Поведінка з незнайомими людьми

Про матеріал
Конспект уроку " Поведінка з незнайомими людьми" Ознайомити учнів з основними правилами особистої безпеки при зустрічі з незнайомими людьми у ліфті, під'їзді, на вулиці; формувати навички правильної поведінки, коли дзвонять у двері, по телефону; вчити, як поводитися в різних місцях, коли заблукав; розвивати здатність орієнтуватися в складних ситуаціях, реально оцінювати небезпеку, повідомляти про неї та вибирати можливі дії самозахисту; виховувати сміливість, спостережливість, винахідливість.
Перегляд файлу

Тема. Поведінка з незнайомими людьми

 

Мета. Ознайомити учнів з основними правилами особистої безпеки при зустрічі з незнайомими людьми у ліфті, під'їзді, на вулиці; формувати навички правильної поведінки, коли дзвонять у двері, по телефону; вчити, як поводитися в різних місцях, коли заблукав; розвивати здатність орієнтуватися в складних ситуаціях, реально оцінювати небезпеку, повідомляти про неї та вибирати можливі дії самозахисту; виховувати сміливість, спостережливість, винахідливість.

І. Організація класу

Стали всі рівненько

Посміхнулися гарненько

Настрій із собой взяли

  1. Хвилинка гарного настрою

Щоб наш урок минув не марно, подивимося одне на одного і посміхнемося.

Гарний настрій – це перший крок до здоровя.

  • Поверніться до мене і покажіть обличчя здорової, щасливої людини.

З гарним настроєм краще працюється, навчається, а також з гарним настроєм веселіше гратися і гуляти. Не забудьте про правило піднятої руки, уважності, активності. Завітала тітонька Сова.

  1.                   Хвилинка чесності і відвертості.

Про здоров'я своє дбаєм

Як зміцнювали його протягом тижня розповідаєм.

Інтерактивна вправа «Уявний мікрофон»

  1. Девіз – підсумок       

                                                                    Якщо хочеш здоровим бути

Правило просте запам'ятай

   Сам про своє здоров'я дбай.

                    На лікарів цю турботу не перекладай.

                                                           Лікарі лікують хворих.

                                                           Здоров'я вони не творять.

                                                           Людина повинна сама.

Бути турботлива і вольова.

II. Повторення вивченого.

Бесіда з елементами інсценізації.

  •  Давайте перевіримо, чи були уважними на попередньому уроці наші герої - Розповідайко, Здоров’ячок, Чомучка (підготовлені заздалегідь учні виконують їхні ролі).
  •  Вони зараз розкажуть, як слід діяти, коли заблукаєш. До кого можна звернутися, коли заблукаєш? Послухаємо їхню розмову.

Розповідайко: «Коли заблукаєш, треба терміново подзво­нити додому і сказати, щоб ішли швидше».

Здоров’ячок: «Ні, треба до когось із перехожих звернути­ся, піти до них додому, подзвонити або сказати, щоб хтось відвіз додому».

Чомучка: «Треба, по-перше, подзвонити, наприклад, зі школи, яка знаходиться поруч. Зараз телефони батьків зга­даю. Знову забула. Подзвонити ще можна за номером 112 або звернутися до когось із працівників цієї школи. Наприклад, до директора».

  •  А якщо б школи не було поряд, ти що б зробила? - питає Здоров’ячок.
  •  Звернулася б до міліціонера або зайшла б у магазин - попро­сила продавця про допомогу.
  •  Діти, хто з них найкраще засвоїв правила, які ми вивчали на попередньому уроці? (Чомучка.) Яких помилок припустився Розпо­відайко? (Він не сказав адресу, де він знаходиться. Не сказав, звід­ки буде телефонувати. Не сказав, що буде робити, якщо телефону поблизу немає.) Яких помилок припустився Здоров’ячок? (Він сказав

що звернеться до перехожих або дістанеться додому на маши­ні. А цього робити не слід, адже це може бути небезпечно.) Чи правильно вчинила б Чомучка? (Так, але вона знову забула номери телефонів батьків.) Що ми їй порадимо? (Вивчити напам’ять номери телефонів своїх батьків, родичів.)

Розкажіть, як слід діяти, коли заблукаєш на вулиці, у метро.

Можна попросити допомоги в інших людей. Але не в будь-кого а в тих, хто у цьому місці працює.

В магазині. Потрібно підійти до касира чи продавця і сказати, що ви загубились.

В театрі або на виставці (в музеї). Підійти до адміністратора, чергового, людини, яка продає квитки.

В метро. Звернутися до чергового по станції або до чергового біля ескалатора.

На вулиці. Попросити допомоги у міліціонера.

Але ви й самі можете "знайтися". Ви ж.знаєте свій домашній телефон, телефони рідних, робочі телефони батьків. Якщо немає до кого звернутися, можна подзвонити безкоштовно в міліцію — 02 — і розповісти, де ви і що трапилось.

 

ІІI. Вивчення нового матеріалу

  1. Оголошення теми і мети

Сьогодні ми з вами проведемо урок обережності,поговоримо Як поводитися  з незнайомими людьми, дізнаємось про правила особистої безпеки, навчимось орієнтуватись у складних ситуаціях. Ці знання вам необхідні, щоб зберегти здоров'я, а можливо, і своє життя.

Розповідь учителя.

 Здорова людина не може сидіти лише в стінах свого дому. Щодня ви ходите на вулицю, граєтесь у дворі, в парку, ходите в під'їзді, користуєтесь ліфтом.

     Тебе оточують рідні і близькі, знайомі та незнайомі люди.

-Кого називаємо знайомими? (Знайома людина – це та, з ким тебе познайомили батьки.. Знайомих людей багато, ти знаєш, хто вони і як їх звуть. З ними тебе познайомили батьки, рідні.

-Незнайомими людьми  Усі інші – незнайомі. Серед них можуть бути лихі люди.

          Серед незнайомих людей дуже багато хороших і добрих. Проте трапляються й недобрі та злі. Їх важко відрізнити від звичайних людей. Тому їх необхідно остерігатися.

       2. Складання повчальної казочки

        Вчитель

- Діти, ви любите казочки слухати?

- Сьогодні ми з вами будемо не слухати казку, а складати зовсім нову, але повчальну казку. Тітонька Сова хоче її послухати. А називається вона «Пригоди хлопчика Неслухняйка». До нової казочки у мене є малюнки, в яких і ховається цікава казочка.

 «В одному невеличкому містечу, на одній із довгих вулиць стоїть багатоповерховий будинок. В одній із квартир живе.........(пауза) Жив-був собі хлопчик та такий був неслухняний. Захотів одного разу він без відома батьків піти на вулицю погратися.

-Дітки, скажіть, то що ж не правильного  зробив хлопчик. (відповіді учнів)

- Вийшов Неслухняйко з квартири, закрив двері і попрямував до ліфта. Біля ліфта стояв незнайомець.

- Скажіть, що би мав би зробити хлопчик: зайти у ліфт з незнайомцем чи зачекати? (відповіді учнів)

У ліфті, під'їзді.

— Зустріти незнайомців можна навіть у своєму під'їзді. Уявіть: ви чекаєте ліфт. В цей час підходить незнайома людина і зупиняється біля вас. Відкриваються двері ліфта, людина заходить всередину. А що робити вам? Ви повинні не боятися і не соромитися сказати: "Я поїду іншим разом!". Якщо ця людина буде кликати вас — відразу відійдіть до сходів, а це краще — вибігти з під'їзду.

Твердо запам'ятайте: не можна сідати в ліфт з незнайомцями.

— Чи знаєте ви, як треба користуватися ліфтом?

— Що ви будете робити, якщо "застрягнете" у ліфті?

Ліфт відкрився, як завжди
Ти хотів зайти туди,
Та побачив молодчина
Там стоїть чужий мужчина
                              Посміхається тобі:                              
            - Гей, малюк, заходь сюди!            
- Ні, кажи, я почекаю
  Тато слідом поспішає

- Вийшовши на вулицю, хлопчик побачив, що у дворі не має нікого із друзів. Він вирішив помандрувати вулицями міста. Зайшовши за ріг, Неслухняйко помітив, що за ним слідом прямує той незнайомець.

- Які дії вчинить хлопчик? (відповіді учнів)

Якщо ти відчуваєш, що хтось переслідує тебе, намагайся скритись від нього, але не заходь у безлюдні місця. Ніколи не погоджуйся йти з незнайомими людьми до чужого підїзду, підвалу або інших безлюдних місць.

- Але хлопчику стало цікаво, що це незнайомець. Він зупинився і чемно привітався із ним. На це незнайомець усміхнувся і запропонував йому цукерку.

  • Що мав би зробити Неслухняйко? (відповіді учнів)

- Неслухняйко здивувався такому подарунку і дременув геть від незнайомця.

- І тут біля нього зупинився червоний автомобіль. З нього вийшов чоловік і запропонував підвести хлопчика.

- Що мав зробити Неслухняйко: сісти з радістю у авто чи чемно відмовити?

Якщо біля тебе зупиняється авто і незнайома людина звертається з якимось проханням, головне не підходь надто близько до машини.

Якщо запитання тобі здаються  сумнівними, то ввічливо скажи незнайомцю, що ти поспішаєш; ні в якому разі не сідай до машини, що б тобі не пропонували.

- Неслухняйкові стало так страшно. Найбільше він хотів дістатись додому, до рідних ньому людей. 

- На вулиці уже темніло. Хлопчик квапливо вертався додому. Йому було страшно і самотньо.

Який висновок зробимо  Не грайтеся на вулиці допізна

- Нарешті, Неслухняйко дістався до рідного будинку. У дворі він побачив маму й тата. Він зра

дів побачивши їх., пішов відпочивати

 - Дітки , вам сподобалась казочка?

- Як ви думаєте, чи все правильно робив наш головний герой казочки?Ми йому дали гарні поради.

 Фізкультхвилинка

 Що ж, мабуть, прийшла пора
Трохи й нам відпочити,
Хочу всіх на фізкультхвилинку
Зараз запросити.

  • 6. Перегляд мультфільму   «Поради тітоньки Сови «  Незнайомці

- Послухайте поради тітоньки Сови, Запамятайте! Чого не слід робити?

Яка небезпека чатувала на героя мультфільму? ( могли викрасти)

На вулиці.

 Небезпека може чатувати на вас і на вулиці. До вас може підійти незнайомець і попросити допомогти знайти котика, запропонувати покататися на машині, подивитися відео (кіно), пограти комп'ютерну гру тощо.

Запам'ятайте просту істину: дорослі повинні звертатися за допомогою до дорослих, а не до дітей. Найкраще — взагалі не говорити з незнайомцями або ввічливо сказати: "Вибачте, я вам не зможу допомогти, я вас не знаю" — і швидко відійти або відбігти.

Дітям необхідно знати декілька правил безпеки на випадок зустрічі з незнайомцями.

Гуляти краще з друзями. Якщо біля вас зупинилася машина, відійдіть від неї якомога далі. Якщо людина здається вам підозрілою, небезпечною, перейдіть на інший бік вулиці.

Частіше прислухайтеся до свого внутрішнього "сигналу небезпеки".

Якщо раптом хтось тягне вас за собою — виривайтеся, кусайтеся. І головне — кричіть. Краще викрикати такі слова: "Залишіть мене! Я вас не знаю! Мене крадуть! Це — чужа людина! Він хоче мене вкрасти! Це не мій батько!"

Такі фрази швидше привернуть увагу інших людей.

Ще треба пам'ятати, що небезпечними можуть бути не тільки чоловіки, але й жінки, бабусі, молоді хлопці чи дівчата.

     Гімнастика для очей.

Сплять маленькі совенята  (Очі заплющені).

Раз — розкрили оченята,

Подивилися навколо (Кругові рухи очима),

Потім вгору і додолу. (Лише очима, головою не рухати.)

Оченята — блим, блим, блим!

Совенята будуть спати,

     А ми будемо працювати

Пам’ятайте! Говорити ласкаві слова, обіймати, цілувати, дарувати подарунки й пригощати солодощами можуть тільки дуже близькі люди та рідні.

V. Закріплення нових знань. (10хв)

1. Робота з підручником с.78

Розгляньте ілюстрації і поміркуйте,як слід діяти в таких ситуаціях.

  1. Робота в парах

Вибери, хто з дітей чинить правильно.

3.Гра «Відгадай казку»

  • Хто кругленький і смачненький,
    І з віконця скік та скік
    Втік від баби і від діда
    До лисички на язик?
    Це не зайчик і не котик
    Не бичок, не сірий вовчок
    Це веселий, хвалькуватий,
    Невгамовний… (колобок)
  • Так, це колобок, пригадайте казочку та згадайте, що трапилось з колобком?
  • Він без дозволу втік  з дому, зустрів лисицю й вона його з`їла.
  • Правило №1 
  • Щоб не трапилось біди
    Без дозволу нікуди не йди.
  • З якої казки ці герої?
  • Чому з козенятами трапилась біда?
  • Яку мамину пораду забули вони виконати?
  • Сидить півник на печі
    Їсть смачненькі калачі.
    Ось лисичка прибігає,
    Півника мерщій хапає.
    Біжить котик рятувати,
    В лиса півника забрати.
  • Давайте пригадаємо, як називається ця казка? «Котик і півник». Правильно, малята.
  • Діти, що ж трапилося з Півником? Чому, як ви вважаєте? (Тому що він не послухав котика і пустив незнайомця до своєї оселі.)
  • Якщо ви самі вдома,
    То запам’ятайте:
    Ви людину незнайому
    В дім свій не пускайте.
  •     Чи впізнали цю дівчинку?
  • Що пропонує їй бабуся?
  • Чим закінчилася зустріч Білосніжки з бабусею? Чому?
  • Яке правило треба знати? (не  брати нічого у незнайомих людей)
  1. Моделювання ситуацій «Непрохані гості»

-Дзвінок у двері.

У підїзді помирає людина. Терміново потрібен телефон. Відчиніть.

-Пожежа. Всі горимо. Відчиняйте двері. Рятуйтесь.

- Я мамина колега по роботі. Твоя мамам нездужає. Я зараз підійду до тебе, візьму для мами в домашній аптечці ліки. Ти хочеш, щоб мама одужала? Відчини двері.

є) Дзвінок у двері.
У вічко дверей бачите маленьку дівчинку чи хлопчика. Дитя просить попити.
VI. Підсумок уроку (5 хв)

Нагадайте правила з «Не» в спілкуванні з незнайомцями.

     Не розмовляй з незнайомцями.

  • Не погоджуйся на пропозиції незнайомців.
  • Не погоджуйся гратися з незнайомцями.
  • Не грайся на вулиці з настанням темряви.

-Що ви будете робити , щоб з вами не трапилося біди?  (Виконувати ці правила безпеки).

 На яку пропозицію незнайомця ви б погодилися?

  • Хто може допомогти, якщо виникнуть непорозуміння з незнайомцями?
  • Чи можна брати на вулиці ласощі від незнайомих людей?
  • 4. Чому не можна підбирати на вулиці незнайомі предмети?
  • 5. Якими будуть ваші дії при намаганні сторонніх без дозволу проникнути в житло?
  • 6. На якій машині ("Лада", "Ауді", "Мерседес") ви згодилися б покататися з незнайомцями?
  •  

                                                     Я вам сказати мушу,

що живемо ми лиш раз.

Бережи себе і друзів

та згадуй Правила щораз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

46

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

Добре запам'ятайте закон "не":

• не розмовляти з незнайомцями;

• не сідати в машину до незнайомців;

• не гратися дорогою зі школи додому;

• не гуляти з настанням темряви.

 

  •  

 

VI. Підсумок уроку (5 хв)

  • Що ви будете робити , щоб з вами не трапилося біди?  (Виконувати ці правила безпеки).

 

  • Наш урок підходить до кінця, але перш ніж продзвенить дзвінок, хочу запропонувати переглянути мультфільм (уроки тітоньки сови,уроки обережності № 7, хв 52)  
  •   Що нового ви дізнались на уроці?
  • Хто такі незнайомці?
  • На яку пропозицію незнайомця ви б погодилися?
  • Хто може допомогти, якщо виникнуть непорозуміння з незнайомцями?

Я вам сказати мушу,

що живемо ми лиш раз.

Бережи себе і друзів

та згадуй Правила щораз.

 

    до побачення

 

 

 

6. Гра-перевірка.

(Стук у двері)

Учень. Хто там?

Голос. Це я, дядя Саша! Відчини, я прийшов перевірити електрику! Учень. Я не можу відчинити, мама не дозволяє. Голос. Та чого ти боїшся? Я твою маму добре знаю, а вона — мене! Учень. Пробачте, прийдіть тоді, коли мама буде вдома, а зараз я не відчиню.

Голос. Відчиняй зараз же, мені ніколи з тобою бавитися! У мене робота, а ти теревені правиш!

Учень. Ні, вибачте! Я подзвоню до мами або до тата...

— А як би ви вчинили?

— Чи треба вести переговори?

— Що потрібно робити в подібному випадку?

 

 

 

 

 

Добре запам'ятайте закон «не»:

● Не розмовляйте з незнайомцями;

● не сідайте в машину до незнайомців;

● не грайтеся дорогою зі школи додому;

● не гуляйте з настанням темряви.

 

- Я мамина колега по роботі. Твоя мамам нездужає. Я зараз підійду до тебе, візьму для мами в домашній аптечці ліки. Ти хочеш, щоб мама одужала? Відчини двері.
 

 

- Я мамина колега по роботі. Твоя мамам нездужає. Я зараз підійду до тебе, візьму для мами в домашній аптечці ліки. Ти хочеш, щоб мама одужала? Відчини двері.
 

 

 

6. На якій машині ("Лада", "Ауді", "Мерседес") ви згодилися б покататися з незнайомцями?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Мои результаты сканирования\img006.jpgD:\Мои результаты сканирования\img004.jpgD:\Мои результаты сканирования\img004.jpg

 

 

 

 

 

D:\Мои результаты сканирования\img004.jpgD:\Мои результаты сканирования\img005.jpg

 

 

 

 

 

 

 

VII.  Хвилинка-цікавинка.

1. Зустріч із казкою.

— В якій казці жили-були Ніф-Ніф, Нуф-Нуф і Наф-Наф? (У казці "Троє поросят ".)

— Послухайте, яка ще пригода з ними трапилася.

Не встигли поросята відійти далеко від будинку, як їм перетнула шлях лисиия:

— Ой, які гарнесенькі, гладесенькі поросятка! — вигукнула вона. — Ходімо зі мною.

Ніф-Ніф і Нуф-Нуф вже зібралися йти, але Наф-Наф зупинив їх:

— Згадайте, що трапилось із півником, який повірив лисиці у казці "Про котика та півника".

3. Нова пригода поросят.

Поросята не помітили, як смеркло.

— Як же ми потрапимо додому? — злякався Нуф-Нуф.

 Адже вже зовсім темно, до того ж ми не знаємо своєї домашньої адреси!

— Так, знати свою адресу треба, — відповів Наф-Наф, — і наступного разу до смерку не гулятимемо. Вам поталанило, що я знаю свою адресу — вулиця Лісова, будинок номер один.

І поросята рушили додому.

4. За сторінками інших казок.

— Згадайте, що сталося з Колобком, який пішов гуляти без дозволу.

— Назвіть казку, в якій герой замість школи пішов у ляльковий театр. Що з ним трапилося?

— Якого правила безпеки не знала царівна з "Казки про мертву царівну та сім богатирів" О. Пушкіна?

— Яку помилку зробила бабуся Червоної Шапочки?

— Чому вовкові вдалося з'їсти козенят?

VIII. Повторення та закріплення вивченого.

1. Чи можна говорити з незнайомцями?

2. Кого ви вважаєте незнайомцями?

3. Чи можна брати на вулиці ласощі від незнайомих людей?

4. Чому не можна підбирати на вулиці незнайомі предмети?

5. Якими будуть ваші дії при намаганні сторонніх без дозволу проникнути в житло?

6. На якій машині ("Лада", "Ауді", "Мерседес") ви згодилися б покататися з незнайомцями?

https://ds04.infourok.ru/uploads/ex/0fa6/0008608d-98f5c1dc/img14.jpg http://900igr.net/datai/obg/CHelovek/0028-020-Povedenie-na-ulitse.png

https://ds03.infourok.ru/uploads/ex/0be2/00057699-9049a09a/img2.jpghttp://svitppt.com.ua/images/50/48998/960/img3.jpg http://shkola18.ucoz.ua/2014-2015/177.png https://3.bp.blogspot.com/-8CMkzq7Brug/VxjjtvQxPgI/AAAAAAAAAv0/UjklaBAYvicmDmw9uotYtFN04LyxcSCMACLcB/s1600/17.jpeghttp://schooled.ru/textbook/health/1klas/1klas.files/image191.jpg 5http://www.ylubka.caduk.ru/images/yuddd

 

 

 

 

5https://ds04.infourok.ru/uploads/ex/0417/0000ee76-359cb9b4/hello_html_2ebb2d5b.jpg

docx
Додав(-ла)
Вороніна Ніна
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
8207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку