Під час презентації «Хто зможе підвищувати кваліфікацію педагогічних працівників у 2020?» надали роз'яснення щодо особливостей підвищення кваліфікації, зокрема, як мають діяти заклади освіти.
Найголовніше: у закладах освіти мають враховувати, що, згідно з новими ннормами, вчитель має повну свободу дій та має право самостійно визначати форми, види та напрями, а також обирати суб'єктів підвищення кваліфікації. Що ж робити керівництву закладів освіти? Співпрацювати з суб'єктами підвищення кваліфікації. Та слідкувати за тим, чк працює педагог.
Тривалість підвищення кваліфікації:
- Для педагога загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти – не менше 150 годин упродовж 5 років.
- Для педагога дошкільної, позашкільної та фахової передвищої освіти – встановлюється його засновником (або уповноваженим ним органом), але не може бути менше 120 годин упродовж 5 років.
- Для педагога вищої і післядипломної освіти – не менше 6 кредитів ЄКТС протягом 5 років.
Зверніть увагу: Заступниця Міністерки освіти і науки України Любомира Мандзій окремо наголосила на тому, що ніякими нормативними документами не передбачено, що години, які має набрати вчитель, діляться рівними частками (по 30 годин).
Результатом підвищення кваліфікації, крім нових знань, стає і відповідний документ. Зауважте, що єдиних вимог щодо зовнішнього вигляду таких документів немає, отже, важливе наповнення. Для педагогічної ради та керівника закладу освіти важливо, щоб на документі були:
- повне найменування суб’єкта (для юридичних осіб) або ПІБ фізичної особи (для фізичних осіб і ФОП), яка надає освітні
- послуги з підвищення кваліфікації;
- тема (напрям, найменування), обсяг (тривалість) у годинах та/або кредитах ЄКТС;
- ПІБ особи, яка підвищила кваліфікацію;
- опис досягнутих результатів навчання;
- дата видачі та обліковий запис документа;
- найменування посади (у разі наявності), прізвище, ініціали особи, яка підписала документ від імені суб’єкта, її підпис.
Дуже важливо: у певних випадках педагогічна рада має затвердити отримані вчителями документи. Але якщо суб'єкт підвищення кваліфікації має має ліцензію на підвищення кваліфікації або навчає за акредитованою освітньою програмою – документи, видані ними, не потребують окремого затвердження. Результати навчання у інших суб’єктів мають бути визнані рішенням педагогічної (вченої) ради закладу освіти вчителя, який підвищував кваліфікацію. Порядок визнання результатів встановлює сама педагогічна (вчена) рада.
Одне з найгарячих запитань – як саме фінансуватиметься підвищення кваліфікації педагогічних працівників? Це можуть бути кошти державного чи місцевих бюджетів, кошти фізичних та/або юридичних осіб, власні надходження закладу освіти та/або його засновника, інші джерела, не заборонені законодавством. Якщо підвищення кваліфікації відбуватиметься за рахунок державного або місцевого бюджету, необхідно укласти договір, зазначивши джерело фінансування. Цей факт необхідно підтвердити актом про надання послуги з підвищення кваліфікації. Саме цей акт стане підставою для оплати послуг суб'єкта.
Нагадаємо, що суб'єктами підвищення кваліфікації можуть бути навчальні заклади, наукові установи, фізичні особи, юридичні особи, у тому числі і «На Урок». Нагадуємо, що ТОВ «На Урок» є суб’єктом підвищення кваліфікації на підставі пункту 9 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників та наявності у ТОВ «На Урок» коду виду економічної діяльності 85.59 «Інші види освіти, н.в.і.у.» (КВЕД-2010), який передбачає діяльність курсів з підвищення професійної кваліфікації.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.
Згідно Постанові КМУ від 21 серпня 2019 р. №800 визнання свідоцтв (з вебінарів, конференцій, курсів) покладається на педагогічну раду школи. Вона надає повноваження саме педраді школи, ким ви і є, в автономії вибору та визнання. Зі свого боку ми робимо все, щоб наша робота відповідала букві закону.