Поурочно-тематичний план до курсу "Біологія та екологія" 10 клас, рівень стандарт, складено згідно до нової програми. Курсом передбачено 70 навчальних годин (2 години на тиждень). У плані передбачені лабораторні, практичні роботи та час на виконання та презентацію проектів.
Це лише моє бачення плану) Створіть свій ідеальний план користуючись представленим)
Поурочно-тематичний план складено згідно до програми: біологія і екологія
10-11 класи
Рівень стандарт
Затверджено Міністерством освіти і науки України
(наказ № 1407 від 23.10.2017 р.)
Поурочно-тематичний план
з біології 10 клас
№ уроку |
Кількість годин |
Д/З
|
Назва теми, уроку |
|
6 |
|
Вступ |
1 |
|
|
Діагностика знань за попереднім курсом. |
2 |
|
|
Повторення. Біологія – наука про життя. Методи біологічних досліджень. |
3 |
|
|
Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. |
4 |
|
|
Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. |
5 |
|
|
Фундаментальні властивості живого. |
6 |
|
|
Стратегія сталого розвитку природи і суспільства. |
|
13 |
|
Тема 1. Біорізноманіття |
7 |
|
|
Систематика – наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів. |
8 |
|
|
Сучасні критерії виду. Лабораторна робота 1.Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя). |
9 |
|
|
Навчальний проект 1.Складання характеристики виду за видовими критеріями. |
10 |
|
|
Підсумковий урок |
11 |
|
|
Віруси. Особливості їхньої організації та функціонування. |
12 |
|
|
Гіпотези походження вірусів. Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування. Роль вірусів в еволюції організмів. |
13 |
|
|
Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами. |
14 |
|
|
Віроїди. Особливості їхньої організації та функціонування. |
15 |
|
|
Пріони. Особливості їхньої організації та функціонування. |
16 |
|
|
Прокаріотичні організми: археї та бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування. |
17 |
|
|
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. |
18 |
|
|
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. |
19 |
|
|
Підсумковий урок. Вступ. Біорізноманіття. |
|
16 |
|
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії |
20 |
|
|
Білки. Огляд будови й біологічної ролі. |
21 |
|
|
Нуклеїнові кислоти. Огляд будови й біологічної ролі. |
22 |
|
|
Ліпіди. Огляд будови й біологічної ролі. |
23 |
|
|
Вуглеводи. Огляд будови й біологічної ролі. |
24 |
|
|
Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем. Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів. |
25 |
|
|
Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів. Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією. |
26 |
|
|
Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму. |
27 |
|
|
Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму. |
28 |
|
|
Вітаміни, їх роль в обміні речовин. |
29 |
|
|
Порушення обміну речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин. |
30 |
|
|
Значення якості питної води для збереження здоров’я людини. |
31 |
|
|
Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. |
32 |
|
|
Практична робота 1.Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини. |
33 |
|
|
Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук в організмі людини. |
34 |
|
|
Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму. |
35 |
|
|
Підсумковий урок. Обмін речовин і перетворення енергії. |
|
21 |
|
Тема 3. Спадковість і мінливість |
36 |
|
|
Основні поняття генетики. |
37 |
|
|
Закономірності спадковості. |
38 |
|
|
Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки. |
39 |
|
|
Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини. |
40 |
|
|
Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. |
41 |
|
|
Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині. |
42 |
|
|
Каріотип людини та його особливості. |
43 |
|
|
Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу. |
44 |
|
|
Сучасний стан досліджень геному людини. |
45 |
|
|
Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. |
46 |
|
|
Практична робота 2.Розв’язування типових генетичних задач. |
47 |
|
|
Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини. |
48 |
|
|
Підсумковий урок. Спадковість. |
49 |
|
|
Закономірності мінливості (спадкової, неспадкової) людини. |
50 |
|
|
Лабораторна робота 2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості. |
51 |
|
|
Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації. Біологічні антимутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів. |
52 |
|
|
Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування. Закономірності розподілу алелів в популяціях. |
53 |
|
|
Сучасні завдання медичної генетики. Медико-генетичне консультування та його організація. |
54 |
|
|
Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини. Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. |
55 |
|
|
Проект: створення буклету, постеру, презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо (один на вибір) орієнтовні теми: Скринінг-програми для новонародже-них. Генотерапія та її перспективи. |
56 |
|
|
Підсумковий урок. Мінливість. |
|
14 |
|
Тема 4. Репродукція та розвиток |
57 |
|
|
Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів. |
58 |
|
|
Особливості процесів регенерації організму людини. Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики. |
59 |
|
|
Клітинний цикл. Мітоз |
60 |
|
|
Клітинний цикл. Мейоз |
61 |
|
|
Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки. |
62 |
|
|
Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань. |
63 |
|
|
Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини. Лабораторна робота 3. Вивчення будови статевих клітин людини. |
64 |
|
|
Суть та біологічне значення запліднення. |
65 |
|
|
Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції). Лабораторні роботи 4. Вивчення етапів ембріогенезу. |
66 |
|
|
Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини. |
67 |
|
|
Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини. |
68 |
|
|
Репродуктивне здоров’я. Причини порушення процесів запліднення у людини. |
69 |
|
|
Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. |
70 |
|
|
Підсумковий урок. Репродукція та розвиток |
Тематичний план
з біології 10 клас
№ п/р |
Тема програми |
Кількість годин |
1 |
Вступ |
6 |
2 |
Тема 1. Біорізноманіття |
13 |
3 |
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії |
16 |
4 |
Тема 3. Спадковість і мінливість |
21 |
5 |
Тема 4. Репродукція та розвиток |
14 |
|
Всього |
70 |