Новини

Як вести журнали та оцінювати досягнення учнів у 5-х пілотних класах НУШ: роз'яснення МОН

Міністерство освіти і науки України надало роз'яснення щодо ведення журналів та оцінювання навчального поступу учнів 5-х пілотних класів НУШ. 

Ведення журналу в 5-х класах регулюється наказом МОН №423 «Про затвердження єдиних зразків обовʼязкової ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності». Кількість передбачених сторінок та предметів/курсів визначається відповідно до навчального плану школи.

Також у МОН нагадали, що за вибором закладу освіти оцінювання може здійснюватися за власною шкалою оцінювання результатів навчання учнів або за системою оцінювання, визначеною законодавством. Якщо заклад вирішив запровадити власну школу оцінювання, то також необхідно розробити правила переведення до системи оцінювання, визначеної законодавством.

Щодо перевірки зошитів, то цей процес варто розглядати як елемент поточного, формувального оцінювання, як механізм надання учням письмового зворотного зв’язку щодо їхніх навчальних досягнень з метою допомогти їм усвідомити способи досягнення кращих результатів. Зверніть увагу, що необов’язково дотримуватисz бального оцінювання, перевіряючи зошити. Тобто крім коротких письмових коментарів можна залишати позначки «див.» або ставити підпис.

За перевірку письмових робіт передбачена доплата:

  • з мов та літератури в розмірі 20% ставки зарплати;
  • з математики – 15%,
  • зі стенографії, технічної механіки (конструювання) та креслення – 10%.

Зверніть увагу: нормативне забезпечення надбавки педагогічним працівникам регулюється Постановою КМУ №373. Вона передбачає надбавку в граничному розмірі 30% посадового окладу, але не менше 5%, педпрацівникам ЗЗСО. Надбавка здійснюється в межах коштів на оплату праці, за рахунок освітньої субвенції. Розмір надбавки встановлюється керівником закладу в межах фонду оплати праці.

Також, згідно з Постановою КМУ №1298, надбавка може нараховуватись у розмірі до 50% посадового окладу за виконання особливо важливої роботи та за складність, напруженість у роботі.Тож школи, які беруть участь у пілотуванні Держстандарту, мають право на забезпечення надбавки до 50%. О

Зверніть увагу: цей цей граничний розмір надбавки не сумується з іншими надбавками, наприклад, із надбавкою за престижність. МОН обіцяє вже найближчим часом підготувати лист-роз’яснення щодо нормативного врегулювання цього питання.

Під час апробації Державного стандарту початкової освіти до постанови були внесені зміни про врегулювання норми надбавки для вчителів, які брали участь у пілотуванні (не менш ніж 20%). Враховуючи, що апробація нового стандарту продовжилася у базовій школі, а також наявні запити від педагогів-учасників проєкту, МОН готує зміни до зазначеної постанови, які наберуть чинності з 1 січня 2022 р. На цей період Міністерство підготувало та направило керівникам департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій лист-роз’яснення.

Також Міністерство порушило питання поділу класів на групи під час вивчення окремих предметів. Відповідно до наказу МОН №128, класи можуть ділитися під час уроків:

  • трудового навчання,
  • вивчення іноземних мов,
  • української мови,
  • інформатики тощо.

Але формулювання деяких предметів та курсів, визначених Держстандартом та програмами до нього, відрізняється від зазначених у наказі. Тож виникла необхідність внесення змін до цього наказу. Експерти МОН наразі готують проєкт оновленого наказу, який зможе врегулювати цю проблему.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter