Потреба в руховій діяльності молодших школярів в умовах карантину: поради вчителя

Про матеріал
Потреба в руховій діяльності молодших школярів в умовах карантину: поради вчителя
Перегляд файлу

Потреба в руховій діяльності молодших школярів в умовах карантину: поради вчителя

Наразі Україна як і весь світ переживає складні часи. Вони зумовлені стрімким поширенням серед населення різних країн короновірусної інфекції. Зважаючи на це, та задля убезпечення громадян, держави запровадили карантин. Не винятком є і наша держава.

З 12 березня усі школи та садочки в Україні закрили на карантин через загрозу епідемії коронавірусу. Тому постає питання як працювати в таких умовах? Особливо гостро воно постало перед учителями фізичної культури, а ще гостріше перед тими педагогами, які працюють у початковій школі.

Молодші школярі це діти, яких складно довго втримати без руху, на відміну від старшокласників, які можуть години проводити сидячи за підручниками. То що ж має робити учитель фізичної культури, коли і він, і діти знаходяться не в спортивній залі чи на спортивному майданчику, а вдома? Ми вважаємо, що за таких умов варто звернутися до батьків, які також перебувають на карантині, з метою, по-перше, мотивування дітей регулярно виконувати фізичні вправи; по-друге слідкувати за правильністю їх виконання; по-третє слідкувати за дитиною щоб вона не травмувалася.

Звичайно батьки не педагоги, вони не вивчали теорії і методики викладання предмета. Але незважаючи на це, вони можуть допомогти своїм дітям бути активними, рухливими, бадьорими і відчувати радість щастя від руху.

Отже, що може зробити вчитель разом з батьками. Звичайно під час карантину має бути дистанційне навчання. Ми бачимо його так для вчителів фізичної культури, які викладають у початковій школі:

  • налагодження онлайн контакту з батьками;
  • надання інформації про особливості уроків фізичної культури та їх відмінність в умовах карантину;
  • коротка розповідь про індивідуальні особливості молодших школярів;
  • консультування щодо мотивації дітей виконувати фізичні вправи;
  • перехід до занять фізичною культурою в тріаді – учитель, батьки, дитина.

Таку діяльність учитель розписує в індивідуальному плані роботи в умовах карантину.

Тепер коротко про вищезазначене. Налагодження онлайн зв’язку з батьками дуже важливе, бо саме вони будуть виконувати роль учителя фізкультури у себе вдома, зокрема слідкувати за правильністю виконання вправ, за станом здоров’я дитини (як фізичним, так і психологічним).

Щодо надання інформації про особливості уроків фізичної культури та їх відмінність в умовах карантину, зазначимо, що умови Нової української школи в межах закладу спрямовують вчителя фізичної культури подавати менше теорії, а більше ігор та сучасних вправ, тобто акценти у програмах змістилися з теоретичних знань на набуття практичних навичок. Тож активні ігри стали важливою складовою уроків. Разом з тим, стало більше уваги приділятися гімнастиці. Ось таку коротеньку інформацію варто подати батькам для того, щоб вони зрозуміли, що за умов карантину, наприклад, складно, а подекуди неможливо проводити активні рухливі ігри. Тому перевагу учитель буде віддавати фізичним вправам.

Розповідь про індивідуальні особливості молодшого школяра допоможе батькам краще зрозуміти свою дитину її психічний стан, що у подальшому сприятиме мотивації до виконання фізичних вправ вдома, адже початківці вже звикли до навчання в умовах колективу.

Таку роботу вчитель фізичної культури проводить на першому онлайн занятті, а далі адаптуючи програму до проведення уроків вдома переходить до фізичних вправ.

Звернемо увагу ще раз на те, що заняття з молодшими школярами, які перебувають на карантині мають виконуватися разом з батьками, або за їх наглядом. Через екран монітору вчитель не зможе контролювати поведінку дитини, яка, наприклад, вийшла в іншу кімнату під час заняття або виконує вправу так, що може травмуватися тощо. Тому присутність батьків обов’язкова. Дуже важливо, щоб батьки виконували вправи разом з дитиною, це буде серйозною мотивацією для учня і буде згуртовувати родину.

Під час онлайн трансляції заняття педагог показує правильність виконання вправи, за потреби може повторити ще раз. Батьки з дитиною слідкують за руховою діяльністю вчителя і виконують разом з вчителем або самі. За потреби учитель радить як точніше і зручніше виконувати рухи, як правильно дихати, слідкує за поставою. Між виконанням вправ надає рекомендації як відновити дихання і підготуватися до наступної. Таким чином батьки і вчитель контролюють стан дитини.

Для проведення цікавих занять учитель може разом з батьками підібрати в мережі Інтернет приклади вправ. Їх наразі дуже багато. Є навіть веселі танцювальні вправи для дуже енергійних, як на англомовному ютуб-каналі «GoNoodle | Get Moving», та спокійніші на «Cosmic Kids Yoga». Ці ресурси допоможуть на уроках фізичної культури розвивати хореографічні навички, почуття ритму, слух, смак тощо. Є і ресурси, що сприяють міжпредметним зв’язкам. Так україномовні чи англомовні канали, де виконання рухів коментується тієї чи іншою мовою, допомагає дітям почути правильність вимови, запам’ятати деякі слова, а вдалий музичний супровід допоможе естетичному розвиткові.

Якщо в родині немає можливості на онлайн заняття, то батькам самим треба попіклуватися про рухливість дитини, зателефонувати вчителеві і він порадить, які вправи варто виконувати в ваших умовах. І пам’ятати про здоров’я малюків.

Отже, незважаючи на складність викладання фізичної культури в умовах карантину, вихід є. Звичайно проблем і труднощів набагато більше ніж проведення уроків в межах школи, але потреба людини, особливо дитини це рух, а рух – це здоров’я.

doc
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку