Робочий стіл вчителя – особливе місце, на якому панує або повний порядок, або цілковитий безлад. План-конспект, зошити на перевірку, журнал і, може, ноутбук – ідеальний мінімум. Але скільки вчителів можуть похвалитися таким станом речей?
Якщо це стіл у вашому кабінеті, то там ще будуть ручки, олівці, можливо флешка чи дві, кольоровий папір, степлер та скріпки, купа паперів до якогось проекту чи звіту, зошити декількох класів, листочки з самостійної роботи, багато листочків. А ще гарно, якщо тут же стоїть квіточка у горщику. А між іншим, що коїться на робочому столі ноутбука чи на електронній пошті? У вас може бути ідеально прибраний дім, порядки у шафах. Якщо ви жінка, то й у сумочці може бути не традиційна «чорна діра». Але робочий стіл...
Ми не збираємось говорити, що добре, а що погано, та й повчати не будемо. Це не стаття із серії: «5 порад швидко прибрати на робочому столі». Захаращений стіл не має змушувати когось виглядати непрофесійним, бо не це головне. Навпаки, ми розкажемо про те, чому мотлох на столі – це добре.
Безлад стимулює творчість
У США в 2013 році провели дослід серед 48 вчителів. Їх розділили на дві групи, половину помістили у кабінетах з чистими столами та хорошим освітленням, а решту – у напівтемних приміщеннях із брудними столами. Групам дали м’ячики для пінг-понгу та попросили придумати нові ідеї стосовно неординарного їх використання. Як результат, друга група на 28% була більш креативною, видала більше оригінальних та вдалих ідей. А це говорить про те, що безлад підсилює творчу думку.
Хаос породжує зміну стандартів
Коли все ідеально прибрано, хочеться спокою, стандартних подій та реакцій на них. Створюється відчуття безпеки. Проте безлад стимулює новаторський підхід до типових речей, підсилює потяг до експерименту. Запитайте у себе, що важливіше?
Ейнштейн, Твен, Джобс не стежили за порядком на столі, і що?
Ейнштейн говорив: «Якщо захаращений стіл є символом занадто жвавого мозку, то знаком чого є ідеальний порядок?». І це значить, що не варто роздавати ярлики. Комусь простіше придумувати нові ідеї для уроку, ніж прибирати на столі. Чому ні, якщо це на користь дітям? Любите безлад – можете порівнювати себе з геніальними Марком Твеном, Стівом Джобсом, та іншими. Ви в одному таборі. Наступного разу, коли відчуватимете провину за безлад, подумайте про теорію відносності, iPhone чи «Пригоди Тома Сойєра».
Захаращений стіл – постійний рух
Подумайте над цим. Якщо на вашому столі купа різного, то ви, швидше за все, перебуваєте у русі. Рух допомагає думати. Вам не захочеться вести урок, сидячи за столом, де за зошитами нічого не видно. Ви будете ходити по кабінету та контактувати з учнями, покращуючи дисципліну та зацікавленість предметом.
Потреба у порядку була викликана часом
Існує думка, що високі вимоги до організації вчителя та його робочого місця були спричинені історичними подіями. На початку ХХ століття вчитель мав стати взірцем, стабільно хорошим прикладом високої організації. Адже у той час не було жодної стабільності – ні у програмах, ні у відвідуваності, ні у стандартах оцінювання та викладання. Сьогодні пріоритети змінюються. Перед педагогами стоять інші завдання. Аби бути прикладом, вчитель має постійно змінюватись, розвиватись, опановувати нове. Якщо безлад не заважає вам цього робити, то дайте йому спокій.
Ігноруйте думку інших та звільніть свій розум
Подивіться, як виглядають робочі столи у вчителів, митців по всьому світу. Для цього можете використати будь-яку пошукову систему чи ресурс Pinterest. І ви побачите, що організація – це добре, але вона не універсальна для всіх. Хаос на столі, як і порядок, абсолютно нормальний. Ми провели опитування в редакції, яке виявило, що у кожного були вчителі з ідеально прибраними робочими столами і з захаращеними. І це ніяким чином не впливало на те, наскільки хороший то був вчитель, наскільки доступно він викладає матеріал. Ви добре працюєте, а це головне.
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.