Новини

В Україні розпочалися інституційні аудити шкіл

4 листопада 2019 року у Літківській школі ім. Стельмаха на Київщині розпочався пілотний інституційний аудит, який триватиме до 8 листопада. З 18 листопада і до кінця місяця проходитиме атестацію Княжицька школа (Київська обл.). Новий підхід оцінювання якості освіти у навчальних закладах покликаний модернізувати застарілу процедуру перевірки шкіл.

Міністерка освіти і науки Ганна Новосад зазначила:

«Інституційний аудит – це новий важливий механізм, який дозволить нам створити зовнішню систему забезпечення якості шкільної освіти. Зараз ми маємо багато різних шкіл: є сильні заклади, що можуть конкурувати із європейськими, і слабкі, де якість освіти, на жаль, низька. Наша мета – зробити так, щоб усі школи в Україні давали високу якість освіти. З чинною системою оцінки закладів це неможливо. Інституційний аудит допоможе кожній школі зі сторони поглянути на свої сильні та слабкі сторони. Дуже важливо, що аудит не буде банальною перевіркою, що вказуватиме лише на проблеми – результатом має стати конкретний річний план подолання недоліків, що допоможе школі стати кращою».

Поки учасниками пілоту стали школи-добровольці, що виявили бажання перевірити рівень якості освіти та вдосконалити управлінські процеси. Далі Державна служба якості освіти (ДСЯО) планує проводити аудит більш масштабно.

Особливості пілотного аудиту:

  • інституційний аудит проводить ДСЯО та освітні експерти (сертифіковані вчителі та викладачі вищої категорії);
  • планова перевірка якості освіти проходитиме раз на десять років, а позапланова – приблизно один раз на два роки;
  • позаплановий інституційний аудит варто чекати школам із низькою якістю освіти;
  • атестація шкіл триватиме щоразу не більше десяти робочих днів. АЛЕ: якщо у навчальному закладі працює менше 50-ти працівників, інституційний аудит скорочується до п’яти днів.

Критерії аудитного оцінювання якості освіти:

  • рівень комфорту та безпеки у закладі освіти, якість харчування, забезпеченість необхідним обладнанням та кабінетами;
  • прозорість та аргументованість оцінювання досягнень школярів; 
  • рівень якості викладацької роботи, співпраця та взаємодопомога між педагогами, партнерство між батьками та учнями;
  • професійність керівництва в управлінських процесах.

Важлива відмінність нової системи оцінювання від застарілої: під час проведення атестації школа не має готувати паперові звіти, цим буде займатися ДСЯО. Адміністрація закладу освіти лише заповнюватимуть анкету оцінювання роботи експертної групи. 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter