Постійні та періодичні вітри, НУШ, 6 клас

Про матеріал
Презентація розроблена відповідно до Модельної навчальної програми «Географія. 6-9 класи»для закладів загальної середньої освіти (автори Запотоцький С.П., Карпюк Г.І., Гладковський Р.В., Довгань А.І., Совенко В.В., Даценко Л.М., Назаренко Т.Г., Гільберг Т.Г., Савчук І.Г., Нікитчук А.В., Яценко В.С., Довгань Г.Д., Грома В.Д., Горовий О.В.)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Постійні та періодичні вітри6 клас, НУШЛитвин-Матійчук Інга

Номер слайду 2

Правила роботи на уроці1. Мати гарний настрій.2. Бути чемним та поважати один одного.3. Вміти вислухати відповідь свого однокласника.4. Працювати уважно.5. Допомагати один одному.6. Дарувати позитивний настрій.

Номер слайду 3

очікувані результати. ПИТАННЯ УРОКУ: Які бувають вітри. Постійні вітри. Періодичні (бриз, мусони, фен)розуміють зміст понять , «мусони», «пасати», «бриз»встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в атмосфері;дотримується правил безпечної поведінки під час грози, граду, ожеледі, урагану та інших несприятливих природних явищ

Номер слайду 4

ПОПРАЦЮЄМОВикористовуючи шкалу Бофорта, встановіть відповідність між швидкістю вітру та його характеристикою: 1) 22,5-24,3 м/с; 2) 32-33 м/с; 3) 1,4-1,6 м/с; 4) 4,3-4,8 м/с; 5) 11,2-11,6 м/с; а) ураган; б) сильний шторм; в) сильний; г) помірний; д) штиль; е) слабкий. Відновіть ланцюжок причинно-наслідкових зв’язків, які пояснюють утворення вітру: А) утворення вітру;Б) різниця у нагріванні моря і суходолу;В) різниця в тиску. При якій різниці тиску вітер буде найсильнішим:а) 760 — 690 мм рт. ст.;б) 740 — 720 мм рт. ст.;в) 750 — 670 мм рт. ст.;г) 700 — 690 мм рт. ст.?

Номер слайду 5

ЗБІР ІДЕЙРеве та стогне Дніпр широкий,Сердитий вітер завива,Додолу верби гне високі,Горами хвилю підійма... Тихесенько вітер віє,... Степи, лани мріють... Як би ви оцінили в балах силу вітру, який описав Тарас Шевченко?Як людина використовую вітер для своїх потреб?

Номер слайду 6

ПРИГАДАЙ1. Де легше переносити літню спеку: біля річки чи озера, або подалі від водойм? 2. В якому агрегатному стані й чому речовини мають більшу теплоємність, тобто довго нагріваються й довго охолоджуються: твердому чи рідкому?

Номер слайду 7

Які бувають вітри

Номер слайду 8

Постійні вітри. Вітри, які дмуть від пн. та пд. тропіків під кутом 45° до екватор, називають пасатами. В помірних широтах панують західні вітри. Вони дмуть з південного заходу на північний схід у Північній півкулі. А в Південній — з північного заходу на південний схід. Вітри, що дмуть з полярних широт Північної півкулі, називають полярними. А ті, що характерні для Антарктиди, — стоковими. Чи мають великий вплив на клімат територій вітри, через які вони проходять ?

Номер слайду 9

Вдень повітря над сушею швидко прогрівається і піднімається вгору, а йому на зміну приходить більш холодне повітря з моря, починає дути морський бриз, який знижує температуру повітря на узбережжі, а також зволожує повітря. Після заходу сонця суша починає остигати швидше, ніж вода. У цей час і починає формуватися береговий бриз, він слабкий і без вертикального руху. вітри невеликої сили на берегах морів, великих озер і річок.вода має більшу теплоємність, тому вона тривало нагрівається і довго остигаєБРИЗЩО?ЯК?ЧОМУ?

Номер слайду 10

стійкі вітри нижнього шару тропосфери, що протилежно змінюють свій напрямок двічі на рік. Зимовий мусон має напрямок з суходолу на море, літній — з моря на суходіл. нерівномірне нагрівання (і охолодження) моря й великих масивів суші Характерні райони мусонів — східні узбережжя материків, а також тропічні широти північної півкулі. МУСОНИЩО?ДЕ?ЧОМУ?

Номер слайду 11

сильний, поривчастий, теплий і сухий місцевий вітер, що дме з гір у долини. Він виникає, коли повітряні маси перевалюють через гори й з великою швидкістю скочуються в долини. Повітряний потік, зустрічаючи на своєму шляху гірський хребет, піднімається його схилами і, потрапляючи в умови все нижчих тиску і температури, охолоджується. Коли повітря досягає рівня, на якому воно охолоджується настільки, що починається конденсація водяної пари, то утворюються хмари, а потім і опади. Залишивши вологу на схилах, повітря досягає вершини гори вже майже сухим. Коли ж сухе повітря опускається з гори, то його нагрівання внаслідок стискання відбувається інтенсивніше (на 1° на кожні 100 м), ніж охолоджування при підійманні. Отож, переваливши через гори, повітря не лише втратило на навітряних схилах вологу, а ще й нагрілося до температури, вищої за ту, яку воно мало до переміщення через гори. Це і є причиною того, що з гір дме дуже теплий сухий вітер — фен. ФЕНЩО?ЧОМУ?ОПИС

Номер слайду 12

моя україна. Для території України, крім бризової циркуляції, характерні західні, південно-західні та східні вітри. Для Карпат і Кримських гір характерні гірсько-долинні вітри, фени, бора. На рівнинні ділянки влітку приходять суховії, іноді смерчі. А взимку на всій території — заметілі, хуртовини.https://www.ventusky.com/?p=50.0;26.4;5&l=wind-10m&t=20231103/1200

Номер слайду 13

КІНОЗАЛ Торнадо – одне з найзагадковіших явищ природиhttps://www.youtube.com/watch?v=xw. Hn. ORUf. Ka. Q

Номер слайду 14

«Вірю - не вірю»: перевіряємо інформацію. Пасати особливою сталістю відрізняються над Океаном. На цьому наголошували мореплавці минулого, які ходили на вітрильних судах і дуже залежали від вітрів. За часів вітрильного флоту пасати суттєво допомагали здійснювати морські подорожі з Європи в Америку. Першим створив детальну карту пасатів англійський учений Едмунд Галлей, який опублікував її в 1686 році у дослідженні, в якому використав дані британських моряків. Пасати дмуть з досить високою швидкістю, приблизно 5-6 м/с (18-20 км/год). Це відзначали супутники Колумба й були сильно налякані вітрами, які несли їх безупинно на захід. Сходячись поблизу екватора пасати слабшають, де утворюється зона штилю.

Номер слайду 15

Визнач, під час дії якого мусону (зимового чи літнього) в Індії будуть спостерігатися: явища, зображені на верхній і нижній світлині ; раптове зростання рівня води у річках; посухи; зростання захворюваності людей на малярію і лихоманку денге, які переносяться комарами. ПОПРАЦЮЄМО

Номер слайду 16

ПОПРАЦЮЄМОhttps://merkator.org.ua/testy/viter/

Номер слайду 17

ЗНАЙМО, ВМІЙМО І ВИКОРИСТОВУЙМО В ЖИТТІВітер — горизонтальне переміщення повітря з області високого тиску в область низького тиску. Основною причиною виникнення вітру є різниця тиску через неоднакове нагрівання поверхні Землі. Чим більша різниця в тиску, тим сильніший вітер. Серед вітрів є велика кількість руйнівних, але, в цілому, вітри відіграють велику роль у перенесенні вологи з океану на сушу, в запиленні рослин, у розповсюдженні живих організмів по всій нашій планеті. Знаючи про переважаючі вітри у своїй місцевості, інженери-будівельники правильно спроектують житловий будинок, хімічне підприємство, вітрову електростанцію.

Номер слайду 18

Після уроку я .......самооцінюваннярозуміють зміст понять , «мусони», «пасати», «бриз»встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в атмосфері;дотримується правил безпечної поведінки під час грози, граду, ожеледі, урагану та інших несприятливих природних явищ

Номер слайду 19

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯОпрацювати матеріал уроку2. Напишіть невеликий твір-роздум за темою «Вітер — друг чи ворог?».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Рябченко Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кокарєва Лідія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Презентації
Додано
31 жовтня 2023
Переглядів
3458
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку