19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Повторюємо числа 1-10. Повторення способів утворення попереднього і наступного чисел

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 1 класу. Повторення чисел від 1 до 10. Цікаві завдання для повторення попереднього та наступного чисел.
Перегляд файлу

Тема уроку. Повторюємо числа 1-10. Повторення способів утворення попереднього і наступного чисел

Дидактична задача: узагальнити і систематизувати знання учнів про числа 1–10: поняття наступного та попереднього чисел, способи їх утворення, прийом додавання й віднімання числа 1. Формувати уявлення про арифметичні дії додавання і віднімання; учити добирати вирази до сюжетних малюнків, попередньо поставивши до них запитання; формувати уміння добирати пропущені числа в рівностях на основі складу чисел.

Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; учити логічно міркувати.

Виховна задача: виховувати толерантність, вміння співпрацювати в групі.

Обладнання: підручник, ноутбук, картки для роботи в групах, предметні малюнки, цифри на магнітах, «Танграм».

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Ви вже багато чого знаєте про числа 1-10. Ви знаєте, чому виникла необхідність у числах, знаєте, як у давнину люди позначали числа цифрами. Але в різних народів цифри були різні. Звідки взялися ті цифри, якими користуємося ми? Думаю, дехто з вас уже чув, що це арабські цифри! Дійсно, європейці познайомилися з цифрами через арабів, і це сталося лише тисячу років тому. Проте звичний нам запис чисел з’явився в Індії. Спочатку цифр було дев’ять: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9; значно пізніше з’явилася цифра 0. Індійська система числення була зручною і поширилась у багатьох країнах світу тому, що найпростіший лічильний прилад — пальці — завжди був «поряд» з людиною... Сьогодні на уроці ми узагальнимо все те, що ви знаєте про числа від 1 до 10.

 Ігровий момент

Учні отримують посилку(коробка з логотипом  нової пошти).

- Роздивіться її уважно. Як ви думаєте, де я її взяла? Що ви знаєте про Нову пошту? Навіщо вона потрібна людям?

 - У цій посилці  є різні речі, які допоможуть вам повторити все те, що ми вивчили про числа 1 – 10.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

  1.          Усне опитування «Вгадай цифру» (дістаємо з коробки цифру)

У кожного з вас на парті лежить конверт з цифрами. Зараз я буду читати вам загадки, а ви будете показувати цифру, про яку іде мова

  •              В неї кругла голова, довгий хвіст, зігнута шийка (2);
  •              Цифра ця жартівливо випинає лікоть вліво (4);
  •              Ну а ця, немов замок, знизу – круг, вгорі – гачок (6);
  •              Ця тонка, пряма, як спиця (1);
  •              Руку вправо простягнула, ніжку бубликом зігнула(5);
  •              Ну а ця, як кочерга, в неї бач одна нога(7);
  •              А у цієї два кільця, без початку і кінця(8);
  •              Цифра ця із двох гачків(3);
  •              Ну а ця, як акробатка, сторчака як обернеться, стане іншою цифрою враз(9).
  •              Молодці, ви добре справилися з цим завданням. Тому переходимо до наступного.
  1.          «Допоможи їжачку» (дістаємо з коробки їжачка)

-  Ось цьому їжачкові потрібно допомогти дістатися додому. Для цього картки з числами потрібно   розкласти по порядку, щоб їжачок знайшов дорогу додому, де його чекає мама. (на дошці справа вже висить велика їжачиха та цифри в хаотичному порядку, вішаємо зліва маленького їжака)

 Назвіть числа від 1 до 10 у порядку збільшення (зростання); у порядку зменшення (спадання).

Назвіть усі числа, які менші ніж 10.

Назвіть  числа, які більші за 6.

Назвіть числа, які більші за 4 і менші ніж 7.

 

ІV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

1. Арифметичні дії додавання і віднімання. Формування навичок додавання і віднімання числа 1 на основі розташування чисел у натуральному ряді

Гра «Додаємо, віднімаємо» . (знаки +,-)

Що буде з числом, якщо до нього додати 1?

Давайте перевіримо. Зараз ви станете живими цифрами. Ми хором додаватимемо по 1, а кому я даватиму іграшку, виходитиме і ставатиме в числовий ряд. (діти по черзі утворюють біля дошки числовий ряд)

   Хором. 1+1=2, 2+1=3, 3+1=4,4+1=5, 5+1=6,6+1=7,7+1=8, 8+1=9, 9+1=10.

Що буде з числом, якщо від нього відняти 1? (вчитель знімає цифри і дитина сідає на місце)

     Хором. 10-1=9,9-1=8,8-1=7,7-1=6,6-1=5,5-1=4,4-1=3,3-1=2,2-1=1

2 . Робота з підручником і числовою лінійкою.(дістаємо  малюнок підручника)

 Розв’язування виразів 2 ст.45.  Колективна робота з класом. Учні повторюють поняття числа, наступного до даного. Як одержати число, наступне до даного? попереднє до даного? Що означає до числа додати 1? Що означає від числа відняти 1?

 

 3.  Фізкультхвилинка. (дістаємо будь-яку річ що стосується спорту)
 

4. Самостійна робота.(с.45 з. 3) (дістаємо листочок дерева)

- Кожен буде розв’язувати приклади, у яких на числа впав листочок і закрив їх.  Вам доведеться стати маленькими дослідниками, щоб знайти правильну відповідь.( кожному роздруковую приклади де на деякі числа  впали листочки, діти працюють самостійно)

  Самостійна робота учнів з наступною перевіркою на слайдах.

 

5.Робота в групах.( с.45 з.4) (дістаємо з коробки фото групової роботи на уроці)

Коментування вчителем малюнку. Складання виразу.

  •              Поміркуйте в групах. Треба об’єднувати чи вилучати  об’єкти ? Складіть вирази до своїх малюнків.(роздаю в кожну групу свій малюнок, перед цим на слайдах показую і  коментую кожен малюнок. Діти самостійно складають вираз до малюнку,і знаходять його значення.

 

6. Робота з геометричним матеріалом (танграм)

А зараз у нас буде «геометрична хвилинка».

Як ви думаєте, який транспорт самий швидкий? Так, це ракета.  Вона може розвивати швидкість до 73 км/хв. Давайте зараз спробуємо побудувати свої ракети.

ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

- Що ми повторили на уроці?

- Що вас зацікавило?

- Як одержати число, наступне до даного? попереднє до даного?

Перегляд файлу

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\683968.x400p-640x357.jpg

 

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\maxresdefault.jpg

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\project_management.jpg

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\001.jpg

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\завантаження.jpg

  ?

Перегляд файлу

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\683968.x400p-640x357.jpg

 

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\maxresdefault.jpg

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\project_management.jpg

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\001.jpg

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\завантаження.jpg

  ?

Перегляд файлу

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\683968.x400p-640x357.jpg

 

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\maxresdefault.jpg

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\project_management.jpg

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\001.jpg

C:\Users\Яна\Desktop\мій урок\завантаження.jpg

  ?

zip
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 січня
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку