюзивна освіта для початківців: структура, взаємодія, ефективність
- Ресурсна кімната в закладі освіти: нормативна база, мета, завдання
- Безбар’єрність в освіті: законодавчі вимоги та практичні рішення для створення доступного освітнього середовища
- Інклюзивна освіта крізь призму законодавства: що варто знати вчителю
- Спеціальна школа, відкрита для всіх: як створити комфортне освітнє середовище для дітей з ООП
- Відчувати, бачити, діяти: сучасні дидактичні інструменти для інклюзивної освіти
- Від інклюзії до співтворчості: як синергія закладу освіти та ІРЦ допомагає розкрити потенціал дитини з ООП
- Інклюзія на старті. Що змінилося в законодавстві та як це впроваджувати
- Організація освітнього процесу осіб з ООП: огляд законодавчих і нормативних нововведень
- Організація освітнього середовища для дітей з аутистичним спектром
- Візуалізація в інклюзивному класі: як врахувати індивідуальні особливості всіх учнів
- Картки PECS у роботі з дітьми з ООП: ефективна альтернативна комунікація
- Як підготувати дитину з ООП до школи: адаптація після літніх канікул
- Інклюзивне освітнє середовище: як зробити інфраструктуру закладів освіти доступною для всіх
- Асистент вчителя та асистент дитини в інклюзивному класі: ролі, виклики та ефективна взаємодія
- Психолого-педагогічний супровід дітей із ООП: чіткі ролі, спільні цілі, ефективні рішення
- Індивідуалізація освіти для дітей із ООП: створення ІПР та ІНП
- Інклюзивна освіта: покрокова інструкція з впровадження змін за новим законодавством
- Цифрова трансформація інклюзивної освіти: нові можливості для осіб з ООП
- Інклюзивне навчання. Завершуємо успішно, плануємо ефективно: підсумки, документація та перспективи розвитку
- Уроки предметів мовно-літературної галузі у ЗЗСО для дітей з РАС та інтелектуальними порушеннями
- Інклюзивна освіта: ефективні рішення для роботи з дітьми з ООП
- Навчання та розвиток дітей із синдромом Дауна: методичні рекомендації та ідеї для занять
- Організація роботи спеціальних класів: запобігання сегрегації в освіті
- Рух і мовлення: як фізична активність впливає на розвиток мови у дітей із ООП
- Підтримка дітей з ООП: рівні, підходи, інструменти
- Діагностувальні роботи як ключ до індивідуального розвитку дитини з ООП
- Навчання осіб із ООП: універсальний дизайн, розумне пристосування, допоміжні засоби
- Перший рівень підтримки в закладах освіти: алгоритм визначення та стратегії подальшої підтримки
- Практичні аспекти роботи з дітьми з ООП: дидактичний матеріал
- Особливості корекційної роботи з немовленнєвою дитиною: практичні аспекти розвитку
- Індивідуалізація освітнього процесу для дітей з ООП
- Путівник з організації інклюзивного навчання в закладах освіти: алгоритм дій для педагогів і батьків
- Організація освітнього процесу для осіб із ООП у новому навчальному році: плани, перспективи та стратегії
- Інклюзивне навчання: шлях до рівності та виклики в сучасній освіті
- Особливий старт: як підготувати дітей із порушеннями зору до 1 класу НУШ
- Розвиток зв'язного мовлення та словникового запасу у дітей із ЗНМ засобами музикотерапії
- Червоні прапорці в розвитку дитини: на що слід звернути увагу
- Формування рухових компетентностей у дітей із розладами аутистичного спектру
- Організоване завершення навчального року для осіб з ООП: плани та перспективи
- Базовий компонент дошкільної освіти в рамках інклюзії
- Використання методу глобального читання у формуванні навичок комунікації та мовлення у дітей із ООП
- Використання методики Numicon (Нумікон) у процесі формування математичних уявлень у дітей із ООП
- Як цікаво провести заняття з розвитку зв'язного мовлення у дітей із ООП
- Корекційна робота в спеціальному закладі освіти – запорука успіху навчального розвитку дитини з порушеннями зору
- Організація інклюзивного середовища для дітей із фізичними труднощами
- Методи та прийоми лікувальної фізичної культури та ритміки в контексті інклюзивного навчання
- Рухові активності для дітей із ООП, які можна реалізувати під час перебування в укритті
- Практикум із використання штучного інтелекту: Персональний помічник вчителя
- Індивідуальна програма розвитку та щоденник спостереження в роботі асистента вихователя
- Використання штучного інтелекту в інклюзивній освіті
- Організація роботи з дітьми з ООП: інклюзія з нуля
- Організація інклюзивного навчання у новому році: передові практики та стратегії для інклюзивного закладу освіти
- Інклюзія у ЗДО: шляхи реалізації, теоретичні засади та практичні поради
- Інклюзія партнерства: правова підтримка родин, що виховують дітей із ООП
- Звітність фахівців команди психолого-педагогічного супроводу на кінець навчального року
- «Сонячні діти»: як організувати навчально-виховну діяльність учнів, які мають синдром Дауна
- Організація та проведення корекційно-розвиткових занять для дітей із ООП під час дистанційного навчання
- Цікавий урок для дітей із ООП: унікально, розвивально, особистісно, корекційно
- Випереджаючи майбутнє, або інклюзія 4.0: навички роботи вчителя з дітьми з ООП. Цифровий контент
- Мнемотехніка як засіб розвитку мовлення у дітей із ЗНМ (загальним недорозвитком мовлення)
- Як успішно працювати з дитиною із синдромом Дауна: практичні аспекти когнітивного розвитку
- Майстер-клас зі створення корекційно-терапевтичних казок для роботи з дітьми з ООП
- Педагогічний супровід і підтримка дітей з освітніми труднощами в інклюзивному освітньому середовищі
- Організація розвивального середовища для розвитку просторових уявлень і формування навичок просторового орієнтування у дітей з ООП
- Інклюзія та війна: розвиваємо резильєнтність ІРЦ
- Креативний підхід вчителя у роботі з дітьми з ООП в умовах війни
- Діяльність команди психолого-педагогічного супроводу особи з ООП у ЗЗСО на рівні базової середньої освіти
- Сервіс Canva в роботі з дітьми з ООП
- Метод проєктів в освітньому середовищі для дітей із особливими освітніми потребами: практично та ефективно
- Застосування методики Numicon у роботі з дітьми із синдромом Дауна
- Документація асистента вчителя: принципи ведення та корисні поради
- Як навчати дитину з ООП: теорія, практика, інновації
- Інклюзивна освіта в середній та старшій школі
- Взаємодія педагога та асистента вчителя в умовах інклюзивного освітнього середовища
- Співпраця вчителя з батьками дитини з особливими освітніми потребами
- Створення інклюзивного середовища в закладі освіти
- Інклюзивно-ресурсний центр: принципи взаємодії дитини, батьків та закладу освіти
- Особливості дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами
- Корекційні методики роботи з дітьми з особливими освітніми потребами

Нагадаємо, що для педагогів, які працюють та навчаються на сайті Освітнього проєкту «На Урок», працює Служба підтримки, до якої ви можете звернутися за потреби та отримати детальну консультацію щодо підвищення кваліфікації.




Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.