Поради найуспішніших людей сучасності, що стануть у пригоді вчителю.

Надихаючи учнів, ми часто ставимо у приклад відомих письменників, учених або винахідників. Вважається, що уявлення про їхній життєвий шлях сприятимуть утворенню правильних звичок та допоможуть учням віднайти покликання. Утім, життєве кредо відомих людей – це система поглядів та установок, що стануть в нагоді вчителю. 

Ми проаналізували життєвий шлях відомих особистостей, чиї успіхи належать до трьох  різних сфер: науки, письменництва, мистецтва, та розглянули їхні принципи з позиції викладання.

Ілон Маск – батут працює!

Людина, якій вдалося перевершити космічні програми розвинутих країн та майже вдвічі здешевити запуск ракет завдяки новітньому космічному кораблю – «Crew dragon». Часи, коли у космосі панували виключно державні програми, відійшов у минуле. Завдяки Ілону Маску ми знаємо, що приватний бізнес може успішно конкурувати з цілими державами, відкриваючи нову еру космонавтики. 

Тут є чим надихатися. Тож якими правилами користується Ілон Маск і які життєві принципи допомогли винахіднику стати успішним?

1. Розвивайте підприємницькі навички з дитинства. 
Уже у 10 років Маск програмував, а у 12 продав першу розробку – відеогру «Blastar». Висновок? Діти стають успішними не тоді, коли вдало влаштовуються на роботу, а тоді, коли школярами  набувають правильних навичок. Вчіть дітей генерувати необхідні іншим ідеї, втілювати їх та знаходити спосіб вигідно продати. У бажанні монетизувати власні таланти немає нічого поганого.

2. Покладайтесь на перспективні напрямки. 
Мало хто вірив, що двигун на електричному живленні буде ефективним, але Тесла це довела, примусивши нервуватися великі нафтові компанії та виробників бензину. А все тому, що Ілон Маск бачив потенціал електричного двигуна. Він співставив ідею з екологічними трендами та високими цінами на бензин і нафту, що тримались чимало років. 

Привчайте дітей розрізняти перспективні напрямки. Якщо потреба існує – це вже чудовий привід, присвячуйте їй уроки, навіть якщо подібної теми немає у програмі. 

3. Працювати 100 годин на тиждень. 
Із цього правила можна зрозуміти – Ілон Маск трудоголік, що любить свою справу і віддає їй увесь можливий час. Саме так йому вдається виконувати амбіційні проекти за відносно короткий термін. 

Якщо 40 годин на тиждень, присвячені роботі, це надто багато для вас, варто замислитися над власними принципами чи зміною роботи. Це стосується як учителів, так і учнів. Відсутність мотивації означає, що пріоритетність справи для вас помітно нижча за приємні розваги та заняття.

Джоан Роулінг – книги, що приваблюють більше за ігри та гаджети.

Шлях Роулінг до успіху не був простим. Досягнувши успіху, письменниця неодноразово говорила, що бідність – обтяжливий стан, що підвищує тривожність та полишає індивідуальності. Які саме риси характеру допомогли жінці не зневіритись і досягти успіху?

1. Проблеми виникають у той момент, коли порушується комунікація.
Спостерігаючи за своїми сусідами та пересічними громадянами, Роулінг неодноразово помічала, що суспільство стає більш закритим. Зникає бажання бути щедрим на дружбу та симпатію, витрачати час на спілкування з іншими. 

У чому проблема булінгу та відсутності толерантності? Люди мало знають один одного, та не хочуть дізнатися більше, задовольняючись швидко складеним уявленням та стереотипами. Поясніть дітям, що більшість підозр і страхів стосовно інших зникають, коли більше дізнаєшся про людину. Найскладніше – вислухати те, що вам зовсім не хочеться чути.

2. Поставити собі осяжну ціль – це перший крок до самовдосконалення.
Як, знаходячись у складному фінансовому стані та отримуючи відмови від видавництв, Роулінг вдалося досягти свого? Просто письменниця робила один крок за іншим. Спочатку завершити книгу, згодом – відредагувати, а потім почати працювати над публікацією. Не варто думати про можливий провал наступного етапу, доки не завершено попередній.

Діліть справу на шматочки. Виконуйте, радійте маленьким досягненням та знаходьте у них сили, аби прямувати до наступних цілей. Саме так можна впоратись із довгостроковими завданнями, що потребують зусиль протягом років і, на перший погляд, не приносять відчутних досягнень і задоволення. Також письменниця попереджає – не варто шукати підтримки у безплідних мріях, нехтуючи при цьому реальним життям.

3. Важливо якомога більше читати.
Це допомагає зрозуміти, як писати цікаво та легко, а також розширює словниковий запас. Звісно, більшість школярів не не так уже й люблять читати. Чимало людей приходять до читання не з подачі вчителів та батьків, а свідомо. Можливо, у підлітковому віці, а може і пізніше.

Якщо ви хочете привчити дитину до читання, не варто примушувати читати те, що їй не цікаво. Книжкові смаки ростуть і вдосконалюються разом із нами, а для справжнього письменника важливо читати і погані книги, у яких рельєфніше помітні помилки та спосіб їх виправлення.

Хаяо Міядзакі – бог японської анімації.

Його мультфільми не лише надзвичайно красиві, але і сповнені людяності та глибини. У далекому 1985 році Міядзакі створив студію, що стала відомою в усьому світі та виховала ціле покоління першокласних аніматорів. Що цінує великий майстер, які принципи допомогли йому виростити і згуртувати талановиту команду?

1. Геть чорно-білі погляди.
Більшість сучасних блокбастерів побудовано на ідеї: необхідно зобразити зло, а згодом його знищити. На думку Міядзакі подібна ідея не надто вдала. Також  неправильно наголошувати, що біля витоків зла стоїть конкретна людина, злий геній, якого можна звинуватити і покарати.

Викладаючи історію та розкриваючи демонічні постаті (Сталін, Гітлер, або інші диктатори), не перекладайте усю вину на конкретну особу. Роль особистості значна, але кожен із нас – носій поглядів, що відтворюють (або ні) поширені у суспільстві порядки. Такий погляд на речі робить нас більш відповідальними та вчить не покладатися на когось, хто вирішить наші проблеми.

2. Той, у кого недостатньо досвіду та спостережливості, навряд чи може назвати себе аніматором.
Одного разу, під час розробки сцени з палаючим вогнем, частина співробітників студії зізналася, що ніколи не бачила палаючої деревини. Міядзакі без жодних вагань сказав: «Зупиняємо роботу. Їдьте і подивіться». 

Не тільки анімація, чимало інших сфер нашого життя, ґрунтуються на дослідах і спостереженні. Ефективність запам’ятовування під час виконання дітьми експериментів істотно зростає. Збільшуйте кількість конкретних прикладів, записуйте дані спостережень у таблиці, навчайте учнів систематизувати їх. 

Абстракція чи текст із підручника – це добре, але ваше завдання навчити дітей видобувати знання з навколишнього середовища, наче вогонь з деревини.

3. Хороший дитячий фільм варто знімати з розрахунком на дорослих.
Не варто недооцінювати дітей. Надмірно прості та однобокі вправи не дають простір для росту. Дайте дітям щось, що вони захочуть передивлятись і переосмислювати навіть через 2-3 або 5 років. Саме цей критерій демонструє, що вам вдалося створити дійсно якісні вправи «на виріст».

Читаючи біографії відомих людей, можна помітити протилежність їхніх життєвих принципів. Утім, усіх поєднує вміння не відступати, гнучкість, спостережливість, самомотивація та здатність навчатись упродовж життя. Які поради обрати, аби створити власний рецепт успіху, що ідеально збігається з вашим життям? Вирішувати тільки вам!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter