Карантин і дистанційне навчання застали вас зненацька? Насправді раптовий перехід в онлайн став справжньою проблемою, адже далеко не всі педагоги на «ти» з мережею. Не всі і не завжди відчувають, що є доречним в онлайн-спілкуванні, тож інколи їхня поведінка виглядає кумедною, а інколи навіть здатна зіпсувати репутацію.
Як уникнути основних помилок, яких ми припускаємося, користуючися соцмережами, розповідає лекторка інтернет-конференції «Безпечний інтернет для учнів та освітян» – Наталія Понежа. Перш за все її виступ адресований тим, хто недавно прийшов до соцмереж та почав використовувати їх як професійний інструмент. буде цікаво!
Загублені в електронних джунглях
Змішане навчання змусило вийти у соцмережі навіть тих учителів, які до цього жодного разу не користувалися Facebook. Як результат – виникли нові та розширилися старі проф-спільноти, проте якість спілкування значно погіршилася.
Оскільки НУШ передбачає розвиток у дітей інформаційно-цифрової компетентності – впевненого і критичного застосування ІКТ для створення, пошуку та обміну інформацією, то грамотність у цьому питанні самих учителів стає одним з наріжних каменів розвитку сучасної освіти.
Як не виглядати диваком?
Соцмережі пропонують купу дивовижних можливостей, деякі з них неймовірно привабливі. Утім, далеко не всіма можливостями мереж варто користуватись постійно.
Типовий приклад – Caps Lock, який використовують для привернення уваги до своїх постів. Якщо ви колись так робили, задумайтеся над тим, що більшості людей написання «капсом» нагадує крик. Отже, використовуючи Caps Lock, ви ніби кричите або демонструєте крайній відчай. І це лише одне з багатьох правил, добре відомих досвідченим користувачам.
Розберемо деякі двозначні ситуації, у які інколи потрапляють педагоги:
- Професійна група чи спільнота – не ваша особиста сторінка. Якщо вас обурила певна подія, пов’язана з освітою, це ще не привід постити новину про неї у спільноту. Спочатку переконайтеся, чи відповідає ваше висловлювання темі групи, чи не запостив цю ж новину хтось інший?
- Запрошувати у групу всіх друзів. Не варто думати, що ви покращуєте становище спільноти, привівши сотню нових користувачів. Цілком можливо, що вони стануть пасивним «баластом», тоді як кількість можливих членів групи буде перевищено.
- Позначати людей у дописах. Уявімо, що ви разом із колегою відвідали конференцію та зробили на ній пару фото. То чому б не запостити їх у стрічку, відмітивши товариша? Перш ніж робити це, краще двічі подумайте. Пост не просто вигулькне у чужій стрічці, але й може стати приводом для непередбачуваних наслідків.
- Поширювати дописи. Ділитися корисною інформацією – справа хороша. От тільки корисною з чиєї точки зору? Те, що вразило вас, може не зацікавити колегу, тож цитувати і перепощувати у стрічку буквально все, а тим паче надсилати в месенджер – грубе порушення мережевого етикету.
- Святкові розсилки, кислотні кольори та жваві анімації. Привітати подругу зі святом, надіславши листівку – хіба не чудово? А якщо надіслати електронне вітання всім своїм друзям одночасно? Шаблонний малюнок кролика з сердечками навряд чи допоможе продемонструвати людині свою прихильність. Краще будьте щирими та унікальними у своїх привітаннях.
Звісно, інтернет-правил значно більше. Проте, не варто вчити їх усі. Просто наступного разу, перш ніж постити, запрошувати, поширювати, задумайтеся – чи зробили б ви те саме в реальному житті? Чи подзвонили б у двері, аби запросити сусіда у групу? Чи одяглися б у яскраве вбрання з блистками й сердечками? Те, що певні можливості існують, не означає, що ними варто завжди користуватись!
Аби отримати більше корисної інформації, перегляньте виступ за посиланням!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.