Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦
Поговоримо про те, як налагодити комунікацію в корекційному процесі.

Мовленнєві порушення у школярів – непоодиноке явище. Звісно, з цим необхідно працювати та допомагати дітям адаптуватися. Як проводити корекційну роботу? Як організувати ефективну взаємодію логопеда з учасниками освітнього процесу? Практичним досвідом поділилася Євгенія Груленко в межах інтернет-конференції «Інклюзивна освіта: досвід упровадження в сучасних умовах».

Чому дитина не говорить? Чому пропускає літери? Чому погано читає? Логопед – це саме той фахівець, який знає відповіді на всі ці запитання. Саме він знає, як побудувати корекційні маршрути усунення мовленнєвих порушень та може вказати, на що звернути увагу під час навчання. Логопед є багатопрофільним спеціалістом, який у корекційному процесі виконує функції: 

  • експерта в мовленнєвих труднощах;
  • фахівця з дизонтогенетичного чи нетипового розвитку;
  • наставника в корекційних питаннях для вчителів;
  • порадника для батьків;
  • коректора для учнів.

Взаємодія логопедів зі вчителями

Успіх корекційного процесу безпосередньо залежить від взаємодії логопедів зі вчителями. Адже саме інтеграція логопедичної роботи та освітньо-виховного процесу дозволить своєчасно виявити, діагностувати та подолати мовленнєві труднощі. Забезпечити ефективну взаємодію з колегами можна за допомогою:

  • виступів на педагогічних радах;
  • популяризації інформації про мовленнєві порушення;
  • співпраці з класним керівником не лише через журнали взаємозв'язку;
  • ведення експертного блогу в соціальних мережах.

Взаємодія логопедів із батьками

Безумовно, досягненню стійкого кінцевого результату сприяє тісна та систематична співпраця з батьками. Їхня активна участь у корекційному процесі значно покращує успішність дітей. Як налагодити конструктивний та результативний діалог? Побудувати ефективну взаємодію з батьками дозволять наступні принципи:

  • визначення особистих кордонів (регламентований графік та час для спілкування);
  • розуміння нюансів роботи з травмованими сім’ями (ми маємо розуміти, що перед нами родина, якій постійно доводиться долати труднощі);
  • встановлення зворотного зв’язку; 
  • ефективні методи подачі домашніх завдань.

Лише активна участь дорослих та усвідомлення своєї відповідальності за розвиток мовлення дитини гарантує успіх. Бажаєте дізнатися більше про особливості налагодження ефективної комунікації між учасниками корекційного процесу? Перегляньте виступ! І пам'ятайте: успішний корекційний процес починається зі вміння налаштувати комунікацію!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter