1 | Вступ. Українська література в контексті розвитку суспільства другої половини ХІХ ст. Українська література у світовому контексті, її своєрідність на загальноєвропейському тлі. |
2 | Історико-культурні умови розвитку літератури в 70-90-ті роки ХІХ століття. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм. |
№з/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Примітки |
1 |
Вступ. Українська література в контексті розвитку суспільства другої половини ХІХ ст. Українська література у світовому контексті, її своєрідність на загальноєвропейському тлі. |
1 |
ТЛ: поняття національного і вселюдського |
2 |
Історико-культурні умови розвитку літератури в 70-90-ті роки ХІХ століття. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм. |
1 |
|
3 |
Іван Нечуй-Левицький. Життєпис письменника. Творчість письменника – новий імпульс розвитку української літератури. Загальна характеристика творчості. |
1 |
|
4 |
«Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору.
|
1 |
ТЛ: соціально-побутова повість, повість-хроніка. Поглиблення поняття про реалізм. |
5 |
Проблема батьків і дітей у повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького. Характеристика героїв. Роль діалогів. |
1 |
ТЛ: засоби змалювання комічного |
6 |
Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі в повісті «Кайдашева сім’я». Утвердження цінностей національної етики засобами комічного. РМ Письмова творча робота (українська ментальність). |
1 |
РМ (навчальна письмова творча робота) |
7 |
Панас Мирний. Життєвий шлях письменника. Загальна характеристика творчості. |
1 |
|
8 |
«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – перший в українській літературі соціально-психологічний роман. Співавторство Панаса Мирного з Іваном Біликом. Історія написання роману, особливості композиції. |
1 |
ТЛ: соціально-психологічний роман. |
9 |
Панорама народного життя в романі Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Еволюція Чіпки: від правдошукача до розбійника. |
1 |
|
10 |
Жіночі образи в романі Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Проблема життєвого вибору. |
1 |
|
11 |
Контрольна робота № 1 «Творчість І. Нечуя-Левицького й Панаса Мирного» (тест). |
1 |
КР №1 (тест) |
12 |
Розвиток драматургії та театру в 70-90-ті роки ХІХ століття. Іван Карпенко-Карий. Життєвий шлях письменника. Багатогранність діяльності. Загальна характеристика творчості. |
1 |
ТЛ: поглиблення поняття про жанри драматичного твору. |
13 |
Трагікомедія Карпенка-Карого «Мартин Боруля», її сценічний успіх. Дворянство як міф про краще життя. |
1 |
|
14 |
Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу Мартина Борулі. Значення творчості І. Карпенка-Карого. |
1 |
РМ (усний навчальний міні- твір) |
15 |
Михайло Старицький. Життєвий шлях письменника. Багатогранність діяльності. Загальна характеристика творчості. |
1 |
|
16 |
Пригодницький сюжет, драматизм історико-пригодницької повісті М. Старицького «Оборона Буші». Багатопроблемність твору. |
1 |
|
17 |
Контрольна робота № 2 «Творчість І. Карпенка-Карого, М. Старицького» (тест). |
1 |
КР № 2 (тест) |
18 |
Іван Франко. Життєвий шлях письменника. Багатогранність діяльності в українській культурі, її вплив на культурний і політичний розвиток України. |
1 |
|
19 |
Лірика збірки І. Франка «З вершин і низин». Концепція поступу людства й незламний оптимізм у вірші «Гімн». Символ вічної жіночності, материнства й краси в поезії «Сікстинська мадонна». |
1 |
ТЛ: сонет. |
20 |
Поетична збірка І. Франка «Зів’яле листя». Емоційна гама почуттів ліричного героя в поезіях «Безмежне поле…», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня...», «Чого являєшся мені». Утвердження людських почуттів, ідеалу кохання. |
1 |
ТЛ: неоромантизм. |
21 |
Драматизм людських стосунків, роздуми про безсмертя людини в «Легенді про вічне життя» І. Франка. Взаємне кохання як критерій щастя. |
1 |
ТЛ: філософська поезія; віршові розміри (повторення) |
22 |
«Декадент» – поетичне кредо І. Франка. Життєствердна позиція ліричного героя. Віра в майбутнє своєї нації у вірші-заклику «Розвивайся ти, високий дубе…» |
1 |
|
23 |
Поема «Мойсей» – одна з вершин творчості І. Франка. Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Неоромантичне звучання поеми. |
1 |
|
24 |
Пролог до поеми «Мойсей» – заповіт І. Франка українському народові. |
1 |
|
25 |
Проза Івана Франка. Художні шукання прозаїка. Новела «Сойчине крило» - жіноча доля в новітній інтерпретації. |
1 |
|
26 |
Роль Івана Франка у розвитку драматургії та театру. П`єса «Украдене щастя». |
1 |
|
27 |
Значення творчості І. Франка. |
1 |
|
28 |
ПЧ Бесіда за повістю І. Франка «Перехресні стежки». |
1 |
ПЧ |
29 |
Борис Грінченко. Життя і творчість письменника. Багатогранність діяльності. Утвердження прагнення людини до любові, добра в оповіданні «Каторжна». Психологізм твору. |
1 |
|
30 |
Контрольна робота № 3 (контрольний класний твір ). |
1 |
КР № 3 (контрольний класний твір) |
31 |
Контрольна робота № 3 (контрольний класний твір). |
1 |
КР № 3 (контрольний класний твір) |
32 |
Аналіз контрольного твору. Творчість І. Франка (узагальнення й систематизація вивченого). |
1 |
|
33 |
Українська література наприкінці ХІХ – початку ХХ століть.Домінуючі особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Основні риси українського модернізму.
|
1 |
ТЛ: модернізм.
|
34 |
Михайло Коцюбинський. Життя і творчість письменника, гуманізм світогляду. Загальна характеристика творчості. Еволюція художньої свідомості митця: від народництва і реалізму до модернізму. |
1 |
|
35 |
Психологічна новела «Іntermezzo». Автобіографічна основа новели. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіка творчого процесу. |
1 |
ТЛ: новела, імпресіонізм. |
36 |
Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини в новелі М. Коцюбинського «Intermezzo». Символічні образи. Поетика імпресіонізму. |
1 |
|
37 |
Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією і дійсністю в повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків». |
1 |
|
38 |
Духовний світ людини у зв’язку зі світом природи. |
1 |
|
39 |
Фольклорне тло повісті М. Коцбюбинського «Тіні забутих предків». Образи та символи в повісті. Образи Івана й Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання. |
1 |
|
40 |
Контрольна робота № 4 «Творчість М. Коцюбинського» (тест) |
1 |
|
41 |
Підсумковий урок |
1 |
|