Показовий Stem урок
( математика, я досліджую світ, образотворче мистецтво)
Красновид І.М
Березень 2024
Тема. Повторення вивченого. Задачі на знаходження суми, невідомого доданка. Світ тварин. Малювання їжачка.
Мета. Повторення і узагальнення вивченого, закріплювати знання про задачі та вміння їх розв’язувати. Вчити малювати їжачка. Розширити в учнів уявлення про їжачка.
Формувати компетентності:
комунікативну (уміти формувати власні думки усно, чути і розуміти інших,
учитися працювати в парі, групі, оцінювати себе та товариша, формулювати
власну думку та позицію);
регулятивну (уміти висловлювати власне судження);
пізнавальну (уміти орієнтуватися у власній системі знань: робити
висновки з вивченого раніше, знаходити відповіді на запитання,
користуватися життєвим досвідом та інформацією, отриманою на
уроках);
екологічну (виховувати екологічну культуру, шанобливе ставлення до
тварин).
Хід уроку
І. Організація класу . Правило п’яти пальчиків.
Очі дивляться - і все бачать,
Вуха слухають- і все чують,
Ротик мовчить- голова думає.
Урок буде- цікавим , веселим, повчальним
Діти у мене найкращі.
STEM- cучасний, тематичний, енергійний, математичний
ІІ. Мотивація навчальної діяльності уроку. Оголошення теми і мети
Наш урок буде і цікавий, і незвичайний. А знаєте чому? Тому що присвятимо ми його одному загадковому звіру. Дізнаємося більше цікавих фактів про його життя, поведінку, вподобання. А щоб здогадатися хто саме буде головним героєм, послухайте розповідь-загадку.
«ВІДГАДАЙ, ХТО Я»
Хто з вас часто буває на природі, той напевно вже бачив мене. Адже я живу на всій території України. Населяю ліси, луки, поля, сади, городи.
День я проводжу у своїй домівці, полюю пізно ввечері і вночі. Живлюсь комахами. Окрім цього, поїдаю жаб, ящірок, дрібних гризунів, нерідко яйця птахів, що гніздяться на землі. Навіть змій отруйних не боюсь.
- А ви здогадалися, хто це? Тоді виконаємо завдання. Розпочнемо з
математичної розминки. Можливо, вона нам допоможе.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Завдання на яблуках. Міф про яблука.
40 ж |
30 ї |
100 к |
59 а |
87 ч |
90 о |
- 52-12= (40);
- 74+13= (87)
- 60-30=(30);
- 50+40= (90);
- 44+15= (59);
-характеристика кожного числа
- наступне число числа 99 (100)
- яке число найбільше?
- яке найменше?
- назвіть подані числа в порядку зростання;
- З отриманих літер утворіть слово.
- То хто наш загадковий звір? Так, це їжачок.
- Усі предмети, які існують у навколишньому світі мають певну форму.
Форма – це зовнішні межі предмета, що визначають його загальний вигляд.
А яку ж форму має їжачок? (овальну).
- Назвіть геометричну фігуру такої форми. (Овал)
- А які предмети овальної форми ви знаєте?
А знайдіть у класі?
- Діти, а зараз, використовуючи овальну форму ми намалюємо їжачка.
ІⅤ. Розвиток математичних знань
- Діти, а що любить їсти їжачок?
(Їжак любить коров’яче і козяче молоко, тому намагається селитися біля сіл і дач. Вважалося, що він може точно визначити час доїння корівок і завжди приходить вчасно, щоб поласуватися пролитою цівочкою молока.)
- А що таке молоко? (рідина)
- А в яких одиницях вимірюється молоко? (літр)
- Скласти і розв’язати задачу за поданими малюнком. Пояснити розв’язання задачі
7 л 8 л
? л ? л
2 л 2 л
4. Розповідь вчителя про їжачка з елементами бесіди та демонстрації.
- Діти, а чи знаєте ви де споруджують їжачки свої хатинки?
- Відкрию вам ще одну таємницю про цих милих тваринок. Зимову «хатинку» звірятко може побудувати в дуплі пня, під корінням дерев, в норах гризунів, природних невеликих ямках. Можуть розташуватися їжачки і на рівному місці в купі неприбраного опалого листя і пагонів. «Хатинку» їжак споруджує і утеплює опалим листям, пухким мохом і сухими стеблами.
5. Цікава геометрія (робота в парах).
- Із поданих геометричних фігур викласти мишку.
- І ще одна «цікавинка» на завершення уроку. На мишей їжаки не полюють. Це є вигадкою. Можливо, що їжаки були б не проти покуштувати мишей, однак просто не здатні їх наздогнати. ...
ІV. Підсумок уроку
Рожевий конверт (скласти пазли). Висновок : їжак відноситься до диких тварин.
- Запам'ятайте, діти: коти їдять не тільки мишей, мухоловки ковтають не самих лише мух. А білки гризуть не тільки горішки. Читайте багато книг і діліться новими знаннями з нами. Успіхів вам!