Календарно-тематичне планування з біології на 2018-19 навчальний рік ,що відповідає програмі з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407;
10 клас 70 години (2 год. на тиждень);
Програма з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407;
№ |
Дата |
Скориг |
Зміст уроку |
І семестр |
|||
ВСТУП |
|||
1 |
|
|
Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. |
2 |
|
|
Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. . |
3 |
|
|
Фундаментальні властивості живого |
4 |
|
|
Стратегія сталого розвитку природи і суспільства.
|
5 |
|
|
Круглий стіл на тему «Роль громадянського суспільства для сталого розвитку»
|
Тема 1. Біорізноманіття |
|||
6 |
|
|
Систематика – наука про різноманітність організмів |
7 |
|
|
Принципи наукової класифікації організмів |
8 |
|
|
Сучасні критерії виду.
|
9 |
|
|
Віруси, віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування.
|
10 |
|
|
Гіпотези походження вірусів. Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування |
11 |
|
|
Роль вірусів в еволюції організмів.
|
12 |
|
|
Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами.
|
13 |
|
|
Прокаріотичні організми: археї та бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування.
|
14 |
|
|
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів |
15 |
|
|
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції |
16 |
|
|
Л. р. №1. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя).
|
17 |
|
|
Навчальний проект. 1. Складання характеристики виду за видовими критеріями Т.О |
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії
|
|||
18 |
|
|
Білки, нуклеїнові кислоти: огляд будови й біологічної ролі.
|
19 |
|
|
Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі |
20 |
|
|
Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем.
|
21 |
|
|
Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів |
22 |
|
|
Енергетичне забезпечення процесів метаболізму.
|
23 |
|
|
Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів.
|
24 |
|
|
Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією |
25 |
|
|
Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму |
26 |
|
|
Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму |
27 |
|
|
Вітаміни, їх роль в обміні речовин.
|
28 |
|
|
Порушення обміну речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин.
|
29 |
|
|
Значення якості питної води для збереження здоров’я людини.
|
30 |
|
|
Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук в організмі людини. Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму |
31 |
|
|
П. р. №1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини.
|
32 |
|
|
Контрольна робота
|
Тема 3. Спадковість і мінливість
|
|||
33 |
|
|
Основні поняття генетики. Закономірності спадковості |
34 |
|
|
Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки |
35 |
|
|
Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини |
36 |
|
|
Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. Гени структурні та регуляторні.
|
37 |
|
|
Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині |
38 |
|
|
Каріотип людини та його особливості.
|
39 |
|
|
Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу |
40 |
|
|
Сучасний стан досліджень геному людини. Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини.
|
41 |
|
|
Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини |
42 |
|
|
Закономірності мінливості (спадкової, неспадкової) людини.
|
43 |
|
|
Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації. Біологічні антимутаційні механізми.
|
44 |
|
|
Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів.
|
45 |
|
|
Генетичний моніторинг в людських спільнотах |
46 |
|
|
Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування. Закономірності розподілу алелів в популяціях.
|
47 |
|
|
Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини.
|
48 |
|
|
Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини.
|
49 |
|
|
Медико-генетичне консультування та його організація.
|
50 |
|
|
Л. р. № 2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості.
|
51 |
|
|
П. р. №2. Розв’язування типових генетичних задач.
|
52 |
|
|
Проект: створення буклету, постеру, презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо (один на вибір). Орієнтовні теми: Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Скринінг-програми для новонароджених. Генотерапія та її перспективи |
53 |
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань
|
Тема 4. Репродукція та розвиток
|
|||
54 |
|
|
Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів |
55 |
|
|
Особливості процесів регенерації організму людини.
|
56 |
|
|
Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики.
|
57 |
|
|
Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. Старіння та смерть клітин |
58 |
|
|
Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки.
|
59 |
|
|
Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань.
|
60 |
|
|
Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини |
61 |
|
|
Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини. Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю.
|
62 |
|
|
Репродуктивне здоров’я. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини |
63 |
|
|
|
64 |
|
|
Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції).
|
65 |
|
|
Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини.
|
66 |
|
|
Л. р. №3. Вивчення будови статевих клітин людини. |
67 |
|
|
Л. р. №4. Вивчення етапів ембріогенезу |
68 |
|
|
Контрольна робота
|
69 |
|
|
Повторення. |
70 |
|
|
Повторення. |
|
|
|
|