2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення
Ключові тези виступу Ольги Казакової.

Тьюторинг  –  це освітній тренд, заснований на безпосередній зустрічі учня і тьютора. Він особливо ефективний, коли мова йде про розвиток потенціалу дитини та його мотивації.

Ольга Казакова, керівник секції хімічних технологій Київської МАН учнівської молоді, викладачка природничих наук та курсу «Science» Альтернативної школи SchoolinG, поділилася власним досвідом тьюторства в межах виступу на Інтернет-конференції «Виховання та розвиток успішної особистості».

Чому «тьютор»?

Нині ми спостерігаємо тенденцію на індивідуалізоване навчання. Це – особливий підхід до кожної дитини, який враховує її потреби та бажання. Чому це важливо? Бо ми живемо в демократичному суспільстві, де освіта не може бути спрямована лише на загальні знання та вміння.

За кілька років українська освіта кардинально змінилася. І сучасний мінливий світ змушує всіх учасників освітнього процесу працювати над зонами актуального й найближчого розвитку! А допоможе в цьому тьюторинг.

Тьюторинг поки що не дуже поширена практика в Україні, однак такі спеціалісти є. І їх ставатиме все більше!

Тьютор – це…

  • особа з педагогічною та/або психологічною освітою;
  • особа, яка здійснює індивідуальний та системний супровід дитини (близько 6-8 зустрічей із певною
  • періодичністю);
  • особа, яка допомагає дитині реалізувати свій потенціал, 
  • особа, яка спонукає до рефлексії над власним розвитком через неупереджені спостереження (без суб’єктивних оцінок, лише наштовхуючи учнів на роздуми),
  • особа, яка підтримує власним досвідом.

Із ким плутають тьюторів та чому цього не варто робити?

  1. Психологи. Але вони більше працюють із коренями проблеми та теперішнім. Тьютори ж не вивчають детально минуле, а зосереджують увагу на майбутньому.
  2. Коучі. Утім, вони працюють з дорослими, а фокус уваги тьюторів  –  діти. 
  3. Класні керівники. Але вони більше працюють із групою, тоді як тьютори займаються індивідуально з дитиною.
  4. Куратори. Утім, вони насамперед приділяють увагу організаційним питанням, а тьютори надають індивідуальну допомогу дітям.
  5. Репетитори. Але вони навчають, коли тьютори спонукають до рефлексії, підтримують тощо.

Задачі тьюторингу

Зазвичай школярі мають певний запит до тьютора. І в результаті взаємодії спеціаліст допомагає учню розібратися з конкретними проблемами. Утім, у тьюторингу є і глобальні цілі! У процесі співпраці тьютор допомагає учням їх досягти.

  1. Визначення цінностей.
  2. Виявлення сильних сторін.
  3. Виявлення точок росту.
  4. Розуміння вразливих сторін.
  5. Розуміння власних потреб та емоцій.
  6. Підтримка нового досвіду.
  7. Розвиток уміння рефлексувати.
  8. Підтримка позитивного і проактивного ставлення до життя.

Принципи співпраці з тьютором

Взаємодія тьютора зі школярами будується на певних засадах. Надзвичайно важливо дотримуватися чітких принципів для того, щоб співпраця була максимально ефективною.

Добровільність

Тьюторами стають добровільно. І так само добровільно спеціалісти обирають дітей, із якими будуть працювати.

Вибірність

Разом із дитиною тьютор обирає, чим буде займатися протягом 8-10 зустрічей. Від цього залежить, чи будуть успішними співпраця та результат!

Прозорість співпраці

Тьютор підписує з учнем справжній контракт! У ньому зазначають, як будуть проходити наступні зустрічі, на які принципи спиратися та визначають межі взаємодії. Наприклад, що робити, якщо хтось спізнюється тощо.

Хочете дізнатися більше? Радимо переглянути виступ Ольги Казакової у межах Інтернет-конференції «Виховання та розвиток успішної особистості».

 

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter