Чи можна перетворити соцмережі на сучасний інструмент навчання? Так! Саме соціальні мережі можуть стати у пригоді під час вивчення української мови та літератури. І саме цьому було присвячено вебінар Дарини Куц, вчительки української мови в ЦДО «Джерело», методистки «Inventor school» та авторки блогу про вчительство у Instagram «Вивчення української мови та літератури за допомогою соцмереж».
Діти не надто цікавляться українською літературою, не хочуть аналізувати тексти? Спробуйте метод, абробований лекторкою! Підкажіть учням, що знання, набуті у класі, знадобляться їм для ведення популярного блогу, та створіть комплекс вправ, побудованих на використанні соцмереж.
Ідеї для уроків на основі сторінки в Інстаграм
Усі сфери нашого життя поступово переходять у соцмережі, де вже створено власні правила спілкування і формат текстів. Діти обожнюють соцмережі, тож усе, що варто зробити вчителю, це використати сторінку блогу в Інстаграм як готовий макет вправи для української мови та літератури.
Структура інстраграм-допису як структура уроку:
1. Назва сторінки (вибір заголовків) – кожен пост або блог повинні мати назву або заголовок, тож і почніть із цього. Заголовок має бути лаконічним, має чіпляти та повністю відображувати характер автора або меседж тексту. Аби потренуватися у створенні заголовків, роздайте учням друковані шаблони інстаграм-сторінок із постом на одну тему та попросіть вигадати до нього вдалі заголовки.
Спробуйте уявити, що блог веде відомий український письменник. Наприклад, як називалася б сторінка Михайла Коцюбинського? Можливо «сонцепоклонник», але учні можуть вигадати більш креативні варіанти.
2. Шапка профілю (створення резюме тексту) – це коротке резюме з основними моментами тексту, стислий опис тематики блогу. Діти мають 150 символів, аби висловити думку, тож їхня розповідь про блог має бути цікавою, але стислою і лаконічною. Це навчить їх прибирати «воду» та лишати основні слова. Це допоможе не лише при підготовці до ЗНО, але й навчить якісній самопрезентації.
Наприклад, якою була б основна ідея блогу та самопрезентація Лесі Українки? Блог про подорожі й місця, де письменниця була під час лікування? Блог про музику чи написання підручників для дітей?
3. Цільова аудиторія (дослідження контексту) – подекуди діти не знають, навіщо читати текст та скаржаться, що роман надто нудний, складний, чи звучить, наче з минулого століття. У такому разі варто пояснити, коли, для кого і у якому контексті написано твір. Які страхи і проблеми мали автори у той час, які проблеми бажали підняти? Аби зробити контекст зрозумілішим можна провести інтеграцію уроків літератури з історією.
4. Дописи (написання тексту за певною структурою) – доступні та цікаві інстаграм-дописи мають чітку структуру. Роздайте дітям шаблон інстаграм-сторінки та скажіть, що сьогодні ви вчитесь вести структурований інтернет блог. Частину дітей це змотивує писати гарно, цікаво і грамотно.
Інстаграм та інші мережі – це чудовий приклад сторітелінгу, завдяки якому блогери захопливо, емоційно та образно розповідають історії з життя. Така робота навчить дітей пригадувати найцікавіші слова та прискіпливіше ставитись до власних текстів.
5. Реклама (популяризація авторів і художніх текстів) – запропонуйте дітям стати піар-менеджерами певного письменника. Утворіть групи та роздайте учням ролі:
- редактор текстів письменника;
- коректор;
- фотограф;
- піарник, що розповідатиме про книги та рекламуватиме їх.
А тепер спостерігайте, яка з груп зуміє переконати клас придбати найбільше творів автора?
Аби дізнатися більше цікавих прийомів та вправ, створених на основі соцмереж Фейсбук та Твіттер, неодмінно подивіться вебінар:
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.