(Історія України 9 клас)
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу:
« Повсякденне життя та культура України в середині XIX - на початку ХХ ст.»
І рівень(0,5б)
1. Укажіть пам’ятку архітектури України, зображену на фото початку ХХ ст.
А Володимирський собор у Києві Б Покровський собор у Харкові
В Успенський собор у Почаєві Г Троїцький собор у Новомосковську
2. Хто з митців у листі так описав свою роботу над однією з картин:
«Я зовсім ненароком відвернув полотно і не втерпів, узявся за палітру, і ось тижнів два без віддиху живу з ними, не можу розлучитися - веселий народ! Недарма про них Гоголь писав, усе це правда! Чортячий народ! Ніхто в цілім світі не відчував так глибоко Свободи, Рівності й Братерства. Усе Запорожжя лишалось вільним, нікому не підкорилося...»?
А І. Рєпін Б І. Труш В М. Пимоненко Г В. Тропінін
3. Створення в Одесі першої в Російській імперії (другої у світі) бактеріологічної станції пов’язано з ім’ям
А І. Мечникова Б М. Терещенка В А. Кримського Г Д. Заболотного
4. Хто є автором картини, репродукцію якої подано?
А С. Васильківський Б М. Пимоненко
В В. Тропінін Г І. Рєпін
5. З іменем якого митця пов’язане спорудження зображеної на фото пам’ятки архітектури України?
А О. Вербицький
Б М. Микешин
В В. Городецький
Г О. Бекетов
6. Що з переліченого стосується основоположника української класичної музики Миколи Лисенка?
1 Перші дитячі опери «Коза-Дереза», «Пан Коцький»
2 Перша в Україні Музично-драматична школа
3 Перша опера — «Запорожець за Дунаєм»
4 Перший український мистецтвознавчий журнал «Артистичний вісник»
5 Опери «Наталка Полтавка», «Енеїда», «Тарас Бульба», «Утоплена»
6 Перший український професійний театр «Руська бесіда»
ІІ рівень
7. Дайте визначення термінів: (1б)
«Модернізм» — це
8. Дайте відповіді на запитання до джерела(1 б)
«Заснування університету найтіснішим чином пов’язане з особистістю…… Він є справжнім винуватцем його існування: …. Він спонукав харківське дворянство на пожертвування, він мав перебороти силу ускладнень, аби добитися височайшого соізволєнія на заснування університету в Харкові, він же, зрештою разом з іншими особами…. Немало попрацював і у нелегкій справі початкового його облаштування» (Д.Багалій)
А Коли відбулися події, про які йдеться у фрагменті джерела?
Б Ім’ям якого діяча пропущено в тексті?
9. У яких твердженнях ідеться про Тараса Шевченка?(1б)
А)діяч, якому судилося стати символом українського національного руху;
Б)основоположник художньої прози в українській літературі;
В)першу збірку його поезій було надруковано в Петербурзі в 1840р.;
Г)автор програмових документів Кирило-Мефодіївського товариства;
Д)творець «Енеїди» - першого твору нової української літератури;
Е)автор понад тисячі творів образотворчого мистецтва.
ІІІ рівень
10. Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.(1б)
«Вищі школи, розкидані по всій Україні, мали одну спільну рису: …мовою викладання в них були – російська, німецька, польська. Запекла боротьба за українську мову не мала успіху. Проте був університет, у якому дозволили мати кілька – за змістом і мовою – українських кафедр...»
Таким університетом був
А Київський Б Львівський В Харківський Г Новоросійський
11. Встановіть відповідність між характеристиками та іменами науковців другої половини 19 – початку 20 ст. 2 б)
1 Фізик та електротехнік, був першим винахідником рентгенівської трубки, завдяки якій зробив фотографію скелета людини; винайшов багато електротехнічних приладів.
2 Зоолог та анатом, відкривач фагоцитозу – явища поглинання клітинами організму мікробів. Працював у Франції над розвитком імунології, удостоєний Нобелівської премії.
3 Мікробіолог та епідеміолог. Першим у світовій науці дослідив шляхи поширення чуми і запропонував ефективні засоби боротьби проти цієї хвороби.
4 Вчений-мовознавець і сходознавець. Відомий поліглот (вільно володів майже 60 мовами). Його наукові праці – вагомий внесок у дослідження проблеми походження й розвитку української мови.
А Ілля Мечников Б Іван Пулюй В Дмитро Яворницький
Г Данило Заболотний Д Агатангел Кримський
12.Прочитайте і дайте відповідь.(3 б)
Розвиток українського мистецтва (або архітектури на вибір) наприкінці ХV– у першій половині ХІХ ст. Та зробіть висновок.