Основні тези з виступу Олени Казачінер.

«Здоров’я – це найголовніше» – теза, з якою важко не погодитися. Утім, школярі часто не розуміють такої простої істини, щиро сподіваючися, що молодий вік – найкращі ліки від будь-яких хвороб. Завдання свідомого викладача – розвіяти цей руйнівний міф та впроваджувати елементи здоров’язбережувальних технологій на кожному уроці. 

Таким бачення поділилася доктор педагогічних наук, доцент кафедри здоров'я людини, реабілітології та спеціальної психології Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди, Казачінер Олена Семенівна під час інтернет-конференції «Англійська для школярів: прийоми та корисні поради». Ми ж продовжуємо підбивати підсумки конференції та публікуємо основні тези з виступу лекторки.

Здоров’язбережувальні технології та їх види

Згідно з трактування Всесвітньої організації охорони здоров’я, здоров’я – це фізичне, ментальне та соціальне благополуччя, а не просто відсутність хвороб. Утім, чи всі учні абсолютно здорові? Адже діти надто багато часу проводять сидячі, з гаджетами в руках. Олена Семенівна наводить гнітючу статистику хвороб, що розвиваються саме внаслідок такого способу життя.

Попередити це допоможуть здоров’язбережувальні технології, тобто системні методи організації освітнього процесу, що побудовані на взаємодії всіх факторів освітнього середовища, і їхня основна мета – впровадження здорового способу життя як цінності для кожного учасника шкільного процесу. 

Технології ж, що зберігають здоров’я, бувають:

  • медично-гігієнічними;
  • фізично-спортивними;
  • екологічними тощо.

Як використовувати на уроках англійської мови

Педагогиня наводить приклади ефективних технологій та ділиться конкретними методами їх застосування:

  1. Динамічні паузи з застосуванням гімнастики для очей та пальців, дихальних практик тощо.
  2. Уроки на свіжому повітрі (з елементами фізкультхвилинок).
  3. Відчуття розслаблення та контролю тіла й емоцій.
  4. Дихальні практики.
  5. Аналіз уроку крізь призму здоров’язбереження.
  6. Комфорт у приміщенні: підходящі температура, повітря, освітлення та зручність класу, відсутність сторонніх звуків тощо.
  7. Зміна видів діяльності та різні вправи (у нормі – 4-7 вправ): опитування школярів, письмо, читання, вирішення проблеми тощо.
  8. Тривалість вправи – у середньому 7-10 хвилин.
  9. Кількість типів викладання (не менше 3): вербальний, візуальний, самостійна робота тощо.
  10. Чергування типів викладання, у нормі – не пізніше ніж після 10-15 хвилин вправи.
  11. Наявність динамічних пауз.

Олена Семенівна наводить конкретні приклади завдань для школярів, що допоможуть розвинути їхню екосвідомість та переконати у важливості та перевагах здорового способу життя. Дізнатися більше ви можете безпосередньо з виступу:

Інтернет-конференція «Англійська для школярів: прийоми та корисні поради» – вузькопрофільна й англомовна, а тому досить нестандартна подія, що відбулася 29 лютого о 10:30. Учителі-предметники, які викладають англійську мову в різних закладах та для різних вікових груп школярів, подарували нам конкретні вправи, поради та дієві інструменти! Щоб переконатись у цьому, перегляньте запис інтернет-конференції на нашому YouTube-каналі та отримайте ексклюзивну інформацію, що обов’язково допоможе вам та учням!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter