Поурочно-тематичний план з української літератури (ІІ курс 37год.)

Про матеріал

Поурочно-тематичний план з української літератури (ІІ курс 37год.)

Українська література 1920 – 1930

1

Первинний інструктаж з БЖД.

Вступ. Складні суспільно-історичні умови розвитку української літератури ХХ ст., основні стильові напрями (модернізм, cоцреалізм, постмодернізм). Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури. Стильове розмаїття мистецтва 1920-х років. Поняття «розстріляне відродження», домінування соцреалістичної естетики в 1930-ті роки.

ТЛ: «розстріляне відродження»

Перегляд файлу

ПОУРОЧНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З

УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

ІІ курс

І семестр

 (12 год.)

Тема уроку

Примітка

 

Українська література 1920 – 1930

 

1

Первинний інструктаж з БЖД.

Вступ. Складні суспільно-історичні умови розвитку української літератури ХХ ст., основні стильові напрями (модернізм, cоцреалізм, постмодернізм). Українська література ХХ ст. як новий етап в історії національної культури. Стильове  розмаїття мистецтва 1920-х років. Поняття «розстріляне відродження», домінування соцреалістичної естетики в 1930-ті роки.

ТЛ: «розстріляне відродження»

 

 

Поезія

 

2

Провідна роль поезії у 20-ті роки.

Павло Тичина «Арфами, арфами...», «О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...».

Найбільший модерніст 20-х років. Звернення до «вічних» тем, культура віршування. Феномен «кларнетизму». Наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (зб. «Сонячні кларнети»).

ТЛ: вітаїстичність, експресіонізм, кларнетизм.

Напам’ять

«Арфами, арфами...», «О панно Інно...»

3-4

Павло Тичина «Одчиняйте двері…», «Пам’яті тридцяти». Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу, уславлення борців за вільну Україну («Пам’яті тридцяти»).

ВЧ поезій П.Тичини.

 

5

Літературний авангард. Авангардні тенденції в українській поезії 1920-х років. Михайль Семенко. Поет-футурист, сміливий експериментатор, впроваджував. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, деструкція класичної форми («Бажання»,  «Місто», «Запрошення»)

ТЛ: авангард,  футуризм, деструкція. 

 

6

Київські «неокласики». Микола Зеров («Київ − традиція») Група київських «неокласиків». Їхнє творче кредо, орієнтація на традицію, класичну форму вірша. Приналежність до групи М.Зерова, М.Рильського.

ТЛ: філософічність, сонет

1 поезію (на вибір)

7

Максим Рильський («Молюсь і вірю...», «Солодкий світ!..») Різногранний творчий шлях митців. Філософічність, афористичність їхньої лірики. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність.

 

8

Євген Плужник. «Для вас, історики майбутні...», Вчись у природи творчого спокою. Один із провідних поетів «розстріляного відродження». «Громадянський інтим», сповідальність, ліричність, філософічність лірики.

ТЛ: поглиблення поняття про ліричного героя

 

9

Євген Плужник. «Ніч... а човен – як срібний птах!..», «Річний пісок...» Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні.

 

10

КР № 1. Українська література 1920-1930 рр. Поезія. Тести

 

 

Проза

 

11

Жанрово-стильове розмаїття прози. Нові теми, проблеми.  Часткова ідеологічна за ангажованість. Зв’язок із поезією. Микола Хвильовий (М. Фітільов) Життєвий і творчий шлях. Участь у ВАПЛІТЕ, у проведенні дискусії 1925-1928 рр.

 

12

 Микола Хвильовий. Романтичність світобачення. Тематичне і стильове розмаїття його прози.  «Я (Романтика)»— новела про добро і зло в житті та в душі. Проблема внутрішнього роздвоєння людини між гуманізмом і обов’язком.

 

13

Юрій Яновський. Творча біографія митця. Романтичність світовідчуття і стилю в ранній творчості. Роман у новелах «Вершники» як «реабілітаційний двійник» «Чотирьох шабель».

 

14

Юрій Яновський. «Дитинство», «Шаланда в морі» (з роману «Вершники»)  Ідея нетлінної вартості національних основ буття, спадковості поколінь, духовної пам’яті («Дитинство»). Утвердження високих загальнолюдських ідеалів вірності й кохання, відданості громадянському обов’язку («Шаланда в морі»).

ТЛ: роман у новелах, художній час і простір, умовність зображення.

 

15

Валер’ян Підмогильний. Автор інтелектуально-психологічної прози, перекладач. Світовий мотив підкорення людиною міста, самоутвердження, інтерпретовані на національному матеріалі.

 

16-17

Валер’ян Підмогильний «Місто»

Зображення  «цілісної» людини: в єдності біологічного, духовного, соціального. ТЛ: екзистенціалізм, маргінальність, психологізм, іронія.

 

18

Остап Вишня (Павло Губенко). Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки. «Моя автобіографія».

 

19

Остап Вишня (Павло Губенко) «Сом». Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор як риси індивідуального почерку Остапа Вишні. ТЛ: усмішка.

фанфік

20-21

КР № 2. Українська література 1920-1930 рр. Проза. Твір

 

22

ПЧ Ірина Вільде. Новели, оповідання

 

23

Розвиток національного театру («Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І.Франка), драматургії 1920−1930 рр.. Микола Куліш  Життєвий і творчий шлях митця

 

24-25

Микола Куліш. Сатирична комедія  «Мина Мазайло». Особливості сюжету. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації (Мина, Мокій, дядько Тарас, тьотя Мотя). Актуальність п’єси у наш час. ТЛ: сатирична комедія.

 

26

Автономність, відкритість зарубіжним традиціям і новітнім процесам, високий розвиток літератури в Західній Україні до 1939 р.

Богдан-Ігор Антонич «Зелена євангелія», «Різдво»

Коротко про митця. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезій. Лемківська конкретика як джерело образних асоціацій.

ТЛ: міфологізм, асоцітивність.

Напам. 1 вірш Антонича (на вибір)

 

27

Осип Турянський. Коротко про письменника. Історичний матеріал Першої світової війни як предмет художнього узагальнення. «Поза межами болю».  Поема у прозі, що хвилює, єднає людські серця, звільняє і просвітлює душу. Умовність зображення .

ТЛ: поема у прозі.

 

28

«Поза межами болю».  Загальнолюдські мотиви і гуманістичні цінності. Біологічні інстинкти і духовна воля до життя. Ідея перемоги духу над матерією. Гуманістичний, життєствердний пафос поеми у прозі, його вселюдська значимість і всеохопність

 

 

Еміграційна література (огляд)

 

29

«Празька поетична школа» української поезії та її представники.

Євген Маланюк «Під чужим небом»,  Коротко про митця. Художнє осмислення трагічної історії України, ностальгічні мотиви, філософічність поезій.

 

30

Вірші про призначення поета і поезії. «Стилет чи стилос?..» Символічні образи.

 

31

І. Багряний . Основні віхи життя й творчості митця. «Тигролови» як український пригодницький роман.

 

32

І.Багряний «Тигролови». Проблема свободи й боротьби за своє визволення. Жанрові особливості твору.

 

33

Українська література 1940-1950рр. Олександр Довженко. Відомий у світі кінорежисер, засновник поетичного кіно. Романтичне світобачення. Соцреалістичний канон і новаторський естетичний пошук.

 

34-35

Поєднання лірико-романтичного, виражального начала з публіцистикою, доля народу крізь призму авторського бачення й оцінки в кіноповісті О.Довженка «Україна в огні».

 

36

Історія написання «Зачарованої Десни», автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Поєднання минулого й сучасного. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті.

ТЛ: кіноповість, публіцистичність.

 

37

Контрольна робогта №3

 

 

 

doc
Додано
15 січня 2018
Переглядів
1124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку