Повідомлення "Впровадження інноваційних технологій у початковій школі в системі креативної освіти"

Про матеріал
Змістовний виступ про доцільне використання інноваційних технологій у початковій школі.
Перегляд файлу

Впровадження інноваційних технологій у початковій школі в системі креативної освіти

Педагогічна професія стоїть у перших рядах професій, які пов’язані з творчістю, майстерністю. Ще К. Ушинський писав: «Педагогіка не наука, а мистецтво, найбільше, найскладніше, найвище й найнеобхідніше з усіх мистецтв».

Педагогічна майстерність – «характеристика високого рівня педагогічної діяльності. Критерієм педагогічної майстерності виступають такі   ознаки діяльності: гуманізм, науковість, педагогічна доцільність, оптимальний характер, результативність, демократичність, творчість».

Щороку у суспільстві відбуваються різноманітні перетворення. Не минають вони і освіти. Нам, освітянам, потрібно крокувати в ногу зі змінами для того, щоб жити в суспільстві розумних людей. Саме для цього вчителі спрямовують свій навчально-виховний процес на формування духовного світу особистості, розкриття її потенційних можливостей і здібностей.

Говорячи про сучасні інноваційні технології маємо на увазі використання ігрових, особистісно-зорієнтованих, проектних технологій, технологій проблемного навчання, інформаційно-комп’ютерних технологій, інтерактивних технологій. Зупинимося на деяких із них.

Аналіз сучасної педагогічної літератури свідчить, що зміни неможливі без застосування на уроках інтерактивних технологій, які ґрунтуються на діалозі, моделюванні ситуацій вибору, вільному обміні думками. Зіни потребує і сам урок. Важливо, щоб на уроці діти не лише слухали вчителя, а й співпрацювали з ним, висловлювали свої думки, ділилися інформацією. Тому на уроках у класі зачасту використовуємо інтерактивні методи, такі як мозковий штурм (проявляє творчість, дає можливість вільно висловлювати думки), мікрофон (вміти дружити – це означає….), асоціативний кущ, очікування, читання із зупинками, га «Так чи ні», дискусія «За і проти», «Займи позицію».

Використання інтерактивних технологій – це не самоціль. Це не лише засіб створення атмосфери співробітництва, порозуміння і доброзичливості, а й можливість дійсно реалізувати основні засади особистісно-орієнтованого навчання. Адже використання інтерактивних технологій дає змогу створювати на уроках середовище, що допомагає учням формувати характер, розвивати світогляд, логічне мислення, зв’язне мовлення, виявляти і реалізувати індивідуальні можливості кожного учня.

Зміна медійних пріоритетів, співвідношення користування учнями медійними засобами і традиційними паперовими виданнями не на користь останніх спонукає до пошуку нових, привабливих, цікавих навчальних технологій, які б враховували, задовольняли запити, духовні потреби, пізнавальні інтереси сучасних школярів і стали б впливовим засобом залучення дітей до читацької діяльності. Застосування ІКТ на уроках дозволяє вчителю зекономити час і максимально ефективно вирішувати повсякденні справи і обов’язки, як фахівця. Використання ІКТ на уроках може мати декілька режимів (демонстраційний, індивідуальний і змішаний). Нажаль, за відсутності необхідного технічного обладнання ми маємо змогу використовувати тільки демонстраційний режим, зачасту у вигляді слайдів або відеоматеріалів. Потрібно пам’ятати, що лише педагогічно обґрунтоване використання ІКТ може підвищити ефективність навчання.

Засвоєння учнями молодшого шкільного віку програмових знань з різних навчальних дисциплін безпосередньо пов’язується з розвитком елементарних навичок спільної з ровесниками діяльності. На мою думку, одним із ефективних і необхідних видів навчальної діяльності у початкових класах є гра. Саме тому на кожному уроці у нашому класі присутня гра, яка має за собою чітко поставлену мету. Для розвитку читацький умінь і навичок, швидкості читання використовумо ігри  ( роз’єднай слова, пірамідки, хвилі, чарівний ланцюжок, відшукай слово, не зіб’юсь.) Для розвитку обчислювальних умінь і навичок учнів на уроках і в позаурочний час використовуємо  інтерактивну математичну платформу вчи. ком. юа, освітню онлайн платформу Міксіке, – змагання з усного математичного рахунку в режимі онлайн). На уроках української мови і математики, в режимі онлайн використовуємо інтернет –сервіс Learning.ua.(інтерактивні завдання, цікаві задачі, ігри).

Для перевірки раніше вивченого, актуалізації опорних знань використовуємо сервіси Кахут, тестовик, квізіс, разом з дітьми і батьками виготовляємо леп буки на різні теми, які потім використовумо як при ознайомленні з новим матеріалом, так і для закріплення.

У своїй роботі на уроках української мови і математики використовую  програму «РОЗУМНИКИ» (SmartKids). Завдання якої дають змогу не лише узагальнити і перевірити навички дітей, але й використовується при поясненні нового матеріалу, для формування практичних умінь і навичок, а дакож для організації дозвілля дітей на перервах.

Щоб навчання було цікавим і діти бачили результати своєї діяльності беремо активну участь в онлайн конкурсах, олімпіадах на порталах «Всеосвіта», «На урок», Вчи.ком.юа.

При підготовці до уроків використовую інтернет-сервіси для генерування ребусів, кросвордів.

Для того, щоб активно спілкуватися з батьками використовуємо платформу «Школа плюс», де можна поспілкуватися з батьками про успіхи і невдачі дітей, вчитель може вести електронний щоденник кожного учня, а також ділитися з батьками щоденними напрацюваннями, успіхами дітей, життям класу.

В очах своїх учнів я бачу живі вогники щирості, зацікавленості, доброти і радості від досягнутих успіхів, а це значною мірою зумовлене тим, що ми не стоїмо на місці, а шукаємо щось нове, пробуємо, вчимося і прагнемо стати кращими, розумнішими ніж були вчора.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
2993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку